Міністерство закордонних справ України

Київ 02:09

Брифінг в МЗС

02 квітня 2014, 16:10

Комісія Україна – НАТО

1 квітня ц.р. в.о. Міністра закордонних справ України Андрій Дещиця взяв участь у засіданні Комісії Україна-НАТО (КУН) на рівні міністрів закордонних справ, яке відбулося в штаб-квартирі НАТО в Брюсселі під головуванням Генерального секретаря НАТО Андерса Фога Расмуссена.

На засіданні було продовжено всебічне обговорення розвитку політико-безпекової ситуації в Україні на фоні агресії з боку Російської Федерації та шляхів активізації співробітництва по лінії Україна-НАТО з метою підтримки суверенітету та територіальної цілісності нашої держави, а також відновлення обороноздатності та спроможностей її Збройних сил.

В.о. Міністра закордонних справ України надав вичерпну інформацію про дії української влади у цей складний для нашої держави час. Міністрів закордонних справ Альянсу було поінформовано про амбітний план бюджетних реформ, нещодавно представлений Прем'єр-міністром України Арсенієм Яценюком. Крім того, було підтверджено налаштованість на проведення вільних, прозорих, демократичних виборів Президента України, які заплановані на 25 травня 2014 року.

А.Дещиця висловив вдячність НАТО, її державам-членам та особисто Генсекретарю Альянсу за послідовну і тверду підтримку України, що в останній раз було продемонстровано 27 березня ц.р., коли всі держави члени НАТО одностайно виступили співавторами Резолюції Генеральної Асамблеї ООН «Територіальна цілісність України».

Учасники засідання засудили протизаконне військове вторгнення Росії в Україну, а також порушення Росією суверенітету та територіальної цілісності нашої держави. Вони підтвердили позицію щодо невизнання протизаконної та нелегітимної “анексії” Криму Росією. Високу оцінку було надано мужності, дисциплінованості та стриманості Збройних Сил України.

Комісія Україна-НАТО також закликала Росію вжити заходів для деескалації ситуації та підтримала направлення в Україну спостережної місії ОБСЄ.

Крім того, Комісія Україна-НАТО обговорила графік інтенсивного політичного діалогу та активної практичної взаємодії на ближчу перспективу з метою захисту суверенітету та територіальної цілісності нашої держави, посилення спільних дій в сфері готовності до надзвичайних ситуацій і захисту критичної інфраструктури нашої держави, відновлення обороноздатності, боєготовності та матеріально-технічного забезпечення її Збройних Сил, посилення потенціалу українського наукового сектору в важливих на сьогодні галузях.

За підсумками обговорення було узгоджено перелік конкретних заходів в рамках КУН на ближчу, середню та довгострокову перспективу щодо активізації військового, оборонного та практичного співробітництва для подальшої підтримки України. Це стало практичною демонстрацією відданості союзників особливому партнерству з Україною.

За результатами засідання було ухвалено заяву Комісії Україна-НАТО на рівні міністрів закордонних справ.

***

Під час перебування в штаб-квартирі НАТО в.о. Міністра закордонних справ України Андрій Дещиця зустрівся з Генеральним секретарем НАТО Андерсом Фогом Расмуссеном. Сторони в черговий раз наголосили, що агресивні дії Росії проти України напряму загрожують європейській безпеці та стабільності євроатлантичного простору.

Генсекретар НАТО підтвердив позицію Альянсу щодо рішучої підтримки суверенітету та територіальної цілісності України. Він також наголосив на невід’ємному праві українського народу визначати своє майбутнє без зовнішнього втручання.

Сторони обговорили подальший розвиток відносин особливого партнерства між Україною та НАТО, який передбачатиме суттєву активізацію практичного співробітництва та політичного діалогу, в т.ч. на найвищому рівні.

***

Цього ж дня у Брюсселі відбулося засідання Північно-Атлантичної Ради на рівні міністрів закордонних справ.

За результатами засідання була прийнята заява, в якій, зокрема, наголошується на тому, що міністри закордонних справ НАТО єдині у своєму засудженні незаконної військової інтервенції Росії в Україну і порушенні Росією суверенітету і територіальної цілісності України, невизнанні незаконної спроби Росії анексувати Крим.

В заяві зазначається, що з метою демонстрації відданості Україні, країни НАТО активізують співробітництво в рамках особливого партнерства і запровадять заходи на найближчу та довгострокову перспективу з метою зміцнення потенціалу України у забезпеченні власної безпеки.

Крім того, країни НАТО вирішили призупинити весь комплекс практичного цивільного і військового співробітництва між НАТО і Росією та наголосили, що будуть продовжувати надавати необхідне посилення та видимі гарантії згуртованості НАТО та відданості принципам стримування і колективної оборони проти будь-якої загрози агресії по відношенню до Альянсу.

Участь міністра закордонних справ України у КМ Ради Європи

Сьогодні відбувається візит Міністра закордонних справ України до Страсбурга для участі у 1196-му засіданні Комітету міністрів Ради Європи.

Основною метою візиту є доведення об’єктивної інформації про ситуацію в Україні до всіх держав-членів Організації та підтримка прямого діалогу на високому рівні з Радою Європи щодо подальших дієвих кроків для допомоги Україні.

Міністр виступив на засіданні Комітету міністрів Ради Європи у рамках пункту „Ситуація в Україні” та провів зустріч з Генеральним секретарем Ради Європи Турбйорном Ягландом, а також з головуючим у Комітеті міністрів Ради Європи Послом Австрії Рудольфом Леннхом.

За результатами виступу Міністра у КМРЄ та подальшої дискусії очікується ухвалення рішення Комітету міністрів РЄ із формулюванням пакету допомоги Україні у проведенні реформ у конституційній, судовій, виборчій сферах, реформи місцевої демократії та у зміцненні механізмів захисту прав людини.

Україна - РФ

МЗС України взяло до уваги заяви та коментарі зовнішньополітичного відомства Російської Федерації, які стосуються української тематики.

Зміст цих заяв вкотре підтверджує, що керівництво РФ живе у власному світі ілюзій, фальші та самообману, в який намагається втягнути не тільки свій народ, але й усе міжнародне співтовариство.

Завдяки цілеспрямованому «зомбуванню» росіян страшилками про Україну, Кремль вочевидь намагається приховати глибинні проблеми у власній державі, а саме: соціально-економічний та моральний занепад, особливо у віддалених від Москви регіонах Російської Федерації; посилення шовіністичних, ксенофобських та антисемітських настроїв у російському суспільстві, відверте нехтування правами і свободами громадян РФ, передусім, представників національних меншин.

Коментар МЗС РФ про те, що РФ нібито жодним чином не порушила Будапештський меморандум від 5 грудня 1994 року, в якому разом із США та Великою Британією, давала гарантії територіальної цілісності України, не витримує жодної критики з точки зору міжнародного права та дійсних реалій.

Спроби російської сторони «виправдати» перед міжнародною спільнотою зухвалу анексію Автономної Республіки Крим, перекладаючи провину за втрату територіальної цілісності на нинішнє керівництво Української  держави, є нічим іншим як черговою демонстрацією неповаги та зневажливого ставлення РФ до міжнародно-правових норм та своїх міжнародних зобов’язань, у тому числі до Статуту ООН.

Чи дійсно Кремль вважає, що світ здатен повірити у нісенітницю, нібито Росія не має відношення до окупації Автономної Республіки Крим та її анексії?

Як російська сторона пояснює масове вторгнення з території РФ воєнізованих формувань, підрозділів збройних сил РФ, кубанських  козаків, безпосередню участь громадян РФ, у тому числі громадянина РФ так званого «самопроголошеного народного мера Севастополя» Олексія Чалого у  проросійських акціях протесту в Україні, маніпуляціях з т.зв. «референдумом», тероризування українських військовослужбовців спецслужбами ФСБ, присвоєння українського майна та природніх ресурсів на території АР Крим, не кажучи вже про скупчення військ РФ на східних кордонах України?

Чому РФ досі використовує фальшивий аргумент, нібито прийняла рішення про анексію Автономної Республіки Крим та м.Севастополь за результатами так званого місцевого волевиявлення, якщо так званий «референдум» уже визнаний Генасаблеєю ООН і Венеціанською комісією нелегітимним як точки зору законодавства України, так і міжнародного права?

Коли Збігнєв Бжезінський писав про світову шахівницю, він, очевидно, і гадки не мав, що хтось на ній буде грати, скажімо, в більярд, або в «наперстки» (ця гра Росії навіть ближча). Останні заяви російської сторони свідчать про те, що намагання світового співтовариства розмовляти з нею мовою аргументів просто не має жодного сенсу. Вже стало остаточно зрозумілим, що Росія не визнає і не збирається визнавати ніяких усталених правил міжнародного співжиття держав.

Разом із тим, хочемо наголосити: керівництво РФ несе повну відповідальність за порушення територіальної цілісності нашої держави та, зокрема, положень Будапештського меморандуму. Адже в пункті 2 цього документа міститься зобов’язання «не вдаватись до погрози силою або її застосування проти територіальної цілісності або політичної незалежності України».

Більше того, Російська Федерація, даючи зрозуміти у вчорашньому коментарі МЗС, що від зміни позаблокового статусу України залежатимуть перспективи розвитку економічного співробітництва між Україною та РФ, фактично шантажує нашу державу. І цим зухвало порушує, зокрема, пункт 3 Будапештського меморандуму, де міститься зобов’язання «щодо утримання від економічного примусу, спрямованого на те, аби підпорядкувати своїм власним інтересам реалізацію Україною прав, властивих її суверенітету».

МЗС України закликає російську сторону припинити втручатися у суверенні внутрішні справи України та Українського народу. Ніхто не давав права і не просив Росію нав’язувати нам свою позицію щодо пріоритетів зовнішньої політики чи внутрішнього розвитку нашої держави, як наприклад, щодо конституційної реформи України.

Україні теж із зрозумілих причин багато що не подобається у політиці Кремля, у тому числі по відношенню до братнього нам російського народу, а також національних меншин, які проживають на території РФ. Але ми поважаємо суверенітет РФ та фундаментальний принцип міжнародного права щодо невтручання у внутрішні справи інших незалежних держав. Вимагаємо такої ж поваги і від РФ. Тим більше, що внаслідок такого втручання, яке дозволяє собі Кремль, уже зруйновані долі десятків тисяч громадян України, які проживають в Автономній Республіці Крим. За це також доведеться рано чи пізно відповідати російському керівництву.  

Щодо рішення Євроконтролю про невизнання односторонніх дій російської сторони щодо порядку використання повітряного простору України

28 березня 2014 року Російська Федерація встановила в односторонньому порядку через опублікування у Збірці аеронавігаційної інформації Російської Федерації нову класифікацію та межу районів польотної інформації над Автономною Республікою Крим та аеропортом «Сімферополь», а також змінила чотиризначні індекси для аеродромів «Сімферополь» та  «Севастополь/Бельбек».

Такі дії російської сторони є грубим порушенням статей 1 та 2 Конвенції про міжнародну цивільну авіацію 1944 року (Чиказька конвенція) в частині здійснення суверенітету України над її повітряним простором, а також грубим втручанням авіаційних властей та провайдера аеронавігаційного обслуговування РФ («Державна корпорація з організації повітряного руху РФ») у діяльність органів обслуговування повітряного руху України.

Зазначене також є прямим порушенням двосторонніх та багатосторонніх договорів щодо розмежування кордонів районів польотної інформації між державами Чорноморського регіону, включаючи РФ (що схвалені ІКАО) та відповідно до якого відповідальність за безпеку аеронавігації в частині міжнародного простору над Чорним морем покладена на Україну.

Україна висловила офіційний протест російській стороні, а також повідомила про зазначене ІКАО, Євроконтроль, сусідні держави-члени та інші зацікавлені сторони.

З огляду на це ЄВРОКОНТРОЛЬ (Європейська організація з безпеки аеронавігації) у офіційному листі повідомила про те, що вона буде дотримуватися міжнародного права та не визнаватиме жодні односторонні декларації запровадження аеронавігаційного обслуговування над будь-якою частиною українського авіаційного простору з боку російської сторони. Крім того, ЄВРОКОНТРОЛЬ запровадила внутрішні заходи, спрямовані на те, щоб жодна дія з боку організації не могла б бути інтерпретована як визнання «Республіки Крим» як частини території РФ.

Зазначена дія провідної європейської організації в галузі безпеки цивільної авіації ще раз підкреслює повне міжнародне ігнорування та невизнання односторонніх дій Росії щодо анексії частини території України.

Рада Безпеки ООН

 

31 березня ц.р. відбулося неформальне засідання Ради Безпеки ООН щодо ситуації в АР Крим за т.зв. «формулою Арріа», участь у якому взяли всі держави-члени РБ ООН, за винятком РФ, Китаю та Руанди.

З метою привернення уваги міжнародної спільноти до ситуації довкола АРК на засіданні були присутні та виступили народний депутат України Мустафа Джемільов та журналіст-громадський діяч Валентина Самар.

Присутніх було поінформовано про численні порушення прав людини в АРК, у т.ч. загрози безпеці та життю кримських татар на тимчасово окупованій території Криму. Було повідомлено про викрадення під час акції протесту представника кримських татар, тіло якого 15 березня ц.р. зі слідами тортур було знайдено в Білогірському районі. Поінформовано, що у період з 27 лютого по 30 березня ц.р. зафіксовано понад 100 випадків порушення прав журналістів, у т.ч. 38  нападів з боку т.зв. самооборони та російських військових.

Представники США, Франції, Великої Британії, Австралії та Люксембургу висловлювали занепокоєння фактами порушень прав людини, підкресливши, що голосування 27 березня ц.р. щодо резолюції Генеральної Асамблеї ООН підтвердило, що Крим залишається українською територією.

По завершенню засідання відбулася зустріч Мустафи Джемільова та Валентини Самар з помічником Генерального секретаря ООН з питань прав людини Іваном Шимоновичем, в ході якої останнього було поінформовано про численні факти порушення прав людини в Криму. У відповідь високопосадовець ООН запевнив делегацію України, що відповідна місія ООН вже розпочала свою роботу на території нашої держави і в середині квітня Генеральний секретар ООН оприлюднить свою доповідь щодо ситуації з правами людини в Україні, зокрема АРК.

Результатом засідання РБ стало більш комплексне бачення членами Ради Безпеки та державами ООН загалом ситуації довкола АРК, доповнене інформацією безпосередньо від представників громадського суспільства і нацменшин Криму.

Захист мовних прав національних меншин

Відповідно до повідомлення, розміщеного на офіційній Інтернет-сторінці Ради Європи у розділі „Європейська хартія регіональних мов або мов меншин”, Комітет експретів зазначеної Хартії дійшов висновку, що захист національних меншин та їх мов має, як і раніше, високий рівень законодавчого забезпечення. Також констатуються окремі нещодавні позитивні зрушення у справі використання мов меншин у ЗМІ.

Така заява була зроблена Комітетом експретів Хартії у світлі його оціночної доповіді щодо України, затвердженої Комітетом міністрів РЄ 15 січня 2014 року, та наступних консультацій з експертами на місцях.

Стосовно російської мови більшість зобов’язань, взятих на себе Україною відповідно до Хартії, є виконаними повністю або частково. Використання російської мови у судових органах України є цілком задовільним. Також робиться посилання на використання російської, а також певною мірою угорської та румунської мов у місцевих та регіональних органах влади.

Водночас, Комітет експретрів констатує, що не все зроблено для забезпечення прав та імплементації норм Хартії щодо білоруської, болгарської, гагаузької, грецької, кримськотатарської, молдавської, німецької, польської, румунської, словацької, угорської мов та ідиш.

Щодо Закону України „Про основи державної мовної політики” зазначається, що він станом на зараз застосовується, зокрема, до російської мови, а не до більшості інших мов меншин.

У цьому контексті Комітет експертів вважає важливим вжиття українською владою заходів із забезпечення застосування мовного закону до всіх мов меншин, до яких в Україні застосовується згадана Хартія.

Україна – ОБСЄ

 

31 березня – 1 квітня 2014 року в Україні у Києві з візитом перебувала делегація Парламентської асамблеї (ПА) ОБСЄ на чолі з Президентом ПА ОБСЄ, Головою Скупштіни (парламенту) Чорногорії Ранко Крівокапичем. У ході візиту 1 квітня 2014 року Президента ПА ОБСЄ прийняв в.о.Президента, Голова Верховної Ради України Олександр Турчинов. Відбулася також зустріч Ранко Крівокапича з Головою Постійної делегації Верховної Ради України у ПА ОБСЄ Олегом Зарубінським.

Зазначений візит відбувся у продовження попереднього візиту делегації ПА ОБСЄ на чолі зі Спеціальним координатором місії спостереження ОБСЄ Жоао Соарешем та керівником місії спостерігачів від ПА ОБСЄ Макісом Ворідісом (м.Київ, 26-29 березня 2014 року) у контексті підготовки до участі в процесі спостереження за позачерговими виборами Президента України.

Українська сторона підтвердила налаштованість на проведення «чесних та прозорих президентських виборів» та готовність надавати всебічного сприяння роботі міжнародних спостерігачів.

Також відбувся обмін думками щодо внутрішньополітичної ситуації в Україні та розвитку подій навколо незаконної анексії Російською Федерацією Автономної Республіки Крим.

Ранко Крівокапич наголосив, що ОБСЄ підтримує територіальну цілісність та суверенність території України.

***

З 19 березня 2014 року згідно з положеннями Віденського документа ОБСЄ про заходи зміцнення довіри і безпеки за ініціативи Данії в Україні перебуває багатонаціональна інспекційна місія військових спостерігачів. До її складу входять 4 представники Данії, по одному представнику Австрії, Німеччини, Польщі та Швеції. Метою цієї групи є відвідання південно-східних регіонів нашої держави, фіксація фактів можливої нетипової військової діяльності та провокативних дій, спрямованих на дестабілізацію ситуації в Україні.

Ініційована Данією інспекція продовжує спостереження за розвитком подій в Україні, яке було започатковане іншою багатонаціональною групою військових спостерігачів, яка, відповідно до Статті 18 розділу ІІІ Віденського документа, перебувала у нашій державі з 5 до 20 березня ц.р.

Україна зацікавлена у постійному моніторингу військово-політичної ситуації у нашій державі та має намір і надалі використовувати можливості, які надаються Віденським документом, для забезпечення постійної присутності військових спостерігачів на своїй території до нормалізації військово-політичної ситуації. У цьому зв’язку наша держава звернулася до датської сторони з проханням продовжити термін діяльності зазначеної місії до 5 квітня ц.р.

Україна вдячна Данії та іншим державам, які погодилися з цієї пропозицією та виявили готовність продовжити термін діяльності місії.

На даний час з державами-учасницями Віденського документа опрацьовується питання щодо направлення в Україну чергової групи військових спостерігачів, яка продовжить моніторинг військово-політичної ситуації у нашій державі. 

Щодо багатонаціональних військових навчань в Україні у 2014 році  

1 квітня 2014 р. Верховна Рада України прийняла Закон "Про схвалення рішення Президента України про допуск підрозділів збройних сил інших держав на територію України у 2014 році для участі у багатонаціональних навчаннях".

Законодавчим актом врегульовано питання щодо допуску підрозділів збройних сил інших держав на територію України у 2014 році для участі у багатонаціональних навчаннях, визначено їх загальну чисельність, типи і кількість озброєння, військової техніки, строки перебування та місця дислокації на період проведення навчань.

Таких багатонаціональних відбудеться вісім, а саме: українсько-американські навчання "Репід Трайдент - 2014" та «Сі Бриз – 2014» за участю держав НАТО та партнерів Альянсу, українсько-польські навчання авіаційних підрозділів на рівні ескадрилій "Безпечне небо-2014" та підрозділів військової поліції "Правопорядок-2014", українсько-словацько-угорсько-румунське навчання "Світла лавина – 2014"; українсько-польсько-угорське навчання гірсько-піхотних підрозділів "Карпати-2014"; українсько-молдовсько-румунське навчання механізованих підрозділів "Південь-2014".

Багатонаціональні військові навчання є комплексними заходами міжнародного військового співробітництва, що дозволяють в умовах, максимально наближених до реальних, всебічно вдосконалювати рівень бойової підготовки підрозділів збройних сил  учасників і набувати взаємосумісність і бойової готовності, необхідних для виконання ними миротворчих, гуманітарних, пошуково-рятувальних та інших завдань.

Україна – ЄС

У контексті завершення виконання І-ої (законодавчої) фази Плану дій щодо лібералізації ЄС візового режиму для України у березні місяці ц.р. Урядом було схвалено проекти законів, зокрема:

- «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо запобігання та протидії дискримінації)»;

- «Про внесення змін до законів України, пов’язаних з діяльністю Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини у сфері захисту персональних даних»;

- «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері державної антикорупційної політики у зв’язку з виконанням Плану дій щодо лібералізації Європейським Союзом візового режиму для України»;

-  «Про внесення змін до статті 1 Закону України «Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту» (МВС доручено в одноденний строк оформити законопроект відповідно до регламентних вимог КМУ).

Зазначені законопроекти були передані на розгляд до ВРУ. Наразі вони перебувають на опрацюванні у профільних комітетах ВРУ, зокрема у Комітеті з питань прав людини, національних меншин і міжнаціональних відносин ВРУ та Комітеті з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією ВРУ.

Ми сподіваємося, що зазначені законопроекти будуть включені до розкладу засідань ВРУ та прийняті у першому читанні на пленарному тижні Верховної Ради України у період з 8 по 11 квітня ц.р.

Окрім цього, МВС спільно з  ДМС готують для розгляду на засіданні Уряду розпорядження КМУ «Про затвердження плану заходів із створення Єдиного державного демографічного реєстру та національної системи біометричної верифікації та ідентифікації громадян України, іноземців та осіб без громадянства на 2014-2017 роки», а також проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» щодо визначення відцифрованих відбитків пальців в якості основного біометричного параметру».

Ухвалення зазначених нормативно-правових актів дозволить Україні завершити виконання І-ої (законодавчої) фази Плану дій.

***

У розвиток домовленостей за результатами візиту в Україну 25-26 березня ц.р. делегації Європейської Комісії на чолі з Комісаром ЄС з питань розширення та європейської політики сусідства Штефаном Фюле та Комісаром ЄС з питань бюджету та фінансового програмування Янушем Левандовським та проведеного в його рамках розширеного засідання КМУ 2 квітня ц.р. в Києві перебуває експертна місія Європейської Комісії.

Головною метою Місії є узгодження проекту Меморандуму про взаєморозуміння та Кредитної угоди між Урядом України та ЄК щодо надання Україні нової макрофінансової допомоги ЄС у сумі 1 млрд. євро.

Як відомо, 5 березня ц.р. Європейська Комісія погодила виділення нашій державі фінансової допомоги у розмірі 11 млрд. євро протягом найближчих декількох років для стабілізації фінансово-економічної ситуації та підтримку реформ в Україні., в т.ч. 1 млрд. євро нової макрофінансової допомоги ЄС.

Під час перебування в Києві експертна місія ЄК проведе низку зустрічей з представниками економічного блоку Уряду України з метою узгодження умов надання вищезгаданої макрофінансової допомоги та підготовки проектів відповідного Меморандуму і Кредитної угоди.

***

28 березня ц.р. У Парижі відбулось засідання  91-ї сесії Постійної ради Міжнародної організації Франкофонії, участь у якій взяли Персональні представники Глав держав і Урядів 77 країн-членів та спостерігачів Організації або уповноважені ними представники керівної ланки акредитованих у Парижі дипломатичних місій згаданих країн.

У ході загальнополітичної дискусії Генеральний секретар Міжнародної організації франкофонії Абду Діуф заявив про “глибоку стурбованість з приводу останніх подій і особливо у зв'язку із  ситуацією, що склалася на Кримському півострові. “Ми засуджуємо будь-яке зовнішнє втручання, спрямоване на підрив цілісності і суверенітету України. Референдум, що  відбувся 16 березня в присутності іноземних збройних сил, розглядаємо як    порушення Конституції України”.

Із беззастережною підтримкою  української влади  виступили представники таких, зокрема, країн-членів МОФ як Франція, Канада, Молдова, Румунія та ін.

Постійна рада Міжнародної організації Франкофонії ухвалила підсумковий документ, у якому висловила  “глибоке занепокоєння з приводу ситуації в Україні, особливо на Кримському півострові”, і рішуче засудила “будь-яке порушення її територіальної цілісності і суверенітету”. Рада заявила також про свою “підтримку ініціатив і діяльності міжнародних партнерів задля досягнення мирного врегулювання цього конфлікту”. 

Беззастережна підтримка України з боку МОФ, членами якої є понад третина від загальної кількості країн-членів ООН стала ще одним промовистим підтвердженням дедалі більшої ізоляції Росії у міжнародному співтоваристві.

Україна – США

 

1 квітня 2014 р. Палата представників Конгресу США ухвалила (378 голосів «за»/34 голоси «проти») проект закону (H.R.4152) «Закон 2014 р. на підтримку суверенітету, територіальної цілісності, демократії та економічної стабільності в Україні» в редакції, яка була прийнята Сенатом
27 березня 2014 р.

Для набрання чинності його має підписати Президент США Б.Обама.

Прийнятий законопроект, серед іншого, передбачає здійснення таких заходів на підтримку нашої держави:

-         надання Україні кредитних гарантій згідно з озвученою Президентом Б.Обамою сумою в 1 млрд.дол.США;

-         надання допомоги українському Уряду в ідентифікації, блокуванні та поверненні активів, пов’язаних із корупційними діями колишнього Президента В.Януковича, членів його родини, або інших колишніх чи нинішніх посадовців українського Уряду;

-         дозвіл на надання допомоги у розмірі 50 млн.дол.США на потреби демократії та 100 млн.дол.США на посилення безпекової співпраці з Україною та іншими країнами Центральної і Східної Європи;

-         запровадження додаткових санкцій проти осіб, відповідальних за насильство та серйозні порушення прав людини щодо учасників антиурядових протестів в Україні, які почалися 21 листопада 2013 р., а також проти відповідальних за загрозу миру, безпеці, стабільності, суверенітету і територіальній цілісності України;

-         запровадження санкцій щодо представників Уряду РФ, членів їх родин, або пов’язаних з ними осіб, які були співучасниками або відповідальними за значні корупційні дії як в Україні, так і в Росії; [передбачають блокування активів та заборону на видачу віз до США, їх анулювання, а також видворення причетних осіб з території США];

-         запровадження практики щорічного звітування Міністра оборони США перед Конгресом щодо розвитку військових та безпекових подій за участю РФ.

Зарубіжні візити в Україну

3 квітня 2014 р. з робочим візитом в Україні перебуватиме Віце-прем’єр-міністр Республіки Молдова з питань реінтеграції Еуджен Карпов. Візит відбудеться у контексті виконання домовленостей, досягнутих між Прем’єр-міністром України Арсенієм Яценюком та Прем’єр-міністром Республіки Молдова Юрієм Лянке.

В ході візиту плануються зустрічі Еуджена Карпова з Першим віце-прем’єр-міністром України Віталієм Яремою, Секретарем РНБОУ Андрієм Парубієм, В.о.Міністра закордонних справ України Андрієм Дещицею, а також Головою Комітету з питань національної безпеки і оборони ВРУ Володимиром Литвином.

Під час зустрічей буде обговорено подальший розвиток співпраці з вирішення актуальних питань двосторонньої співпраці, в галузі європейської інтеграції, а також в сфері регіональної безпеки.

 

Останні брифінги

МЗС в соціальних мережах

 

> Всі акаунти в соцмережах


 

 

 

 

10 facts on Russian military aggression against Ukraine

 

On Ukraine in English

 

Inform about your experience with Ukrainian consul

 

Let my people go

 

My Ukraine is project website

 

Top 5 Crimean news

 

Ukraine: Fight for Independence

 

Proof of Fakes