Міністерство закордонних справ України

Київ 11:45

Брифінг в МЗС

17 червня 2014, 16:08

Почну з кількох загальних коментарів щодо ситуації на сході нашої держави.

Попри намагання Росії представити її як внутрішньо український конфлікт, маємо чітко сказати, що Росія продовжує збройну агресію проти нашої держави. Викликає занепокоєння інформація про активізацію руху російської військової техніки та підрозділів збройних сил РФ поблизу державного кордону України. На території РФ формуються групи так званих добровольців на території Ростовської області, які готуються для вторгнення в Україну.

Переважна більшість країн світу та міжнародних організацій небезпідставно покладає на Російську Федерацію відповідальність за ескалацію напруги в східних областях України.

На сьогодні існують незаперечні докази того, що саме з території Російської Федерації за бездіяльності та сприяння з боку російських органів влади в Україну продовжують потрапляти бойовики, зброя і військова техніка.

На жаль, керівництво РФ надалі вдає свою непричетність до злочинних дій терористів. Більше того, російські офіційні особи та підконтрольні їм ЗМІ намагаються всіляко виправдати терористичну діяльність т.зв. «ЛНР» і «ДНР».

У той час, коли весь цивілізований світ засудив теракт в Луганську, який призвів до загибелі 49 українських військовослужбовців, російська влада цинічно не помітила цього нелюдського вчинку своїх прибічників.

Росія не зробила жодного кроку, щоб відмежуватися від бандитів та засудити вчинені ними терористичні акти проти українських громадян та військових. Навпаки, Росія опустилася до того, що заблокувала появу заяви Голови Ради Безпеки ООН, в якій пропонувалося висловити осуд терористів.

Вчора пізно ввечері бойовики терористичної організації «ЛНР» обстрілювали околиці міста Луганськ з реактивної системи залпового вогню «ГРАД» російського виробництва, які за нашими даними були доставлені в Україну з території РФ.

При цьому російська пропаганда цинічно і брехливо намагається покласти провину за ці та інші злочини на українські сили антитерористичної операції.

Російська влада також звинуватила українську сторону у нібито використанні заборонених видів озброєння – так званих фосфорних бомб.

Але все це – відвертий наклеп і вигадки російської дезінформаційної кампанії, яка розробляється в Москві, що підтвердили самі ж російські журналісти. Метою пропаганди Кремля є дискредитація антитерористичної операції та дій українського керівництва з наведення ладу на сході нашої держави.

Росія не зупиняється ні перед чим, для виправдання своїх злочинних намірів по відношенню до України. Вона вдається до маніпуляцій долями дітей-сиріт, хворих немовлят, людей, які під загрозою з боку терористів змушені покидати свої оселі.

Росія видає бажане за дійсне, що нібито десятки тисяч українців шукають порятунку саме на території Російської Федерації.

МЗС і Державна прикордонна служба України неодноразово спростовувала недостовірні дані російської сторони про нібито десятки тисяч біженців з України в Росію.

Насправді ж реальні тенденції суперечать російській пропаганді. Переважна більшість українців, які виїжджають із зони проведення АТО, - це внутрішньо переміщені особи, котрі прямують навпаки подалі від Росії – в центральні і західні регіони України.

Сьогодні Уряд України вживає заходів для забезпечення сприятливих умов проживання сімей громадян України, які  переселяються із східних областей.

Натомість російські та проросійські терористи цілеспрямовано ведуть війну проти мирних людей. Вони викрадають дітей, чинять перешкоди вільному виїзду осіб, в т.ч. хворих, яких потім цинічно використовують як живий щит.

Реакція цивілізованого світу на такі дії має бути рішучою і жорсткою. Не можна дозволити терористам і їх кураторам в Москві відчувати безкарність і вседозволеність. Сподіваємося, що міжнародне співтовариство застосує нові  заходи дієвого тиску на Росію, щоб змусити її припинити підривну діяльність проти України, зупинити насильство з боку терористів, що відповідало б духу Женевських домовленостей.

***

16 червня МЗС України направлено ноту у відповідь на ноту МЗС Росії від 14 червня щодо так званого порушення українсько-російського кордону бойовою машиною піхоти українських Збройних Сил. Російській ноті передувала масована дезінформаційна кампанія в російських ЗМІ у вже звичному для російської пропаганди стилі. Окремі ЗМІ і навіть офіційні особи Росії повідомляли про мало не вторгнення кількох українських БТРів на територію Росії на глибину до 100 кілометрів. Потім з’ясувалося, що це були не БТРи, а БМП, і не два, а один, і не на 100 кілометрів, а на 100 метрів, і не вторгнення а ненавмисний заїзд при маневрі під час переслідування терористів.

У зв’язку з цим, у своїй ноті-відповіді російській стороні ми повідомили, що 14 червня у пункті пропуску «Маринівка» українсько-російського державного кордону відбулася прикордонно-представницька зустріч, на якій обидві сторони обговорили факт ненавмисного перетину 13 червня 2014 року в районі населеного пункту Куйбишево українсько-російського державного кордону бойовою машиною піхоти Збройних Сил України. Згаданими посадовими особами України і Російської Федерації було складено відповідний протокол, згідно з яким обидві сторони констатували, що зазначений випадок перетину кордону не вважається прикордонним інцидентом, у зв'язку з втратою орієнтування на місцевості військовослужбовцями Збройних Сил України під час виконання ними завдань у прикордонному регіоні на території України.

За результатами згаданої зустрічі прикордонних служб українська сторона вважає ситуацію вичерпаною.

Крім того, ми зазначили, що інцидент стався через неконструктивну позицію російської сторони щодо практичних кроків з проведення демаркаційних робіт на українсько-російському державному кордоні та відсутність демаркаційних позначень на місцевості, передбачених Угодою між Україною і Російською Федерацією про демаркацію українсько-російського державного кордону.

Зі свого боку українська сторона звернула увагу на ігнорування російською стороною вимог щодо вжиття належних практичних заходів з метою недопущення систематичних грубих порушень режиму українсько-російського державного кордону з території Російської Федерації.

Зокрема, привернуто увагу російської сторони на незаконне вторгнення 13 червня у повітряний простір України чотирьох вертольотів Збройних Сил Російської Федерації: двох вертольотів Мі-35 - на глибину до чотирьох кілометрів на ділянці між населеними пунктами Червоний Жовтень та Маринівка, а також двох вертольотів Мі-35 - до трьох кілометрів у районі пункту пропуску «Маринівка» на українсько-російському державному кордоні.

Наголошено, що особливо цинічною виглядає неприхована підтримка Російською Федерацією діяльності незаконних терористичних угрупувань на території України.

Так, 12 червня 2014 року зафіксовано факти незаконного переміщення бойових танків та іншої військової техніки з території Російської Федерації через українсько-російський державний кордон у напрямку населеного пункту Сніжне Донецької області. Компетентними органами також зафіксовано потрапляння на територію України бойових машин БМ-21 «Град» зі складу Збройних Сил Російської Федерації.

Окрім того, 13 червня 2014 року на території України шість вертольотів Збройних Сил Російської Федерації здійснили посадку у районі населених пунктів Дякове та Бобрикове з метою переміщення із району проведення антитерористичної операції групи бойовиків на територію Російської Федерації.

У ноті МЗС України висловило вимогу щодо негайного припинення Російською Стороною протиправних дій з військової, матеріально-технічної та інших форм підтримки терористичних організацій, зокрема, самопроголошених «ДНР» та «ЛНР», а також сепаратизму та екстремістської діяльності, у тому числі шляхом переміщення російських озброєних диверсійних груп та осіб через українсько-російський державний кордон.

***

До речі, у цьому зв’язку хотів би роз’яснити нашу позицію в контексті вчорашнього рішення РНБО щодо односторонньої демаркації українсько-російського кордону та наступних досить нервових заяв російських офіційних представників з цього приводу.

На жаль, російська сторона свідомо блокує процес демаркації, який, як ви знаєте, розпочався 7 листопада 2012 року відкриттям першого прикордонний знаку в районі стику державних кордонів України, Росії і Білорусі.

Тому українська сторона має повне право на дії, які не суперечать предмету чинних двосторонніх українсько-російських договорів з питань кордону, а саме - позначення лінії державного кордону в односторонньому порядку зі своєї території на підставі Протокол-опису проходження лінії державного кордону та Альбому топографічних карт державного кордону між Україною і РФ, яка є невід’ємною частиною Договору між Україною і РФ про державний кордон.

До речі, такий підхід неодноразово використовувався самою Російською Федерацією під час проведення демаркації державного кордону з Естонією, Литвою та Грузією. Тому будь-які протести щодо цього з боку Росії безумовно свідчитимуть про застосовування з її боку подвійних стандартів.

***

Хотів би поінформувати вас про розвиток ситуації у зв’язку з акціями протесту, які відбулися в суботу біля приміщення Посольства Росії в Києві. МЗС України було отримано дві ноти Посольства Російської Федерації в Україні з цього приводу. Вчора ми направили російській стороні ноту-відповідь, в якій проінформували її, що правоохоронними органами України розпочато розслідування подій, пов'язаних із акцією протесту біля Посольства Російської Федерації в Україні 14 червня 2014 року.

Українська Сторона вживає всіх належних заходів для забезпечення безпеки дипломатичних представництв Російської Федерації в Україні. Зокрема, забезпечено посилення охорони Посольства Російської Федерації в Україні, а також інших російських установ в Україні, в тому числі генеральних консульств в Одесі, Харкові та Львові.

Завдяки злагодженим і професійним діям правоохоронців поруч із консульськими установами РФ забезпечується належна охорона правопорядку, більше того – вдалось попередити окремі провокаційні дії.

Ми також звернулися до правоохоронних органів України з проханням вжити заходів зі встановлення та притягнення до відповідальності осіб, які вчинили протиправні дії поблизу Посольства РФ в Україні 14 червня.

У зв’язку з цим МЗС України запевняє всіх наших міжнародних партнерів, що Україна завжди дотримувалася, дотримується і буде дотримуватися положень Віденської конвенції про дипломатичні зносини, зокрема в частині забезпечення належного захисту дипломатичних представництв іноземних держав. В цьому ні в кого не повинно бути жодного сумніву. Ми також сподіваємося, що такий самий підхід забезпечуватиметься і нашими партнерами.

З огляду на це МЗС України привернуло в ноті увагу російської сторони до того, що 14 червня мало місце пікетування Посольства України в Російській Федерації і висловило занепокоєння, що підрозділи поліції спеціального призначення, які впродовж останніх місяців забезпечували охорону дипломатичного представництва України, незважаючи на агресивність пікетувальників, були відведені від нього і повернуті лише після завершення акції. Крім того, зранку 16 червня 2014 року на територію Посольства України в Російській Федерації було кинуто три димові піротехнічні факели.

***

16 червня відбулися закриті консультації Ради Безпеки ООН щодо гуманітарної ситуації в Україні. Враховуючи формат засідання, делегація України участі в  ньому не брала.

На заході з брифінгом виступила Заступник Генерального секретаря ООН з гуманітарних питань Валері Амос.

За наявною інформацією головним меседжем брифінгу стала теза про відсутність на даному етапі в Україні гуманітарної кризи. Переважна більшість делегацій у своїх виступах також ставили під сумнів існування гуманітарної кризи в нашій країні. Водночас, члени РБ ООН наголошували, що кризу спричинили саме дії Росії, спрямовані на підтримку сепаратистів на Сході України.

У ході консультацій відбулася друга спроба Росії представити проект оновленої резолюції щодо ситуації на південному сході України. Незважаючи на те, що до тексту документа були включені деякі попередні рекомендації держав-членів РБ ООН, у т.ч. підтвердження суверенітету, незалежності та територіальної цілісності України, він знову не знайшов позитивного відгуку в решти членів РБ ООН.

Консультації засвідчили низьку ймовірність отримання РФ достатньої підтримки для просування цього документа.

Українська сторона оцінює представлений РФ проект як неприйнятний. Насамперед, ми не можемо погодитися з представленням кризи як внутрішньо української. На наше переконання, без чіткої ідентифікації сторін конфлікту та усвідомлення ролі кожної з них неможливо виробити ефективного механізму врегулювання ситуації.

У першу чергу йдеться про роль Росії, яка замість деескалації дедалі нарощує підтримку діяльності терористичних груп на Сході України, продовжує постачати їм зброю та військову техніку, у  т.ч. танки та системи залпового вогню. 

Крім того, цинічною виглядає пропозиція РФ щодо надання високої оцінки діяльності спеціальної моніторингової місії ОБСЄ та засудження захоплення спостерігачів цієї місії, в той час як існують свідчення щодо причетності саме російської сторони до їх викрадення на сході України.

Неприйнятними також є посилання у документі на Дорожню карту Голови ОБСЄ, яка не була узгоджена сторонами Женевських домовленостей, крім РФ.

***

Постійні посилання Російською Федерацією на так звану «дорожню карту ОБСЄ», запропоновану Швейцарським головуванням, не відображають реального стану речей, що відбувається навколо процесу деескалації ситуації на сході України.

«Дорожня карта ОБСЄ» є ініціативою суто Швейцарського головування, а не держав-учасниць Організації. Вона не була погоджена з Україною та іншими сторонами Женевського процесу (крім РФ) та не має офіційного статусу (через це вона офіційно і не оприлюднювалась).

Наша держава вітає зусилля Швейцарського головування щодо пошуку шляху нормалізації ситуації та вважає ОБСЄ ключовою організацією, здатною конструктивно долучитися до цього процесу. Проте ми відразу чітко заявили, що розглядаємо «дорожню карту» Швейцарського головування ОБСЄ в якості однієї з можливих допоміжних ініціатив у ході всеосяжного процесу нормалізації ситуації на сході України. Окремі положення цієї ініціативи можуть мати додану вартість, проте не є заміною повноцінному переговорному процесу в рамках Женевського формату. Крім того, деякі положення потребують суттєвого доопрацювання, а деякі вже втратили свою актуальність.

Всі посилання на неї та рекомендації до керування нею з боку російської сторони є намаганням відійти від Женевського процесу з деескалації ситуації на сході України, зняти із себе відповідальність за нинішній розвиток подій та виключити Україну з процесу прийняття рішень.

Базовими домовленостями щодо деескалації ситуації на сході України є Женевський меморандум, ухвалений 17 квітня 2014 року, що містить чітко визначені зобов’язання сторін, і який підтримали усі учасники женевського формату. Також сьогодні відбувається пошук шляхів реалізації мирного плану Президента України П.Порошенка з урегулювання ситуації на сході у рамках контактної тристоронньої групи, до якої входять представники України, РФ та ОБСЄ.

Практичні кроки України з виконання Женевських домовленостей здобули позитивну оцінку з боку ЄС та США. Наша держава також неодноразово висловлювала готовність щодо проведення другої Женевської зустрічі. Водночас, перспектива нормалізації, вочевидь, не влаштовує Російську Федерацію, яка гальмує цей процес. Натомість, РФ із подвійними зусиллями продовжує підтримувати терористичні угруповання в Донецькій та Луганській областях. Перехід через державний кордон з боку Росії колон важкої військової техніки, у т.ч. танків, та безперервний потік бойовиків на нашу територію свідчать, що Росія не відмовилася від агресивних планів щодо України.

***

16-17 червня 2014 року Заступник Міністра закордонних справ України Сергій Кислиця перебуває з робочим візитом в Японії (м.Токіо) для участі у Конференції «ОБСЄ-Японія 2014» в рамках головування України у Контактній групі зі співробітництва з Азійськими партнерами ОБСЄ протягом 2014 року. Захід присвячений обміну досвідом між ОБСЄ та Азійськими партнерами ОБСЄ зі співробітництва з метою побудови більш безпечного, взаємоповʼязаного та більш справедливого світу в умовах нових викликів.

У вступній промові від імені Українського головування Заступник Міністра С.Кислиця наголосив на необхідності посилення співпраці між ОБСЄ та її Азійськими партнерами з метою побудови заходів довіри та безпеки. Він також підкреслив, що енергетична безпека є запорукою мирного розвитку та стабільності в регіоні, питання гендерної рівності є вкрай важливими в регіоні ОБСЄ як для держав-учасниць, так і для держав-партнерів ОБСЄ. Окремо С.Кислицею було наголошено на важливості дотримання основоположних принципів ОБСЄ з гарантування миру та безпеки.

В рамках участі у конференції, сьогодні Сергій Кислиця також виступив на тематичній робочій сесії з проблематики забезпечення гендерної рівності.

Сьогодні Сергій Кислиця провів у Токіо українсько-японські політичні консультації. В ході переговорів було обговорено весь спектр питань українсько-японських відносин, а також актуальної міжнародної політики. В центрі уваги переговорів була ситуація навколо України, спричинена російською агресією.

Сторони підтвердили спільну позицію щодо неприпустимості зміни кордонів і порушення територіальної цілісності силою або примусом. Таке розуміння є основою спільної позиції країн-членів «Великої сімки» та ширшого міжнародного співтовариства. Сторони погодилися, що виклики суверенітету України з боку Росії є проблемою всього міжнародного співтовариства, яка потребує консолідованої, твердої та рішучої відповіді. Українська та японська делегації домовилися поглиблювати відповідну співпрацю на міжнародній арені у взаємодії з іншими партнерами.

Японська сторона привітала підписання Україною Угоди про асоціацію з ЄС, яка має відкрити суттєві перспективи для поглиблення співробітництва з Україною, зокрема, у торговельно-економічній сфері, а також висловила готовність надавати необхідну допомогу для стабілізації політичної та економічної ситуації в Україні та зміцнення інститутів демократії.

***

З 15 червня ц.р. в Україні перебуває з робочим візитом Комісар Ради Європи з прав людини Нільс Муйжнієкс. Метою його візиту є аналіз реалізації Україною рекомендацій, викладених у доповіді Комісара РЄ за результатами його візиту в Україну у лютому 2014 року, а також актуальних питань нинішньої ситуації щодо захисту прав людини у нашій державі в умовах викликів.

Програмою візиту Комісара РЄ зокрема передбачені зустрічі з керівництвом Міністерства юстиції України, Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства закордонних справ України, Генеральної прокуратури, представниками неурядових правозахисних організацій.

***

15 червня ц.р. у м. Доха (Катар) розпочала роботу 38-ма сесія Комітету всесвітньої спадщини ЮНЕСКО, в роботі якої бере участь делегація України на чолі з Першим заступником Міністра культури Олесею
Островською-Лютою.

В ході зазначеної сесії передбачені, зокрема, зустрічі представників української делегації з директором Центру всесвітньої спадщини ЮНЕСКО Кішором Рао та заступником Генерального директора ЮНЕСКО з питань культури Франческо Бандаріном.

***

18-19 червня відбудеться робочий візит в Україну Міністра закордонних справ Чеської Республіки Лубомира Заоралека, в ході якого він відвідає Київ та Дніпропетровськ.

Програмою перебування глави чеського МЗС в Україні передбачені його зустрічі з Головою Верховної Ради України Олександром Турчиновим, Прем’єр-міністром України Арсенієм Яценюком та в.о. Міністра закордонних справ України Андрієм Дещицею.  Сторони планують обговорити поточну ситуацію в Україні, а також актуальні питання двостороннього співробітництва.

У рамках візиту чеська сторона має намір організувати в Києві та Дніпропетровську семінари для українських бізнесменів з метою роз’яснення переваг від скасування ЄС в односторонньому порядку експортних мит для України.

Під час перебування в Дніпропетровську Лубомир Заоралек візьме участь у церемонії відкриття Почесного консульства Чеської Республіки та зустрінеться з керівництвом області.

***

Хотів би зробити деякі роз’яснення у зв’язку з набуттям чинності Законом України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України». Зокрема, Законом визначено порядок в’їзду осіб на тимчасово окуповану територію та виїзду з неї.

Відповідно до статті 10 Закону громадяни України мають право на вільний та безперешкодний в’їзд на тимчасово окуповану територію і виїзд з неї через контрольні пункти в’їзду-виїзду за умови пред’явлення документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України.

Водночас, в’їзд іноземців та осіб без громадянства на тимчасово окуповану територію та виїзд з неї допускаються лише за спеціальним дозволом через контрольні пункти в’їзду-виїзду.

Станом на сьогодні відповідний  проект порядку в’їзду іноземців та осіб без громадянства на тимчасово окуповану територію, розроблений Адміністрацією Державної прикордонної служби, опрацьовується причетними центральними органами виконавчої влади.

Таким чином, іноземцям з держав з візовим порядком в’їзду за отриманням візових документів слід звертатися до дипломатичних представництв або консульських установ України за кордоном.

Іноземці з держав з безвізовим порядком в’їзду можуть перебувати на території Автономної Республіки Крим та м.Севастополь України виключно за умови перетинання державного кордону в діючих пунктах пропуску через державний кордон України з проставленням відповідних відміток в паспортних документах або імміграційних картках.

Разом з тим, Законом внесено зміни до деяких нормативно-правових актів в частині відповідальності осіб за порушення порядку в’їзду на тимчасово окуповану територію України та виїзду з неї.

Хотів би привернути увагу до того, що статтю 13 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства» доповнено абзацом такого змісту:

в'їзд в Україну іноземцю або особі без громадянства не дозволяється:

- якщо така особа намагається здійснити в’їзд через контрольні пункти в’їзду - виїзду на тимчасово окуповану територію без спеціального дозволу або така особа під час попереднього перебування на території України здійснила виїзд із неї через контрольний пункт в’їзду – виїзду;

Також цей закон доповнено статтею 14-1 такого змісту:

-  іноземцям та особам без громадянства, які прибули до контрольних пунктів в’їзду - виїзду з тимчасово окупованої території без відповідного дозволу, не дозволяється подальший проїзд та в найкоротший строк вони повертаються на тимчасово окуповану територію, з якої вони прибули, або в державу, яка видала паспортний документ.

У разі неможливості негайного повернення іноземця або особи без громадянства вони перебувають у пункті контролю в’їзду - виїзду до їх повернення.

Таким іноземцям та особам без громадянства у паспортному документі проставляється відмітка про заборону в’їзду в Україну на термін, зазначений у рішенні, прийнятому відповідно до частини третьої статті 13 цього Закону";

статтю 20 цього Закону також доповнено частиною четвертою такого змісту:

-  забороняється здійснення транзитного проїзду іноземців та осіб без громадянства через тимчасово окуповану територію.

Передбачений цим Законом правовий режим діятиме до повного відновлення конституційного ладу України на тимчасово окупованій території.

***

Хотів би також більш детально поінформувати вас про заходи, які були вжиті МЗС України з метою повернення на Батьківщину викрадених дітей-сиріт з м. Сніжне. Як ви знаєте 12 червня у м. Сніжне Донецької області озброєними особами, представниками так званої «ДНР», було викрадено групу з 28 громадян України, у тому числі 25 дітей-сиріт та вихованців дитячих будинків сімейного типу, які направлялися на оздоровлення до Дніпропетровської області. Зловмисники під загрозою зброї змусили водія автобусу змінити напрямок руху та у супроводі озброєних людей скерували транспортний засіб разом із пасажирами до Луганської області на КПП «Должанський» з метою вивезення до Російської Федерації.

У подальшому, при перетині українсько-російського кордону, 9 дітей разом з супроводжуючою їх особою були висаджені з автобусу, інші 18 осіб зі складу групи перевезені до м.Донецьк Ростовської області РФ.

У рамках реагування на вказану ситуацію МЗС було вжито низку заходів дипломатичного та консульсько-правового характеру, спрямованих на припинення протиправних дій щодо громадян України та їх повернення на Батьківщину:

-         на адресу російського зовнішньополітичного відомства надіслано ноту з вимогою забезпечити невідкладне повернення викрадених дітей в Україну та притягнути до відповідальності осіб, причетних до сприяння незаконному виїзду згаданих дітей на територію РФ; у цьому контексті українською стороною було також ініційовано проведення 13.06.2014 р. телефонної розмови в.о.Міністра закордонних справ України А.Б.Дещиці з Міністром закордонних справ РФ С.В.Лавровим;

-         інформацію про викрадення українських дітей було оперативно поширено дипломатичними каналами з метою формування відповідної реакції міжнародної спільноти та отримання її політичної, суспільної та інформаційної підтримки у справі забезпечення повернення дітей на Батьківщину, а також засудження дій причетних до їх викрадення сторін; 

-         до місця перебування згаданої групи громадян України невідкладно виїхав Генеральний консул України в Ростові-на-Дону з метою надання їм необхідної консульської допомоги;

-         після отримання підтвердження про перебування дітей на російській території українською стороною було направлено заяви до органів поліції та Слідчого комітету РФ з метою відкриття кримінального провадження за фактом їх викрадення та незаконного вивезення, а також забезпечення негайного повернення в Україну; 

-         у рамках конвенційних заходів реагування ініційовано звернення Міністерства юстиції України, як центрального органу за Конвенцією про цивільно-правові аспекти міжнародного викрадення дітей, до Європейського суду з прав людини.

За результатами комплексу вищезазначених заходів, вжитих МЗС, з російською стороною було досягнуто домовленості щодо невідкладної відправки незаконно вивезеної групи українських дітей на Батьківщину.

13 червня 16 дітей та 2 дорослих, які їх супроводжували, було передано представниками російських компетентних органів Генеральному консулу України в Ростові-на-Дону та безпечно доставлено у супроводі українських дипломатів до аеропорту м.Ростова-на-Дону, звідки того ж дня (о 22:20) відправлено в Україну чартерним літаком, забезпеченим у взаємодії з Донецькою обласною державною адміністрацією.

Хотів би зазначити, що з часу отримання інформації про можливість вивезення українських дітей за кордон МЗС України, зокрема, Міністр, Заступник міністра – керівник апарату, Департамент консульської служби, а також Генеральне консульство України в Ростові-на-Дону працювали практично в цілодобовому режимі з метою вирішення цього питання. Було проведено десятки консультацій та переговорів. Остаточний алгоритм повернення дітей в Україну не оприлюднювався до моменту вильоту літака з аеропорту Ростова-на-Дону, оскільки існувала реальна загроза повторного захоплення дітей терористами. Незважаючи на те, що нам пропонувалося відправити дітей автобусом знову до Сніжного, ми наполягли і реалізували у співпраці з Донецькою обладміністрацією інший сценарій, який був найбільш безпечним для дітей.

Останні брифінги

МЗС в соціальних мережах

     

> Всі акаунти в соцмережах


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 facts on Russian military aggression against Ukraine

 

On Ukraine in English

 

Inform about your experience with Ukrainian consul

 

Let my people go

 

 

Ukraine: Fight for Independence

 

Proof of Fakes