Міністерство закордонних справ України

Київ 20:30

Королівство Данія

Рекомендації щодо правил поведінки

1. За законодавством Данії, іноземець, який отримав дозвіл на проживання/працевлаштування у Данії має право користуватися автомобілем з іноземною реєстрацією протягом двох тижнів з дня отримання відповідного дозволу на проживання/працевлаштування. Після двотижневого терміну автомобіль має бути вивезено з території Данії, або зареєстровано у Данії.

2. За законодавством Данії, іноземець, який отримав дозвіл на проживання/працевлаштування у Данії має право користуватися національним посвідченням водія протягом двох місяців з дня отримання відповідного дозволу на проживання/працевлаштування. Після двохмісячного терміну посвідчення водія підлягає заміні на датське.

01.05.2011 року Україну включено до відповідного переліку держав, громадяни яких мають право здійснювати заміну національного посвідчення водія на датське без складання відповідного іспиту. Для цього слід звернутися до найближчого відділення «Borgerservice» за місцем Вашого тимчасового перебування.

Безпекова ситуація у Данії

У цілому безпекова та криміногенна ситуація в Данії не викликає занепокоєнь. Разом з цим, слід зазначити, що впродовж останніх років мали місце випадки «з’ясування стосунків» між злочинними угрупуваннями (із застосуванням вогнепальної зброї).

Громадянам України, які бажають відвідати Данію слід бути обачливими з паспортними документами та гаманцями (час від часу у місцях великого скупчення людей, туристичних зонах, мають місце випадки кишенькових крадіжок).

Умови працевлаштування

Питання оплати та умов праці, як правило, встановлюються колективними договорами між профспілками і організаціями роботодавців. Ця система регулювання ринку праці отримала назву «Датська модель».

Датська модель характеризується тим, що вказані соціальні партнери самостійно визначають «правила гри» на ринку праці. Вони краще за інших знають про поблеми на ринку праці. Це означає, що вони є найкращими в пошуку швидких рішень і пристосуванні до сучасних викликів на ринку праці.

Наявність таких організацій на ринку праці є передумовою створення системи, яка базується на саморегуляції соціальних партнерів.

Це, зокрема, і є причиною того, що законодавче врегулювання правовідносин на ринку праці, було введено тільки щодо тих груп на ринку праці, які традиційно не були охоплені колективними угодами. Хоча, співробітництво в рамках ЄС і призвело до законодавчого врегулювання певних сфер правовідносин, однак основні питання, такі як, наприклад, визначення заробітної плати, вирішуються виключно соціальними партнерами в рамках системи колективних переговорів.

У країні відсутній центральний орган державної виконавчої влади, відповідальний за формування та реалізацію державної політики у сфері зовнішньої трудової міграції. Вирішення ж загальних питань, пов’язаних із трудовою міграцією віднесено до компетенції Міністерства зайнятості Данії.

Основним механізмом захисту прав працівників легально працюючих у Данії є їхнє членство у профспілкових організаціях. Близько дев’яносто відсотків усіх працюючих (як громадян Данії, так і іноземців) у Данії є членами різних профспілкових організацій. У випадку порушення трудових прав працівників профспілкові організації несуть відповідальність за: захист порушених прав працівника, виплату щомісячної допомоги у розмірі 75 % від заробітної плати у випадку звільнення працівника, надання допомоги в пошуку нового місця роботи, оплату послуг адвоката у випадку необхідності. Найбільшою профспілковою організацією Данії є Федерація Датських Робітників – 3Ф (www.saffein.dk). Права значної частини трудових мігрантів в Данії порушуються у тих випадках, коли мігранти не є членами профспілкової організації. Водночас, мають місце випадки, коли ставлення роботодавців до працівників погіршується, коли останні дізнаються про намір мігрантів стати членами профспілок. Така позиція пояснюється наявними можливостями профспілкових організації Данії як із захисту прав трудових мігрантів шляхом надання юридичної та практичної допомоги, включно з безкоштовним представленням інтересів мігрантів в судах, так і традиційно сильною позицією датських профспілок в країні в цілому. У цьому зв'язку 3Ф розглядається можливість започаткування системи, коли про порушення власних прав працівники зможуть звертатися навіть не будучи членом 3Ф.

При плануванні виїзду за кордон з метою працевлаштування через українських посередників МЗС України рекомендує громадянам України перевіряти наявність в суб’єкта господарської діяльності відповідної ліцензії на посередництво у працевлаштуванні на роботу за кордоном через Міністерство соціальної політики України (сайт -  www.mlsp.gov.ua, розділ «Діяльність» - «Працевлаштування за кордоном»).

Надання медичних, соціальних послуг

Медичне обслуговування іноземців, які мають дозвіл на проживання в Данії на яких, відповідно, поширюється загальнообов’язкове державне страхування, є безкоштовним за виключенням стоматологічних послуг та косметичної хірургії.

У закладах невідкладної швидкої допомоги при травмах або інших гострих захворювань медична допомога надається безкоштовно усім без виключення.

Митні питання

Перетин кордону Королівства Данія здійснюється на основі:

·     дійсного проїзного документу або документів, що дають дозвіл на перетин кордону (закордонний паспорт або інше згідно законодавства) ;

·     діючої візи або дозволу на проживання;

·     наявності страхового полісу;

·     мети та умови запланованого візиту;

·    наявності достатніх коштів для існування на час передбачуваної поїздки та для повернення в країну походження. Ця перевірка може ґрунтуватися на готівкових коштах, дорожніх чеках і кредитних картках;

·     відсутності з боку подорожуючих загрози громадському порядку та внутрішній безпеці.

Правила митного контролю в Королівстві Данія

Щодо алкоголю та сувенірів.

Максимально до Королівства Данія дозволяється ввозити 1 літр алкоголю міцністю понад 22% та 2 літри алкоголю до 22% міцності. При цьому, ввозити на митну територію Данії алкогольні напої особам до 17 років заборонено.

Подарунки і товари, призначені для власних потреб та потреб сім’ї, ввозяться зі звільненням від оподаткування. Це в тих випадках, коли загальна вартість цих товарів не перевищує 300 євро (при перетині кордону на сухопутному транспорті) або 430 євро (при перетині кордону на повітряному або морському транспорті).

Щодо ввезення сигарет.

 На сухопутному транспорті без сплати митних платежів можна ввозити не більше 40 сигарет (двох пачок), на морському і повітряному транспорті — не більше 200 штук (10 пачок). При цьому, ввозити на митну територію Данії тютюнові вироби особам до 17 років заборонено.

 

Щодо коштів.

 Якщо туристи ввозять з собою не більше 10 тисяч євро, можна зробити це без декларування. Коли у громадян є бажання ввезти більшу суму коштів, за правилами перетину кордону, ці гроші піддаються обов’язковому декларуванню.

Щодо лікарських препаратів.

До Королівства Данія дозволено ввозити найменші лікарські форми препарату — для особистого користування.

Щодо продуктів харчування.

Без проходження санітарного контролю можна провезти продукти харчування в невеликій кількості — не на продаж. При цьому ввезення продуктів тваринного походження (м’яса, м’ясопродуктів, молочних продуктів) категорично заборонено. Свіжі овочі та фрукти не підлягають фітосанітарному контролю у пунктах пропуску, якщо їх кількість не перевищує 5 кг. Не підлягають цьому контролю і зрізані декоративні культури — до 50 шт.

Щодо ввозу тварин.

До Королівства Данія дозволено ввозити домашніх тварин за умови, що вони помічені маркованими мікрочіпами та мають усі необхідні щеплення.

Інформація щодо тимчасового ввезення на митну територію України транспортних засобів

Відповідно до абзацу третього частини першої статті 1 Закону України від 13.09.2001 року № 2681-ІІІ “Про порядок ввезення (пересилання) в Україну, митного оформлення й оподаткування особистих речей, товарів та транспортних засобів, що ввозяться (пересилаються) громадянами на митну територію України” громадяни-резиденти – це громадяни України, іноземці, а також особи без громадянства, які мають постійне проживання в Україні, у тому числі ті, що тимчасово перебувають за кордоном.

Отже, основним критерієм визначення поняття “громадянин-резидент” є постійне проживання в Україні.

Положеннями абзацу п’ятого частини першої статті 1 цього ж Закону України встановлено, що постійне місце проживання – це місце проживання на території будь-якої держави не менше одного року громадянина, який не має постійного місця проживання на території інших держав і має намір проживати на території цієї держави протягом будь-якого строку, не обмежуючи таке проживання певною метою, і за умови, що таке проживання є наслідком виконання цією особою службових обов’язків або зобов’язань за договором (контрактом).

Постановою Кабінету Міністрів України від 31.03.95 № 231 "Про затвердження Правил оформлення і видачі паспортів громадянина України для виїзду за кордон і проїзних документів дитини, їх тимчасового затримання та вилучення" (далі - Правила) встановлено правила оформлення документів для виїзду за кордон на постійне місце проживання. Пунктом 13 Правил установлено, що для виїзду на постійне проживання за кордон у паспорті робиться відповідний запис, виїжджаючий здає свій паспорт громадянина України з позначкою про виписку з місця проживання.

Відповідно до пункту 14 Правил рішення про залишення на постійне проживання за кордоном громадян, які виїхали туди тимчасово, приймаються керівництвом дипломатичних представництв або консульських установ України в порядку, установленому МЗС за погодженням з МВС і СБУ.

Згідно з Порядком розгляду в дипломатичних представництвах або консульських установах України за кордоном клопотань громадян України, які виїхали за її межі тимчасово, про залишення на постійне проживання за кордоном, затвердженим наказом Міністерства закордонних справ України від 22.11.99 № 201 і зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 22.12.99 за № 903/4196, після подання заявником довідок про виписку з останнього місця постійного проживання в Україні та здачі паспорта громадянина України до органів внутрішніх справ України в паспорт громадянина України для виїзду за кордон проставляється штамп "Постійне проживання" або вчиняється такий напис (з відміткою про дату внесення та із зазначенням посади й прізвища особи, що його внесла), який скріплюється підписом посадової особи та печаткою відповідного дипломатичного представництва або консульської установи.

З урахуванням викладеного, звертаємо увагу на те, що громадяни, які при переміщенні через митний кордон України пред'являють закордонні паспорти громадян України з відмітками про перебування на тимчасовому консульському обліку та відмітками відповідних установ цих держав, що здійснюють реєстрацію іноземців, які тимчасово проживають на їх території, охоплюються саме поняттям "громадяни-резиденти", тому й тимчасове ввезення цими громадянами транспортних засобів за кодом 8703 Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (до якого належать легкові автомобілі) повинно здійснюватися відповідно до положень статті 11 Закону України від 13.09.2001 № 2681-III "Про порядок ввезення (пересилання) в Україну, митного оформлення й оподаткування особистих речей, товарів та транспортних засобів, що ввозяться (пересилаються) громадянами на митну територію України" у порядку, встановленому для громадян-резидентів, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України, а саме: транспортні засоби за кодом 8703 Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, що ввозяться (пересилаються) громадянами на митну територію України для тимчасового використання на митній території України, незалежно від їх вартості підлягають обов'язковому письмовому декларуванню митним органам у порядку, встановленому для громадян, та оподатковуються ввізним митом, податком на додану вартість і в установлених законодавством України випадках акцизним та іншими зборами.

Також зазначаємо, що згідно положень статей 1 та 14 Закону України від 25.06.91 № 1251-ХП "Про систему оподаткування" мито, податок на додану вартість та акцизний збір належать до обов'язкових платежів, установлення й скасування яких, а також надання пільг їх платникам здійснюється Верховною Радою України.

Корисні номери телефонів

Поліція 33 14 88 88

Служба порятунку 114

Імміграційна служба Данії 35 36 66 00

Міністерство закордонних справ Данії 33 92 00 00

Голова Датсько-українського товариства Іван Нестер 35 26 39 90

Священик УГКЦ о. Василь Тихович 20 85 39 58

Порядок в’їзду іноземців та осіб без громадянства на територію Автономної Республіки Крим та м.Севастополь

Іноземці та особи без громадянства в’їжджають на територію Автономної Республіки Крим та м.Севастополь України відповідно до законодавства та міжнародних договорів України.

Законом України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України», в редакції від 09.05.2014, зокрема, визначено порядок в’їзду осіб на тимчасово окуповану територію та виїзду з неї.

Відповідно до статті 10 Закону громадяни України мають право на вільний та безперешкодний в’їзд на тимчасово окуповану територію і виїзд з неї через контрольні пункти в’їзду-виїзду за умови пред’явлення документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України.

Водночас, в’їзд іноземців та осіб без громадянства на тимчасово окуповану територію та виїзд з неї допускаються лише за спеціальним дозволом через контрольні пункти в’їзду-виїзду.

Спеціальні дозволи для в'їзду на тимчасово окуповану територію України видаються іноземцям у разі:

- необхідності здійснення дипломатичних та консульських функцій, зокрема в рамках діяльності міжнародних організацій, членом яких є Україна, провадження своєї діяльності іншими міжнародними урядовими організаціями, міжнародними неурядовими організаціями, неурядовими організаціями інших держав та незалежними правозахисними місіями. У такому разі спеціальний дозвіл видається виключено за клопотанням або погодженням з МЗС;

- необхідності провадження журналістської діяльності (виключно за клопотанням або погодженням з Міністерством інформаційної політики);

- необхідності проповідування релігійних віровчень, виконання релігійних обрядів чи задоволення релігійних потреб (виключно за клопотанням або погодженням з Мінкультури).

Станом на сьогодні відповідний  проект порядку в’їзду іноземців та осіб без громадянства на тимчасово окуповану територію, розроблений Адміністрацією Державної прикордонної служби, перебуває на погодженні у причетних центральних органах виконавчої влади.

Таким чином, іноземцям з держав з візовим порядком в’їзду за отриманням візових документів слід звертатися до дипломатичних представництв або консульських установ України за кордоном.

Іноземці з держав з безвізовим порядком в’їзду можуть перебувати на території Автономної Республіки Крим та м.Севастополь України виключно  за умови перетинання державного кордону в діючих пунктах пропуску через державний кордон України з проставленням відповідних відміток в паспортних документах або імміграційних картках.

Разом з тим, Законом внесено зміни до деяких нормативно-правових актів в частині відповідальності осіб за порушення порядку в’їзду на тимчасово окуповану територію України та виїзду з неї, а саме:

1. Кримінальний кодекс України доповнено статтею 332-1

- порушення порядку в’їзду на тимчасово окуповану територію України та виїзду з неї з метою заподіяння шкоди інтересам держави караються обмеженням волі на строк до трьох років або позбавленням волі на той самий строк, з конфіскацією транспортних засобів. Ті самі дії, вчинені повторно або за попередньою змовою групою осіб, або службовою особою з використанням службового становища караються позбавленням волі на строк від трьох до п’яти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та з конфіскацією транспортних засобів. Згадані вище дії, вчинені організованою групою караються позбавленням волі на строк від п’яти до восьми років.

2. Кодекс України про адміністративні правопорушення, зокрема, доповнено статтею 204-1 такого змісту:

- порушення порядку в’їзду на тимчасово окуповану територію України та виїзду з неї тягне за собою накладення штрафу від ста до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або адміністративний арешт на строк до п’ятнадцяти діб.

3. Статтю 13 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства» доповнено абзацом такого змісту:

в'їзд в Україну іноземцю або особі без громадянства не дозволяється:

- якщо така особа намагається здійснити в’їзд через контрольні пункти в’їзду

- виїзду на тимчасово окуповану територію без спеціального дозволу або така особа під час попереднього перебування на території України здійснила виїзд із неї через контрольний пункт в’їзду – виїзду;

доповнено статтею 14-1 такого змісту:

-  іноземцям та особам без громадянства, які прибули до контрольних пунктів в’їзду - виїзду з тимчасово окупованої території без відповідного дозволу, не дозволяється подальший проїзд та в найкоротший строк вони повертаються на тимчасово окуповану територію, з якої вони прибули, або в державу, яка видала паспортний документ.

У разі неможливості негайного повернення іноземця або особи без громадянства вони перебувають у пункті контролю в’їзду - виїзду до їх повернення.

Таким іноземцям та особам без громадянства у паспортному документі проставляється відмітка про заборону в’їзду в Україну на термін, зазначений у рішенні, прийнятому відповідно до частини третьої статті 13 цього Закону";

статтю 20 доповнено частиною четвертою такого змісту:

-  забороняється здійснення транзитного проїзду іноземців та осіб без громадянства через тимчасово окуповану територію.

Передбачений цим Законом правовий режим діятиме до повного відновлення конституційного ладу України на тимчасово окупованій території.

***

Foreigners and stateless persons may entry the territory of the Autonomous Republic of Crimea and Sevastopol of Ukraine in accordance with the Law and international Treaties of Ukraine.

The Law of Ukraine "On protection of rights and freedoms of citizens and legal regime for the temporarily occupied territory of Ukraine", as amended on 05.09.2014, regulates a procedure for entry of persons in the temporarily occupied territory and the departure from it.

According to Article 10 of the Law the citizens of Ukraine have the right to free and unimpeded access to the temporarily occupied territories and the departure from it through the control points of entry and exit upon presentation of a document confirming the identity and citizenship of Ukraine.

However, the entry of foreigners and stateless persons to the temporarily occupied territory and the departure from it is allowed only by special permission through the control points of entry and exit.

As of today, the relevant draft of Regulations on entry-exit procedure of foreigners and stateless persons to the temporarily occupied territory, developed by the Border control Administration, is on the approval with the concerned Ministers.

Thus, the foreigners from countries with visa entry regime, have to apply to the diplomatic missions or consular offices of Ukraine abroad for obtaining a Ukrainian visa.

Foreigners from countries with visa-free entry regime, may entry the Autonomous Republic of Crimea and Sevastopol of Ukraine only if crossing the border at border crossing points across the state border of Ukraine with putting relevant stamps into their passport documents or immigration cards.

 However, it is important to know that:

- Violation of order of entry into the temporarily occupied territories of Ukraine and the departure from it for the purpose of harming the interests of the state is punishable by imprisonment for up to three years or imprisonment for the same term, with confiscation of vehicles. The same acts committed repeatedly or by prior conspiracy, or by an official through abuse of office shall be punishable with imprisonment for a term of three to five years with deprivation of the right to occupy certain positions or engage in certain activities for a term up to three years and forfeiture vehicle. The above-mentioned acts committed by an organized group shall be punishable by imprisonment for a term from five till eight years.

- Violation of order of entry into the temporarily occupied territories of Ukraine and the departure from it punishable by a fine from one hundred till three hundred tax-free minimum incomes, or by an administrative arrest for up to fifteen days.

- Entry into Ukraine is not allowed for foreigners or stateless persons:

a. If a person attempts to enter the temporarily occupied territory through the control points of entry - exit without a special permission;

b. Foreigners and stateless persons who arrived to the control points of entry - exit from the temporarily occupied territory without permission, may not travel further and in the shortest time they should be returned to the temporarily occupied territory from which they came, or to a state that issued a passport.

The passport document of the above mentioned foreigners and stateless persons will be stamped mark on the prohibition of entry to Ukraine.

Transit of foreigners and stateless persons through the temporarily occupied territory of Ukraine is prohibited.

Stipulated by this Law legal regime will operate until the restoration of constitutional order of Ukraine on the temporarily occupied territory.

 

Інформація щодо Порядку в'їзду на тимчасово окуповану територію України та виїзду з неї

Кабінет Міністрів України постановою № 367 від 4 червня 2015 року затвердив Порядок в'їзду на тимчасово окуповану територію України та виїзду з неї (далі - Порядок), які оприлюднено на сайті Уряду.

Ключові положення Порядку:

  1. В’їзд на тимчасово окуповану територію України та виїзд з неї здійснюється через контрольні пункти:

іноземців та осіб без громадянства — за паспортним документом та спеціальним дозволом, виданим територіальним органом ДМС;

громадян України — за умови пред’явлення будь-якого документа, визначеного статтею 5 Закону України «Про громадянство України» або статтею 2 Закону України «Про порядок виїзду з України і в’їзду в Україну громадян України», а громадян України, що не досягли 16-річного віку, — з дотриманням вимог, передбачених для таких осіб Правилами перетинання державного кордону громадянами України, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 1995 р. № 57.

      2. Спеціальний дозвіл оформлюють територіальні органи Державної міграційної служби за місцем перебування іноземця чи особи без громадянства.

Для отримання спецдозволу іноземець або особа без громадянства подає: заяву; паспортний документ; документ, що підтверджує перебування в Україні на законних підставах; копію сторінки документа з особистими даними з перекладом на українську мову; документи, що підтверджують мету в’їзду на окуповану територію; документ, що підтверджує достатність фінансового забезпечення для перебування в Україні; три фото 3,5х4,5.

      3. За порушення порядку в’їзду на окуповану територію та виїзду з неї особи притягуються до відповідальності.

      З повним текстом Порядку можна ознайомиться на веб-сторінці Уряду за адресою:http://www.kmu.gov.ua/control/uk/cardnpd?docid=248222450.

Візи для Гренландії та Фарерських островів

Для подорожі до Фарерських островів або Гренландії звичайної шенгенської візи не достатньо. Якщо ви подорожуєте до Фарерських островів або Гренландії вам необхідно отримати в дипломатичному представництві Данії за кордоном візу з поміткою: "Valid for Greenland" or "Valid for the Faroe Islands" ("Дійсно для Гренландії" або "Дійсно для Фарерських островів").

Детальнішу інформацію ви  можете знайти на сторінці Імміграційної служби Данії:https://www.nyidanmark.dk/enus/coming_to_dk/visa/the_faroe_islands_and_greenland.htm.

 

Шановні громадяни України!

26 червня 2013 року Радою Європейського Союзу були схвалені технічні зміни до Кодексу Шенгенських кордонів, які набрали чинності 19 липня 2013 року.

Зазначені зміни доповнюють статтю 5 Кодексу положеннями, які передбачають нові вимоги щодо дійсності проїзних документів при в’їзді до країн ЄС громадян третіх держав, а саме: «проїзний документ повинен бути виданий не раніше, ніж протягом останніх 10 років».

Водночас прикордонні служби більшості країн-членів ЄС при виїзді за межі ЄС пропускатимуть громадян інших держав, які користуються паспортними документами з продовженим терміном дії, проте попереджатимуть про неможливість подальшого в’їзду за такими документами.

З метою уникнення ускладнень при в’їзді до або виїзді з країн-членів ЄС громадянам України, які постійно або тимчасово проживають на території Королівства Данія та користуються паспортами громадянина України для виїзду за кордон (закордонними паспортами) з продовженим терміном дії, або термін дії таких паспортів незабаром закінчиться, рекомендується подавати документи до Посольства України в Королівстві Данія для оформлення нових паспортів громадянина України для виїзду за кордон.

Відповідно до внесених до Порядку змін спеціальні дозволи для в’їзду на тимчасово окуповану територію України видаються іноземцям у разі:

- необхідності здійснення дипломатичних та консульських функцій, зокрема в рамках діяльності міжнародних організацій, членом яких є Україна, провадження своєї діяльності іншими міжнародними урядовими організаціями, міжнародними неурядовими організаціями, неурядовими організаціями інших держав та незалежними правозахисними місіями. У такому разі спеціальний дозвіл видається виключно за клопотанням або погодженням з МЗС;

- необхідності провадження журналістської діяльності (виключно за клопотанням або погодженням з Міністерством інформаційної політики);

- необхідності проповідування релігійних віровчень, виконання релігійних обрядів чи задоволення релігійних потреб (виключно за клопотанням або погодженням з Мінкультури).

Мапа

Консульські питання

МЗС в соціальних мережах

 

> Всі акаунти в соцмережах


 

 

 

 

10 facts on Russian military aggression against Ukraine

 

On Ukraine in English

 

Inform about your experience with Ukrainian consul

 

Let my people go

 

My Ukraine is project website

 

Top 5 Crimean news

 

Ukraine: Fight for Independence

 

Proof of Fakes