• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
  • Українською
  • English
  • Стара версія
Консульське обслуговування громадян України
Опубліковано 06 липня 2020 року о 07:00

Вітаємо на консульській частині вебсторінки МЗС!

Хотіли б ознайомити Вас з інформацією, яка може стати Вам в нагоді.

Належне забезпечення прав і законних інтересів усіх громадян України за кордоном є пріоритетним завданням державної політики у сфері консульських зносин України з іноземними державами.

Виконуючи це завдання, Департамент консульської служби і закордонні дипломатичні установи України (ЗДУ – посольства, генеральні консульства, консульства) діють у відповідності до положень Конституції, низки спеціальних законів України та нормативно-правових актів Президента й Уряду України, використовують увесь інструментарій міжнародного права.

Консульський захист у випадках надзвичайних ситуацій надається усім громадянам України, які цього потребують, безвідносно до статусу і мети їхнього перебування за кордоном. Консульські дії вчиняються відповідно до профільного законодавства України.

З метою оптимізації консульського обслуговування та оперативного вирішення питань, пов’язаних з захистом прав та інтересів громадян України за кордоном, впроваджено:

у закордонних дипломатичних установах щоденний (5 разів на тиждень) консульський прийом громадян, в т.ч. за надзвичайних обставин – у позаробочий час, а також вихідні та святкові дні;

здійснення консульського прийому в ЗДУ шляхом системи керування потоками відвідувачів («електронна» черга) та здійснення безготівкової оплати консульських послуг за допомоги встановлених банківських терміналів;

функціонування цілодобових телефонних «гарячих» ліній для оперативного зв’язку з консульською посадовою особою в разі загрози здоров‘ю, життю чи смерті (номери розміщені на вебсторінках ЗДУ);

функціонування в МЗС при цілодобовому Центрі оперативного реагування телефону «гарячої» лінії - +38 044 238 16 57;

регулярне оновлення на вебсторінках МЗС і ЗДУ довідок з актуальною для громадян України інформацією щодо понад 180 країн світу – про правила поведінки, безпекову ситуацію, умови працевлаштування, надання медичних і соціальних послуг, митні питання, корисні номери телефонів;

дію програмного продукту Добровільної реєстрації українських громадян при подорожах за кордон («ДРУГ»), призначеного для попередження, а у разі потреби – розшуку та надання сприяння громадянам України у разі надзвичайних подій за кордоном (http://friend.mfa.gov.ua).

У разі виникнення необхідності письмового звернення громадян України до МЗС або ЗДУ сформовано інтерактивний інструментарій комунікації з громадянами України, яким передбачено внесення конкретних пропозицій, надсилання запитань з питань захисту прав наших співвітчизників за кордоном на сторінку Facebook консульської служби, в  Twitter: @UkrZaKordonom чи на електронну адресу cons_or@mfa.gov.ua для отримання оперативної інформації.

Вашими думками щодо оскарження дій консульських посадових осіб, роботи консульських працівників центрального апарату, закордонних дипломатичних установ України які, на Вашу думку, містять прояви корупції, прохання звертатися до Сектору з питань запобігання та виявлення корупції МЗС України за електронною адресою та телефоном: spk@mfa.gov.ua, +38 044 238 15 87


З метою отримання максимально детальної інформації з консульських питань перед запланованим відвідуванням ЗДУ пропонуємо уважно ознайомитися з відповідним розділом «Консульські питання» веб-сторінки дипломатичного представництва чи консульської установи у країні, де Ви знаходитися. В такий спосіб Ви зможете завчасно підготувати відповідний сет документів для вчинення потрібної Вам консульської дії. Для отримання консульської послуги заявник особисто звертається в будь-який зручний для нього час в межах годин прийому до установи, на території консульського округу якої він тимчасово перебуває/постійно проживає.

Дотримання запропонованих нижче рекомендацій сприятиме заощадженню Вашого часу в разі потреби отримання «типової» інформації та ефективній допомозі в разі потрапляння в надзвичайні/скрутні ситуації:

надавати перевагу відвіданню вебсторінки (розділ «Консульські питання») в разі потреби отримання інформації на кшталт: графік роботи, перелік консульських дій, необхідні для їх вчинення документи від заявника, терміни та тарифи;

надсилати звернення електронною поштою в разі потреби надання важливої, на Вашу думку, інформації для консульської посадової особи;

практикувати звернення телефоном переважно в разі потреби отримання від консула інструкцій при нетипових/скрутних ситуаціях.

Принагідно повідомляємо, що розгляд та опрацювання звернень громадян (пропозиції, заяви, скарги) здійснюється МЗС України, закордонними дипломатичними та консульськими установами України відповідно до Закону України «Про звернення громадян» № 393 від 02.10.1996 р. та Порядку розгляду звернень громадян у Міністерстві закордонних справ України, його представництвах на території України та закордонних дипломатичних установах України, затвердженого наказом Міністерства закордонних справ України 24.12.2019 № 605, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21.01.2020 № 61/34344 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0061-20#Text.

Згаданим Порядком визначено процедуру приймання, попереднього розгляду, реєстрації, розгляду звернень громадян, здійснення контролю за результатами розгляду звернень громадян та дотриманням строків їх розгляду у Міністерстві закордонних справ України, його представництвах на території України та закордонних дипломатичних установах, що складають систему органів дипломатичної служби.

Центральний апарат МЗС і закордонні дипломатичні представництва і надалі докладатимуть усіх зусиль з метою виконання завдання, поставленого керівництвом МЗС і української держави - безумовного і максимального використання усіх повноважень і передбачених законодавством механізмів для ефективного захисту прав і законних інтересів громадян України за кордоном.

Звернення громадян повинне відповідати вимогам вищезазначених Закону (стаття 5) та Порядку (розділ І та ІІ). Звернення, оформлене без дотримання цих вимог, повертається заявникові з відповідними роз’ясненнями. Електронні звернення громадян до МЗС надсилаються на електронну адресу zvernennia@mfa.gov.ua.

Центральний апарат МЗС і закордонні дипломатичні представництва і надалі докладатимуть усіх зусиль з метою виконання завдання, поставленого керівництвом МЗС і української держави - безумовного і максимального використання усіх повноважень і передбачених законодавством механізмів для ефективного захисту прав і законних інтересів громадян України за кордоном.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux