Міністерство закордонних справ України

Київ 16:00

Брифінг в МЗС

08 травня 2014, 19:17

6 травня 2014 року у Відні за участю 30 міністрів закордонних справ країн-членів Ради Європи відбулася 124-а Міністерська сесія Комітету міністрів Ради Європи (КМ РЄ).

Під час заходу було обговорено ситуацію в і навколо України в контексті сучасних викликів і загроз правам людини, верховенству права та демократії в Європі.

Усі делегації, за винятком Російської Федерації, виступили на підтримку нашої держави, її територіальної цілісності та суверенітету. Європейські міністри були єдині у своїх оцінках, наголошуючи на тому, що ситуація в Україні та навколо неї, а також роль Росії у розпалюванні кризи, становлять загрозу безпеці усього Європейського континенту. Було засуджено незаконну анексію Криму та м.Севастополь Російською Федерацією як  порушення нею зобов’язань у рамках РЄ та загальновизнаних норм міжнародного права.

Глави практично усіх національних делегацій у своїх виступах засудили дії Росії, спрямовані на дестабілізацію ситуації в східних та південних областях України, закликали усі сторони до деескалації конфлікту та початку діалогу, спрямованого на якнайшвидше врегулювання кризи.

Окремий наголос було зроблено на необхідності проведення 25 травня 2014 року президентських виборів в Україні, які, як підтвердили учасники заходу, мають сприяти  подальшим реформам та нормалізувати політичне життя в країні.

Таким чином, дискусія на 124-ій Міністерській сесії КМ РЄ вкотре засвідчила міжнародну ізоляцію Росії. Виступ глави МЗС Сергія Лаврова, який намагався перекласти відповідальність за складну ситуацію в південно-східних областях України виключно на українську владу, не знайшов розуміння і підтримки з боку європейських делегацій. Адже ні в кого не було сумнівів щодо підривних дій російських диверсантів на території України, інспірованої російськими спецслужбами терористичної діяльності озброєних формувань проти народу України та цілісності Української держави, протиправної окупації Росією суверенної території України – АР Крим.  

С.Лавров у своїх висловлюваннях в традиційному для російської пропаганди руслі вдавався до маніпуляцій, підміни понять, подвійних стандартів. Зокрема, вкотре намагався переконати європейських партнерів, що антитерористична операція в Україні – це нібито «війна проти власного народу», «використання армії проти так званих мирних протестуючих».

Сьогодні уже весь світ переконався, що так звані «мирні протестуючі», про яких говорить Росія, вправно користуються ручними протитанковими гранатометами, збиваючи українські гелікоптери.

Весь світ, за винятком Кремля, який сприймає лише сфабриковану російськими мас-медіа віртуальну реальність, чітко розуміє, що ми маємо справу з добре озброєними, ворожими щодо українського народу та Української держави спецпідрозділами, інспірованими та координованими російськими спецслужбами, які тероризують місцеве населення, чинять вбивства, викрадення, грабунки, відбирають приватну власність, нищать українську державну символіку та встановлюють прапори чужої держави.

Позиції європейських міністрів у Відні повністю збіглися з основними сигналами виступу в.о. Міністра закордонних справ України А.Дещиці, який підкреслив необхідність консолідації та єдності країн Європи перед загрозою для всього міжнародного співтовариства, що виникла внаслідок агресії Росії проти України.

Така ж єдність у підходах до нинішньої кризи, підтримка територіальної цілісності України була підтверджена і в рамках двосторонніх зустрічей глави українського зовнішньополітичного відомства з міністрами закордонних справ Австрії, Азербайджану, Бельгії, Естонії, Швейцарії, Туреччини, Швеції, Норвегії та Німеччини.

За результатами 124-го засідання КМ РЄ було розповсюджено підсумковий документ головуючого – Федерального міністра закордонних справ Австрії С.Курца. У цьому документі підтверджується підтримка європейськими країнами територіальної цілісності, єдності, суверенітету та незалежності України, засуджується анексія Криму як порушення міжнародного права та Статуту РЄ. Підсумовуючи виступи європейських міністрів головуючий підкреслив їх стурбованість ситуацією у Східних та Південних регіонах України, а також трагічними подіями в Одесі, і закликав до їх неупередженого розслідування.

Основним підсумком 124-го засідання КМ РЄ слід вважати загальноєвропейську підтримку України та підтвердження готовності європейських країн до спільних зусиль, спрямованих на деескалацію та мирне врегулювання кризи в Україні, а також важливості проведення 25 травня президентських виборів в Україні.

* * *

 Хотів би ще раз підтвердити, що Україна залишається відданою виконанню Женевських домовленостей і готова до конструктивного діалогу з усіма сторонами, в тому числі з ОБСЄ, з метою пошуку вирішення кризи.

При цьому ми виходимо з того, що запорукою виходу з ситуації, що склалася у зв‘язку з агресією Росії проти України, є безперешкодне та невідкладне виконання трьох ключових умов: деескалації конфлікту, провадженні всеукраїнського національного діалогу та проведенні 25 травня 2014 року виборів Президента України. Саме ці три пункти повинні лежати в основі будь-яких майбутніх домовленостей з метою забезпечення реалізації та можливого доповнення раніше досягнутих результатів у Женеві 17 квітня 2014 року. Цю нашу позицію Україна донесла до відома всіх залучених сторін. 

В Україні та світі розуміють, що деескалація конфлікту можлива лише за умови припинення з боку Росії надання будь-якої підтримки, в т.ч. фінансової та матеріальної, збройним незаконних формуванням, що діють у східних та південних областях нашої держави та становлять терористичну загрозу для мирного населення. Невід‘ємною частиною зобов‘язань, які повинна виконати Росія, залишається відведення її збройних сил від українського державного кордону та їхнє повернення у місця постійної дислокації. Також вкотре закликаємо російську сторони публічно засудити злочинні дії цих терористичних груп та припинити той безперервний потік дезінформації, який перешкоджає багатьом об‘єктивно оцінювати ситуацію в Україні.

Зняття таким чином напруги стане важливим елементом для провадження успішного всеукраїнського національного діалогу за участі всіх політичних сил, регіонів і громадянського суспільства. Безпосередня комунікація між владою та громадянами, між Сходом і Заходом, між політиками та суспільством є на сьогодні першочерговим пріоритетом діяльності Уряду України. Лише результати такого мирного і конструктивного діалогу дозволять оптимально врахувати інтереси всіх місцевих громад у розпочатій в нашій державі конституційній та адміністративній реформах.

Водночас ми чітко заявляємо – Україна не веде переговори з вбивцями і терористами. Ми не купуватимемо мир та спокій у державі за рахунок виконання ультиматумів, що не мають нічого спільного з інтересами українського народу.

І, нарешті, вирішальним елементом процесу стабілізації в нашій державі є проведення 25 травня 2014 року виборів Президента України. Важливість цієї події визнана всім світовим співтовариством. Українська сторона робить все необхідне для проведення виборів у демократичному руслі, максимально відкрито і прозоро. Тому однозначною умовою будь-яких переговорів має бути припинення російською стороною ставлення під сумнів легітимності цих виборів та визнання їхніх результатів.

Припинення злочинної окупації Автономної Республіки Крим залишається на порядку денному наших відносин з РФ та міжнародним співтовариством.

Сподіваємося, наша позиція знайде розуміння і підтримку усіх сторін Женевського документа, передусім Російської Федерації.

Зі свого боку Уряд України уже продемонстрував рішучість і відкритість до діалогу та імплементації Женевських домовленостей, оскільки саме українська сторона найбільше зацікавлена у відновленні порядку, миру і спокою в нашому домі, щоб в нормальних умовах продовжити курс реформ на розбудову України як успішної, демократичної, європейської держави – надійного партнера для всього міжнародного співтовариства.

Разом з тим, у нас існують серйозні сумніви у щирому бажанні Росії деескалювати ситуацію на Сході України. Вчорашні заяви президента Росії, на жаль, поки що не підтверджуються реальними кроками.

Станом на сьогодні ми не бачимо підтвердження відведення російських військ від кордонів України.

Крім того, останні заяви луганських сепаратистів про відмову від скасування т.зв. «референдуму» 11 травня свідчить про те, що Росія намагається вплутати увесь світ у свій варіант гри в «хорошого і поганого поліцейського», створити враження, що Москва нібито і хотіла б допомогти, але сепаратисти її не слухаються.

Насправді ж це є всього лише незграбною спробою Росії відбілити свою агресію в очах міжнародного співтовариства в умовах тотальної ізоляції і під загрозою нових санкцій. Однак навряд чи хтось сьогодні повірить у ці дешеві трюки. Весь світ сьогодні чітко розуміє, що саме Росія будучи прямо зацікавленою у дестабілізації ситуації в Україні, сьогодні прямо контролює і спонсорує бойовиків, що підтверджується численними доказами, в тому числі оприлюдненими телефонними розмовами терористів з їх російськими керівниками. 

* * *

 МЗС РФ та підконтрольні владі російські мас-медіа протягом останніх днів активно коментували прес-реліз, поширений 6 травня Управлінням Верховного комісара ООН з прав людини Наві Піллей «Криза в Україні: значно більші зусилля потрібно докласти всім сторонам задля її мирного розв‘язання».

Повідомлення російських ЗМІ з‘явилися під заголовками «МИД: Заявление комиссара ООН подтверждает нарушение Киевом прав человека» (Взгляд), «Комиссар ООН по правам человека: на Украине сложно провести выборы» (Вести.Ru), «В ООН призывают вооруженные группы на Украине сложить оружие» (Росбалт) та іншими подібними.

Насправді ми маємо справу з черговою спробою російської пропаганди ввести в оману світове співтовариство і власних громадян та видати бажане за дійсне шляхом свідомого перекручування фактів і оприлюднення вирваних з контексту цитат. Всі бажаючі можуть особисто переконатися в цьому, ознайомившись з документом, який знаходиться у відкритому доступі.

У прес-релізі Верховний комісар ООН з прав людини Н.Піллей висловлює глибоку стурбованість у зв'язку зі сплеском насильства в Україні, що призводить до все більшого числа загиблих та руйнувань.

«Я закликаю всі сторони докласти значно більших зусиль для того, щоб віднайти мирне вирішення нинішньої кризи, особливо у низці міст у Східній та Південній Україні, яка охоплена зростанням зіткнень із проявами насилля», - сказала вона.

Усім зрозуміло, про які сторони йдеться, передусім проросійських сепаратистів, яких РФ щедро забезпечує зброєю, військовою технікою, фінансами та добре натренованими кадрами з кримінальним минулим.

«Збройні опозиційні групи повинні припинити всі протиправні дії, в тому числі затримання людей і захоплення громадських будівель у порушення законів й Конституції України, - продовжує Верховний комісар. – Ці організовані і добре озброєні групи повинні скласти зброю, звільнити безпідставно затриманих осіб та залишити окуповані громадські і адміністративні будівлі».

Чи комусь не зрозуміло, що саме Російська Федерація активно сприяє створенню цих «організованих і добре озброєних груп» і безпосередньо координує їхню діяльність? Однак про це в коментарях російської влади чомусь соромливо замовчується.

 «По-справжньому мирні демонстрації повинні бути дозволені, як з точки зору міжнародного права, так і для донесення легітимних побоювань і розчарувань людей. Силам охорони правопорядку слід надавати сприяння таким зібранням, забезпечуючи захист їх учасників незалежно від політичних поглядів».

І тут слід повністю погодитись з позицією Верховного комісара ООН, Однак всім, крім, очевидно російської сторони, зрозуміло, що мирні демонстранти не приходять на мітинги з вогнепальною зброєю, гранатометами та іншим важким озброєнням.

Закликаємо російську сторону не займатися маніпулятивною інтерпретацією висловлювань представників міжнародних організацій, а докласти дієвих зусиль для деескалації ситуації у східних та південних областях України.

* * *

Останнім часом окремі офіційні представники Російської Федерації намагаються виставити себе у вигляді миротворців і цивілізованої держави, заявляючи про нібито «каральні операції» в Україні та закликаючи до «загальнонаціонального діалогу» в нашій державі свідчать. Цинізм ситуації полягає в тому, що це відбувається на фоні продовження Москвою терору проти власного народу на Північному Кавказі, який був розв’язаний у 1999 році і триває вже понад 15 років.

В усьому світі добре відомий російський досвід «пошуку загальнонаціонального діалогу». Війна Москви проти народів Північного Кавказу насправді точиться дотепер попри офіційне оголошення про так зване закінчення контртерористичної операції у 2009 році. Лише з початку травня 2014 р. Москва провела бойові дії у Хасавюрті, Махачкалі та Карабудахкентскому районі Дагестану.

Імітація національної злагоди народів Північного Кавказу та загальнонаціонального консенсусу в Росії була досягнута ціною двох чеченських воєн, а «голоси північно-кавказьких народів та регіонів» були почуті Москвою після фізичного винищення упродовж останніх 20 років сотен тисяч ічкерійців, інгушів, осетинів, дагестанців, їх політичних лідерів.

Хотів би наголосити, що принципи проведення антитерористичної операції, яка відбувається на сході України, кардинально відрізняються від методів тотального терору проти власного народу, які використовувала російська влада на Кавказі.

Нагадаю, що Росією під час кавказьких операцій  використовувалися військові літаки, в тому числі стратегічний бомбардувальник-ракетоносець. Кожна російська оперативна група дивізійного складу, включала артилерійську батарею самохідних гаубиць, одну/дві мінометні батареї і одну/дві батареї дивізійних гармат. 3 січня 1995 року російські літаки бомбили чеченський місто Шалі касетними боєприпасами. Загалом на Шалі впали вісімнадцять касетних бомб. Бомби вразили придорожній ринок, АЗС і лікарню, в якій були цивільні особи, а також поранені російські солдати. Понад 100 осіб було вбито (у тому числі п'ять медичних працівників) і 186 осіб отримали поранення.

Крім того, на Північному Кавказі Російською Федерацією активно застосовувалася практика запровадження «жорсткого карантину» по периметру Ічкерійської республіки. Таких таборів існувало щонайменше 6.

Слід також згадати про численні випадки позасудових розправ, політичних вбивств лідерів Ічкерії, викрадення людей, захоплення заручників, масових вбивств мирних жителів у рамках т.зв. спецоперацій та зачисток. Так , 5 лютого 2000 р. у сел. Нові Алди (неподалік м.Грозний) за участі підрозділів ОМОНу Ленінградської та Рязанської області було вбито 56, закатовано та піддано тортурам у фільтраційних таборах 73 особи (за оцінками Human Rights Watch, вбито 60 чоловік).

Сьогодні, через своїх маріонеток в Україні Росія намагається експортувати методи терору до нашої держави, посіяти розбрат і хаос в традиційно толерантне українське суспільство.

Будучи готовою дати жорстку відсіч озброєним терористам і екстремістам, українська влада ніколи не піде на такі дикунські методи боротьби з власним народом, які використовувала і продовжує використовувати Російська Федерація. 

* * *

Крім того, ми звернули увагу на те, що Москва, всіляко заохочуючи сепаратистів в Україні та погрожуючи можливістю застосування російських збройних сил для їх захисту, в самій Росії вживають заходи для посилення кримінальної відповідальності за сепаратизм, що є ще одним свідченням застосування російською владою подвійних стандартів.

Так, з 9 травня ц.р., згідно з відповідним Федеральним законом Російської Федерації від 28 грудня минулого року, набуває чинності нова стаття 280.1 Карного кодексу РФ „Публічні заклики до здійснення дій, спрямованих на порушення територіальної цілісності РФ”, яка, зокрема, передбачає покарання позбавленням волі на термін до трьох років.

При цьому, днями член Комітету Державної Думи РФ з питань бюджету і податків пан Федоров (фракція правлячої партії „Єдина Росія”) виступив з ініціативою доповнити Карний кодекс РФ статтею, яка має дозволити „карати за дії, що завдають шкоду суверенітету, недоторканості та територіальній цілісності країни”. За його словами, згадана стаття має бути інтегрованою в уже існуючу статтю 275 Карного кодексу РФ „Державна зрада”, якою передбачається позбавлення волі від дванадцяти до двадцяти років.

І питання навіть не в тому, чи буде реалізована остання ідея. В ній чітко проглядається “залізна” логіка російського законодавця до більш жорсткого покарання за сепаратизм.

У цьому контексті заклики російських офіційних чинників до поблажливості до озброєних найсучаснішою зброєю терористів і сепаратистів на Сході України є не більше, ніж черговою спробою маніпуляції свідомістю громадян Росії та світового співтовариства.   

* * *

7-8 травня 2014 р. в Україні перебуває заступник Генсекретаря ООН з політичних питань Джеффрі Фелтман.

Візит, який було анонсовано на екстреному засіданні РБ ООН 28 квітня ц.р., скликаному у зв’язку із спровокованим РФ загостренням ситуації на сході України, проходить за особистої ініціативи Генсекретаря ООН Бан Кі-муна у рамках його місії «добрих послуг» та має за мету активізацію сприяння з боку ООН деескалації ситуації в та навколо України.

Під час зустрічей з Дж.Фелтмана з в.о. Президента України, Головою Верховної Ради України О.Турчиновим та Секретарем Ради національної безпеки і оборони України А.Парубієм були також обговорені інші питання взаємодії Україна-ООН були обговорені.

7 травня ц.р. Заступник Міністра закордонних справ України Сергій Кислиця провів зустріч із заступником Генсекретаря ООН. Сторони обмінялися думками щодо поточної політичної та безпекової ситуації в Україні. Було обговорено можливі шляхи сприяння з боку ООН деескалації становища в та навколо нашої держави.

На сьогодні заплановано, зокрема, зустрічі Дж.Фелтмана з Віце-прем’єр-міністром і Міністром регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України В.Гройсманом і Головою Центральної виборчої комісії України М.Охендовським. Опрацьовується можливість зустрічі чільного представника Секретаріату ООН з Прем’єр-міністром України А.Яценюком.   

Результати першого дня перебування заступника Генсекретаря ООН в Україні засвідчили спільність позицій України та керівництва Секретаріату ООН щодо необхідності повного виконання Женевських домовленостей від 17 квітня ц.р. та важливості проведення позачергових президентських виборів в Україні 25 травня ц.р.

* * *

6-7 травня ц.р. Україну з офіційним візитом відвідав Державний секретар у закордонних справах і справах Співдружності Сполученого Королівства Великої Британії та Північної Ірландії Вільям Хейг.

В рамках візиту відбулися переговори Прем’єр-міністра України Арсенія Яценюка з Вільямом Хейгом за участю в.о. Міністра закордонних справ України Андрія Дещиці, а також зустріч В.Хейга з Секретарем РНБО України Андрієм Парубієм та заступником Міністра оборони України Ігорем Кабаненком.

Основну увагу було приділено обговоренню внутрішньополітичних подій в Україні. Британську сторону було ознайомлено з невідкладними заходами, які вживаються керівництвом України з метою врегулювання ситуації на південному сході нашої країни, політичної та фінансово-економічної стабілізації в державі.

Сторони погодилися, що основним завданням української влади є забезпечення проведення на належному рівні виборів Президента України
25 травня.

В.Хейг запевнив українську сторону у беззаперечній підтримці Великою Британією, як країною-підписантом Будапештського меморандуму, суверенітету та територіальної цілісності нашої держави.

Міністр закордонних справ Великої Британії також підкреслив, що вітає дії України щодо виконання Женевських домовленостей, наголосивши на необхідності їх безумовного виконання всіма сторонами, в тому числі Російською Федерацією.

* * *

5-7 травня Україну з візитом відвідав Спеціальний посланник та координатор з питань міжнародної енергетичної політики Держдепартаменту США Карлос Паскуаль.

Заступник Міністра закордонних справ України Данило Лубківський зустрівся з Карлосом Паскуалем.

Було обговорено питання розвитку українсько-американського співробітництва в енергетичній сфері. Зокрема, відбувся обмін думками щодо подальших шляхів підвищення енергетичної безпеки і диверсифікації енергозабезпечення України. 

* * *

8-9 травня 2014 року у Києві перебуває Генеральний секретар ОБСЄ Ламберто Дзанньєр. Під час візиту планується проведення його зустрічей з українською стороною для обговорення можливих шляхів подальшого залучення ОБСЄ до врегулювання ситуації в Україні.

* * *

13 травня ц.р. у Брюсселі відбудеться спільне засідання українського Уряду та Колегії Європейської Комісії (ЄК) під головуванням Прем’єр-міністра України Арсенія Яценюка та Президента ЄК Жозе Мануеля Баррозу. Цей перший в історії двосторонніх відносин захід стане продовженням діалогу між новим українським керівництвом та Європейським Союзом, започаткованим візитом до Києва делегації Єврокомісії на чолі з Комісарами ЄС Штефаном Фюле та Янушем Лєвандовським 26 березня 2014 року.

Ключовими темами зустрічі буде визначення шляхів потужної підтримки ЄС у впровадженні українським Урядом реформ, спрямованих на стабілізацію фінансово-економічної та політичної ситуації у державі, поступове впровадження високих стандартів якості життя для громадян України тощо.

Очікується, що сторони узгодять спільні коротко- та середньострокові пріоритети взаємодії, а також укладуть домовленості щодо фінансової та технічної допомоги Україні з боку ЄС.

* * *

29 квітня ц.р. Європейською комісією було затверджено уніфікований перелік документів, що мають подаватися громадянами України до консульських установ держав-членів ЄС на території України для оформлення віз.

Цей перелік передбачає подання громадянами України при оформленні шенгенської візи чотирьох документів, що підтверджують: 1) мету поїздки; 2) джерело доходів в Україні; 3) наявність коштів для здійснення поїздки; 4) підтвердження наявності житла на час перебування в країнах Шенгенської зони.

З більш детальними роз’ясненнями щодо переліку можна буде ознайомитися на сайті Європейської Комісії.

МЗС України вітає цей крок європейської сторони. У зв’язку з цим, а також  враховуючи набрання чинності 1 липня 2013 року посиленої Угоди між Україною та ЄС про спрощення оформлення віз, ми очікуємо, що заходи, які здійснюються стороною ЄС з метою лібералізації візового режиму для громадян України, зокрема в частині зменшення кількості документів, які вимагаються від громадян України при оформленні шенгенських віз, їх уніфікації, а також збільшення питомої ваги багаторазових віз терміном дії від 2 до 5 років, сприятимуть подальшій реалізації євроінтеграційних прагнень України та полегшенню міжлюдських контактів з нашими європейськими партнерами.

* * *

Сьогодні у Москві відбулася організована Посольством України в Російській Федерації церемонія покладання квітів до пам’ятника „Зниклим безвісти. Солдатам без могил”, який у 1995 році був подарований Україною з нагоди відзначення 50-річчя Перемоги у Великій Вітчизняній війні та встановлений у Парку Перемоги на Поклонній горі в Москві. У заході взяли участь співробітники Посольства України, представники Національного культурного центру України в Москві, активісти українських громадських організацій та журналісти.

Крім цього, з метою вшанування пам’яті загиблих 7 травня ц.р. дипломати Посольства поклали квіти до Могили Невідомого солдата і стел міст-героїв України – Києва, Керчі, Одеси та Севастополя – в Олександрівському саду в Москві. В цьому контексті хотів би зазначити, що, поширювана окремими ЗМІ інформація про відсутність квітів біля стели місту Київ не відповідає дійсності та, на нашу думку, є черговою спробою використання чутливих тем з метою подальшого нагнітання ситуації.

10 травня ц.р. планується участь співробітників Посольства у церемонії відкриття нових окремих меморіалів воїнам України, Білорусії, Казахстану, Далекого Сходу, Москви та Московської області в Меморіальному парку с.Рузіно Московської області.

* * *

У зв’язку із збільшенням на території Об’єднаних Арабських Еміратів з початком туристичного сезону кількості правопорушень, вчинених іноземними громадянами через необізнаність із місцевим законодавством, громадянам України, які планують відвідати ОАЕ, слід дотримуватися наступних рекомендацій щодо правил поведінки під час перебування на території цієї країни.

З огляду на те, що спроби фотографування, замальовування або зняття планів з інфраструктурних об’єктів та місць, що мають спеціальний режим доступу, вважається в Об’єднаних Арабських Еміратах злочином проти державної безпеки та карається тюремним ув’язненням або сплатою значного грошового штрафу, категорично забороняється проводити відео- та фотозйомку приміщень та будівель морських портів, аеропортів, військових та поліцейських установ, а також інших місць, поблизу яких наявні відповідні застережні знаки (закреслена фотокамера).

Також, з метою уникнення непорозумінь з місцевими органами влади, не рекомендується відео- та фотозйомка будівель органів місцевої влади, іноземних дипломатичних представництв, вітрин ювелірних магазинів або місцевих мешканців (без їхньої попередньої згоди).

Слід враховувати, що, відповідно до кримінального законодавства ОАЕ, спроба обміну фальшивих грошей кваліфікується як злочин проти держави. На час проведення попереднього слідства, що може тривати від декількох тижнів до декількох місяців, у особи, яка намагалася збути фальшиву валюту, вилучається паспортний документ, обмежуючи її право на виїзд з країни. При цьому, витрати на проживання та перебування в країні місцевими компетентними органами не компенсуються.

У цьому зв’язку, з метою зменшення можливих ризиків під час відвідання ОАЕ, громадянам України перед поїздкою до цієї країни рекомендується звертатися до банківських установ для здійснення перевірки валюти.

У разі потрапляння у надзвичайні ситуації, громадянам України слід звертатися до Посольства України в Об’єднаних Арабських Еміратах за номерами телефону: (+971) 50 667 94 70 або (+971) 50 219 03 33.

Також нагадуємо про функціонування в МЗС цілодобової «гарячої лінії»: (+38044) 238 16 57.

 

 

Останні брифінги

МЗС в соціальних мережах

   
 

> Всі акаунти в соцмережах



 

 

 

 

 

 

 

 

10 facts on Russian military aggression against Ukraine

 

On Ukraine in English

 

Inform about your experience with Ukrainian consul

 

Let my people go

 

 

Ukraine: Fight for Independence

 

Proof of Fakes