Доброго дня, шановні журналісти.
Дякую, що прийшли, попри погану погоду та попри російські обстріли зранку. Одразу скажу, що у мене теж є телефон, але мені ніхто не дзвонить під час брифінгів. По-перше, тому що у нас вільна країна, і ніхто не розповідає нічого, а по-друге, тому що ми, в принципі, повідомляємо правдиві факти, і нас не треба координувати, як збрехати сьогодні, щоб це не суперечило тому, як ми збрехали вчора. Тому у нас на брифінгах без телефонів.
Почнемо з важливих акцентів тижня, потім перейдемо до ваших запитань.
Цього тижня міністр закордонних справ України Андрій Сибіга, як ви бачили з новин, здійснив важливий візит до штаб-квартири ООН, Вашингтона та Відня. У Нью-Йорку він взяв участь у спеціальному засіданні Ради Безпеки ООН, яке було ініційоване Україною, скликане Британським головуванням та присвячене 1000 дням повномасштабної агресії. Ми вдячні британським партнерам, які скликали це засідання.
У своєму виступі міністр привернув увагу до ціни війни: ціни, яку платить український народ уже понад тисячу днів за цю неспровоковану агресію; ціни, яку платить світ за цю війну. І вона стосується не лише українців, а багатьох інших країн і народів, тому що російська агресія спровокувала цілу низку глобальних криз. І, звісно, потенційної ціни, яку доведеться заплатити світу в першу чергу, якщо буде обране умиротворення агресора, а не справжній, всеосяжний, справедливий і стійкий мир.
Крім того, міністр привернув увагу до розширення Росією війни як такої, і зокрема до поглиблення не лише військово-технічної співпраці з КНДР, а й до безпосереднього залучення військ КНДР до цієї війни. Він навіть продемонстрував деталь, яка є зараз зі мною, північнокорейської ракети КН-23, яка зараз зі мною. Ви можете її потім побачити після брифінгу. Це наглядне свідчення, що прилітає українцям на голову постійно від Росії, яка застосовує північнокорейські ракети та іранські безпілотники.
Але ми не обмежилися показом деталей, які, скажімо так, ілюструють цей терор, з яким мають справу українці. Міністр, крім того, передав партнерам, насамперед Великій Британії та США, конкретні дані, зібрані українською стороною, про поглиблення цієї військово-технічної співпраці між Росією та КНДР. Це цілком конкретні дані, які свідчать про те, як Росія допомагає Північній Кореї розвивати її оборонно-промисловий комплекс. І з метою використання його продукції для себе, і задля посилення режиму в Пхеньяні.
Це надзвичайно загрозлива ситуація. На цьому ми акцентуємо увагу партнерів, адже головне питання, яке їх турбує, — це не стільки навіть постачання чогось з Північної Кореї до Росії та застосування цього проти України, скільки питання: "Що ж дає в обмін Росія Північній Кореї?"
Ми прекрасно знаємо з даних української розвідки, що Північна Корея насамперед прагне отримати від Росії технології для використання у своїх ракетних, ядерних та інших військових програмах. Це надзвичайно небезпечно. Це означає дестабілізацію не лише Європи, але й Південно-Східної Азії. А через співпрацю Росії з Іраном — і Близького Сходу.
Знову ж таки, повторюємо для наших партнерів: йдеться не лише про Україну, і відповідь на цю глобальну загрозу має бути теж глобальною і сильною.
Дуже важливим був день 19 листопада, коли міністр перебував у Вашингтоні. Це, ви самі розумієте, зараз дуже важливий період переходу від попередньої адміністрації до нової. Тому візит був дуже потрібний, і в його ході глава МЗС провів зустрічі із заступником держсекретаря США з політичних питань Джоном Бассом, сенаторами Ліндсі Гремом від Республіканської партії та Річардом Блюменталем від Демократичної партії, співголовами Українського кокусу в Палаті представників Конгресу США, демократами Майком Квіґлі та Марсі Каптур, республіканцем Джо Вілсоном.
Він також зустрівся зі співголовами Сенатського українського кокусу, сенаторами Роджером Вікером, Діком Дарбіним, а також сенаторами Джімом Рішем, Емі Клобучар, Джиною Шахін та Брайаном Шатцем.
Це були дуже важливі зустрічі, на яких сторони обговорили подальшу двопартійну підтримку України з боку США. І взагалі як Україна і Сполучені Штати можуть розвивати взаємовигідне стратегічне партнерство, яке засноване на цілком конкретних прагматичних вигодах, які дві країни одна одній приносять. Були дуже детальні розмови. І це важливо розуміти: підтримка Сполучених Штатів триватиме.
Адміністрації можуть мінятись, але звісно ми розуміємо, що підтримка України в інтересах загалом Америки та американського народу. Це стратегічний інтерес. Тому незалежно від адміністрації, ми переконані, що підтримка України є важливою для Сполучених Штатів.
Крім того, у Вашингтоні міністр виступив на спеціальних слуханнях Гельсінської Комісії при Конгресі США. Ви всі знаєте, що це історично дуже важлива та авторитетна інституція. У ній проходили слухання, присвячені 1000 дням повномасштабної агресії.
Міністр використав цю платформу для того, щоб привернути увагу, по-перше, до порушень прав людини, до долі українських військовополонених і цивільних полонених. Це майданчик, як ви знаєте, заснований на основі Гельсінського заключного акту. Він має особливий фокус на порушеннях правах людини, дотриманні міжнародного гуманітарного права. І саме тому міністр привертав увагу до ситуації з тисячами військовополонених, які досі залишаються в полоні. Вони не отримують належного доступу до міжнародних моніторів, медиків. Має відбуватися обмін, тобто звільнення цих людей.
Крім того, він привернув, звісно, увагу до жахливої динаміки страт військовополонених, розстрілів. Ми бачимо наскільки Росія активізувала цю абсолютно варварську практику, на яку має бути рішуча відповідь міжнародної спільноти. Це злочини проти людяності, абсолютно очевидні.
Це порушення Женевських конвенцій, порушення законів та звичаїв ведення війни і просто абсолютно варварство. Закони та звичаї ведення війни передбачають гуманне ставлення до полонених.
І сторони зацікавлені в цьому, тому що це ж відповідно і ставлення з іншого боку. Крім того, в цьому виступі міністр зробив окремий наголос на тому, що Україна не прийме жодних мирних ініціатив, які розроблені без її участі, і тим більше мирних ініціатив, які передбачають компроміси чи поступки її територією. Жодних обмінів землі на мир не буде.
Міністр наголосив, що і жодних переговорів, жодних рішень про Україну без України бути не має. Це тверда позиція України, яка залишається незмінною. І взагалі ми вважаємо, що треба говорити про поступки Росії, яка почала цю війну, продовжує її. І давайте поговоримо про те, на які поступки Росія має піти для того, щоб цю агресію завершити, а не постійно розмовляти лише про поступки України. Це не коректно і неправильно.
Ми вже підходимо до завершення мого вступного слова. Далі будуть ваші запитання. Я лише ще розповім вам про частину, яка була в Відні. Тому що міністр, повертаючись з Вашингтона до Києва, відвідав Відень і провів там двосторонні переговори, насамперед з австрійським колегою Олександром Шаленбергом. Ключовий фокус був на гуманітарній фінансовій підтримці. Австрія виділила додаткові кошти, в тому числі на програму «Зерно з України» – «Grain from Ukraine», додаткові 2 мільйони євро. Ми дуже вдячні Австрії за цей внесок.
Він важливий та демонструє, що країна може бути нейтральною, але при цьому не бути безсторонньою або незацікавленою. Тобто країна може бути нейтральною, при цьому в свій спосіб підтримувати зусилля гуманітарні і взагалі підтримувати Україну, яка на правильному боці історії.
І остання дуже важлива зустріч була в штаб-квартирі МАГАТЕ з генеральним директором МАГАТЕ Рафаелем Маріано Гроссі на тлі ударів Росії по системі енергетики і, в тому числі, по атомних об'єктах.
Ви бачили, МАГАТЕ зробило заяву після останнього великого обстрілу, який, в тому числ, пошкодив або, скажімо так, цілями якого були підстанції біля атомних електростанцій. Вони вважаються, до речі, частиною атомних електростанцій. Ми вітаємо заяву МАГАТЕ,, тому що вона привертає увагу до дуже небезпечної поведінки Росії. Ми просили такого саме реагування і, наскільки мені відомо, сьогодні відбувається засідання Ради керуючих МАГАТЕ, тому було важливо напередодні скоординувати позиції.
Звісно, факт посилення присутності місій МАГАТЕ на ядерних об'єктах України – це факт, який демонструє, наскільки систематичні і неприйнятні загрози у Російській Федерації ядерній безпеці. І це стосується не лише України.
Ви розумієте, що для радіаційних загроз не існує кордонів і практично не існує дистанції, тому це серйозна загроза, яка стосується всіх. До неї потрібно ставитися серйозною. Ми закликаємо світ спільно протистояти ядерному шантажу Росії і забезпечити безпеку всього нашого регіону.
У мене є ще одна новина, про яку, я впевнений, ви не запитаєте, тому я сам вам її розкажу.
18 листопада в рамках саміту Групи 20 в Ріо-де-Жанейро Україна стала однією з країн-засновниць Глобального альянсу проти голоду і бідності. Приєднання на етапі заснування та напередодні 3-го Продовольчого саміту, який відбудеться в Україні, додатково підкреслює роль нашої держави як гаранта продовольчої безпеки у світі і привертає увагу до важливості імплементації пункту 2 «Продовольча безпека» у Формулі миру.
Це приєднання також посилює позиції нашої держави на міжнародній арені, як у контексті активізації співпраці з Групою 20, так і серед країн Азії, Африки, Латинської Америки, які іноді спрощено називають “Глобальним Півднем”.
Це також надасть можливість нашій державі залучати технічну допомогу та додаткові фінансові ресурси для вирішення гострих соціально-економічних потреб найбільш вразливих груп людей в Україні.
Не буду давати вам довідкової інформації про заснування цього Глобального альянсу. Думаю, що ви її знайдете самі, щоб більше часу приділити вашими запитанням.
Давайте перейдемо до ваших запитань. Я впевнений, що їх багато.
Дійсно, ми наразі очікуємо експертних висновків для визначення конкретного типу ракети, нової, яка була застосована Росією цього ранку й упала, як ви знаєте, поблизу Дніпра. Наразі відомо, що такі характеристики мають міжконтинентальні балістичні ракети. Але ми чекаємо експертних висновків, щоб конкретно стверджувати, який саме тип ракети було застосовано. Тоді ми будемо готові ширше та детальніше говорити.
Попри це, сам факт удару та використання нового типу ракети, який підтверджено як новий, ще раз доводить, що Росія не прагне миру. Попри всі заяви та коментарі, які лунають у різних ЗМІ, Росія прагне війни та її розширення. Вона вже розширює цю війну як географічно, так і через застосування нових типів озброєння.
Я можу вас поінформувати, що у зв'язку з використанням Росією цього нового типу озброєння проти України, МЗС уже вживає низку політико-дипломатичних кроків. Зокрема, ми звернулися до наших партнерів з інформацією про те, що відбулося та що нам наразі відомо. Ми також задіюємо механізми ООН, НАТО та плануємо залучити механізми ОБСЄ для реагування на цю подію. Здійснюються формальні звернення, подаються ноти, планується скликання окремих форматів, щоб привернути увагу світу до того, що сталося.
Я думаю, що нинішня обережна реакція партнерів продиктована тим, що вони самі вивчають дані про подію, щоб мати змогу конкретно оцінити, що було застосовано. Якщо підтвердиться використання саме міжконтинентальної балістичної ракети, то ми вважаємо, що це стане доказом деградації путінської Росії до стану Північної Кореї. Як відомо, Північна Корея регулярно запускає ракети такого типу, лякаючи своїх сусідів і весь світ. У такому разі можна буде говорити про Росію як про "Велику Північну Корею".
Ми закликаємо світову спільноту та кожну державу, яка поважає статут ООН, уже зараз негайно реагувати на застосування Росією нового типу озброєння. Очевидно, що це підвищення рівня загрозливості озброєння, яке застосовується проти України. Закликаємо не чекати детальних експертних висновків. Сам факт використання нового типу озброєння є достатньою підставою для засудження. Світ має показати Росії неприйнятність таких дій.
Як зазначив Президент кілька днів тому, ми прагнемо, щоб партнери вже зараз попереджали Росію про наслідки подальшого використання подібних ракет. Нам потрібно стримувати агресора, а не лише займатися умиротворенням, як ми неодноразово наголошували.
Крім заяв, ми очікуємо від партнерів конкретних дій для захисту людських життів. Це передусім зміцнення повітряного щита над Україною та надання комплексів, здатних перехоплювати такі типи ракет. Такі комплекси існують у світі, і настав час передати їх Україні. Також важливим є посилення військової, політичної, гуманітарної та фінансової підтримки нашої держави в боротьбі проти російської агресії. Ми всі розуміємо, що першопричиною є саме агресія Росії.
Сьогоднішня провокація московського режиму вкотре доводить, що політика умиротворення не працює і ніколи не працювала. Усі ці дзвінки, візити та прохання про мир лише підживлюють агресора, спонукаючи його розширювати війну та підвищувати ставки. Мир можливий лише завдяки силі, і саме цього підходу дотримується Україна. Ми продовжимо об’єднувати світ навколо цієї позиції, і ми бачимо розуміння партнерів, що інші підходи не спрацюють.
Наостанок хочу нагадати, що безвідповідальні випробування Росією ракет із забороненими технічними характеристиками свого часу призвели до руйнування Договору про ліквідацію ракет середньої та меншої дальності. Це саме дії Росії зруйнували цей договір, і сьогодні важливо нагадати про це світові.
Щодо формату "Рамштайн". Наскільки я знаю, робота в цьому форматі триває. Я не можу назвати точний формат чи дату наступної зустрічі — це питання краще адресувати Міноборони, яке є ключовим учасником цього процесу. Однак формат продовжує своє функціонування.
Щодо питання про актуальність запрошення України до НАТО. Безумовно, цей заклик залишається актуальним. Ми вважаємо, що вже зараз необхідно здійснити цей крок. Це надасть політичну ясність і зафіксує реальність, що Україна є невід’ємною частиною західного безпекового простору.
Як ви знаєте, у ЄС ми вже на шляху до вступу. Це питання вирішене, і мова йде лише про терміни. Щодо НАТО нам потрібне запрошення, щоб закріпити реальність, яку підтримують близько 90% українців, і зафіксувати, що альтернатив забезпеченню стратегічної безпеки України немає.
Сьогодні європейська безпека без України неможлива. Україна є найбільшою військовою силою Європи на цей момент. І якщо оцінити наявні ресурси й засоби, стає очевидно, що довгострокова безпека Європи без України неможлива.
Нам партнери на зустрічах не говорили про жодні карти, ми такого від них не чули. Це може бути свідченням або того, що їм такі карти не передавали, або якщо хтось намагався їх передати, мабуть, вони не ставилися до цього серйозно, тому що з нами нічого подібного не порушували на зустрічах.
Карти з розподілом України є давньою кремлійською технологією, яка використовувалася, ви знаєте, дуже давно. До речі, сьогодні 21 листопада, 20-та річниця Помаранчевої революції. Я вам хочу нагадати, що в той час ще російські політтехнологи розповсюджували “карти сортів України”.
Україна єдина і неподільна, ніяких сортів, ніяких частин, розподілів тут ніколи не буде. Україна є Україною єдиною в своїх територіальних, в своїх межах міжнародно визнаних кордонів, тому ні про які карти, розподіли не йдеться. І якщо в когось є такі хворобливі фантазії, то можемо тільки порадити залишатися наодинці з цими фантазіями, не ділитися ними ні з ким.
Водночас, що варто серйозно прокоментувати, так це те, що останнім часом ми бачимо сигнали від різних російських джерел, міжнародних ЗМІ, де вони пропонують ті чи інші якісь мирні пропозиції, якісь свої бачення. Я хочу підкреслити, що на нашу думку, всі ці заяви, всі ці анонімні виходи в ЗМІ є димовою завісою для прикриття агресії.
Росія не змінила своїх планів, вона хоче так само знищити Україну. Точно так само розмовляє мовою ультиматумів. Точно так само не готова на жоден конструктивний діалог, на мир. Не готова Росія до цього. Росія прагне війни, а цих анонімних коментаторів випускає в міжнародні медіа просто для того, щоб створювати таку димову завісу, картинку, нібито там якісь мирні від них лунають пропозиції.
Ми не бачимо такої ні готовності, ні реальної готовності Росії говорити про мир. Спочатку, знову ж таки, треба Росію до цього миру примусити, створити умови, в яких вона змушена буде обрати мир. Станом на зараз ми не бачимо такої готовності з її боку.
Ви питали про реформування дипломатичної служби. Так, дійсно Президент наголосив на цьому. Дипломатична служба проходить процес трансформації. Як ви знаєте, новий міністр закордонних справ України Андрій Сибіга анонсував цілу низку таких нововведень, змін. Уже він оновив керівний склад міністерства суттєво. Уже він анонсував з Президентом оновлення керівного складу закордонних дипломатичних установ. Тому цей весь процес триватиме. Звісно, що Президент підкреслив важливість цього процесу. Ми це сприймаємо як вказівку до дій.
Будемо цю програму змін і реформ втілювати.
Yes, this was a very thorough and detailed conversation between the Foreign Minister and the Director General of the IAEA. They discussed specific steps, you're right, which IAEA can take to increase and strengthen the protection of Ukrainian nuclear objects.
We are grateful to the agency because they have already expanded their presence, and as you know, the latest strike that Russia undertook on the transmission substations was recorded by one of the groups of the IAEA monitors that was present on site, and this was the direct result of our invitation to them and the fact that they were present at the site at the moment of the strike.
So we discussed how we can continue this work and ensure that all of those groups stay, they remain on Ukraine's nuclear objects. We think it's very important.
They also discussed some of the Russian ultimatums and threats to the IAEA mission at the Zaporizhzhya nuclear power plant. As you know, recently Russia issued some thinly veiled threats that they basically can throw them out at their will at any moment of time.
We think that those threats are unacceptable and we urge the international community to rally behind IAEA and express their support for the mission staying at the Zaporizhzhya nuclear power plant. It's not up to Russia to decide whether they should be present there or not, and in general, I can only reaffirm our position that Russia must withdraw from the Zaporizhzhya nuclear power plant and hand it over to its rightful owner, Ukraine.
They have no right to be present there, and the sooner they withdraw, the sooner nuclear safety and security will be restored.
Today is, again, the Board of Governors, and we anticipate some important decisions there in terms of both some public reactions and some decisions that might be taken to ensure and strengthen the nuclear safety on Ukraine's nuclear objects amid Russia's nuclear blackmail and strikes.
The other question you had is about the defense cooperation between Ukraine and the U.S., right, with the outgoing administration?
So, yeah, the Minister had detailed talks with his counterpart, Secretary Blinken, in Brussels last week. They were mostly focused on defense cooperation and the military aid that is still being distributed and allocated by the outgoing administration. We are aware of the plans to provide all of the assistance until the end of this administration or even until the end of the year.
We welcome these plans, plus the plans to basically allocate all of the money under the Ukraine Support Assistance Initiative, if I'm not wrong, its exact name, but you understand the initiative where weapons are being ordered and later procured. So this money will be allocated, as the current administration says, until the end of its term. So that we will have specific contracts that will be in place, and they will be executed later.
So, yes, as we have underscored many times in the past, Ukraine needs this military assistance. It needs it right now. We live in a different feeling of time in Ukraine because we have an existential war to fight every day. We need assistance, we need military aid right now, not later, we cannot really wait for some specific dates, you know, or delays in this military aid. Because we need it to protect our people right now.
I will certainly not provide specific details on when, how, and what exactly can be used, engaged, and where because, obviously, for security reasons. Moreover, I think it's not right when such details are shared in the international press. So, obviously, in the war, you don't need any, you know, specific defense military details being published, you know, because it just undermines the entire effort.
But what I can tell you is just to reiterate Ukraine's general position on this matter, which is that Ukraine has the full right to strike any military target inside Russia. This is part of international law in the UN Charter.
And, again, Ukraine defends itself under the UN Charter against aggression. So, we don't see the whole issue of Ukraine using long-range capabilities against military targets in Russia as a matter of escalation or concern. Of course, we see Russian statements when they say that, you know, this is unacceptable. But, again, they have been making these statements regarding many other issues and topics before.
I want to remind you that even in 2022, when the provision of Western military aid to Ukraine was discussed, Russians were saying that the consequences will be unseen. They were telling that the response will be overwhelming.
And so they were, it's their usual tactic to scare the world, scare partners of supporting Ukraine, which has never been working in the past. So, if we look back at the past, and then see whether Russian threats and their blackmail has ever been, you know, followed with action, we can see that this has always been just, you know, a blackmail used to scare partners of supporting Ukraine. And we consider that this time it's the same.
Again, international law, two countries are at war. One country is an aggressor, the other country defends itself. We have the full right to strike any military target inside Russia. Military, again, we don't strike any civilian targets. So, we don't see the reason for such a heated discussion, debate on this matter in general.
Так, почнемо з далекобійності. Ми закликаємо всі держави, які мають далекобійні спроможності, надати їх Україні з дозволами їх використовувати так, як необхідно для захисту життя. Знову ж тільки не йдеться про те, що Україна захоплює Росію. Ми же захищаємося від агресії, захищаємо своїх людей. Які можуть бути обмеження на захист життя від терору?
Тому ми закликаємо всіх партнерів надати ці засоби, звісно, не лише США, а й Францію та Великобританію, які, як ви знаєте, надають Storm Shadow і SCALP. І, звісно, ми продовжуємо наголошувати, що ракети Taurus також були б дуже потрібними та необхідними для українських сил оборони, щоб ефективно протистояти ворогу.
Це дуже якісні ракети, які мають низку переваг навіть над іншими далекобійними ракетами. Наша позиція залишається незмінною: ми потребуємо цього озброєння.
Ми підтримуємо контакт із німецькою стороною щодо цього питання, продовжуємо доносити нашу позицію. Ми розуміємо, що з їхнього боку звучать застереження та контраргументи. Однак, на нашу думку, це абсолютно легітимно і жодним чином не робить Німеччину стороною війни.
Ніде в міжнародному праві не зазначено, що надання озброєння робить країну стороною війни. Стороною війни країна стає через залучення військ, як це робить Росія з КНДР. У цьому контексті дискусія щодо страху ескалації через надання певного типу зброї виглядає абсурдною. Адже з одного боку є залучення солдатів і регулярних військ, а з іншого — лише надання зброї.
Ми уважно стежимо за розвитком політичної ситуації в Німеччині, зокрема в їхній коаліції. Для нас найважливішим є продовження підтримки з боку Німеччини, зокрема фінансування постачання зброї. Це екзистенційно важливе питання, адже Німеччина — другий після США надавач військової допомоги Україні.
Ми переконані, що в інтересах усіх політичних сил і німецького суспільства Україна має бути сильною та озброєною, щоб давати відсіч російській агресії. Інакше безпекові загрози для Німеччини й усієї Європи зростатимуть експоненційно. Ми сподіваємося, що всі це розуміють.
Друге питання стосувалося G20. Ми вважали, що правильно було б запросити Україну, адже цього дня виповнилося тисяча днів від початку повномасштабної агресії. Це дозволило б озвучити українську позицію на цьому майданчику.
Російська агресія — це глобальна загроза. Якщо фокус головування Бразилії в G20 спрямований на сталий розвиток, економіку і подолання несправедливостей у світовій фінансовій системі, то без завершення російської агресії досягти цих цілей неможливо. Ми неодноразово доносили цю позицію до бразильських партнерів, але вони зробили вибір, який ми вважаємо неправильним.
Президент Зеленський вже висловлював свою думку щодо цього. Ми вважаємо, що оминути увагою російську агресію в Україні — це помилка, яка демонструє відсутність серйозної стратегії та бажання протистояти глобальним загрозам.
Україна прагнула не лише розповісти про власні страждання, а й запропонувати конкретні бачення щодо завершення війни справедливим чином.
Ми засмучені, але будемо використовувати інші майданчики, щоб доносити світові загрози російської агресії.
Наступне головування в G20 перейде до Південної Африки вже у грудні. Наш міністр нещодавно відвідав ПАР, провів переговори зі своїм колегою-міністром Ламолою. Ми отримали запевнення, що російська агресія буде однією з тем і одним із фокусів їхнього головування.
Ми вважаємо це правильним, адже російська агресія створює глобальні загрози не лише для України, а й для країн Африки та всього світу.
So first of all, President Zelenskyy is in direct contact with President-elect Trump, which we think is a very good development. They have direct contact. They met in New York in September, where President Zelenskyy presented his Victory plan and it was received with interest.
President Zelenskyy spoke with President-elect Trump immediately after his election victory, on the first day, actually, which is also quite a telling sign of their personal contact, which is very important, we think. And the teams are also working to establish contacts and prepare – between themselves and prepare further contacts between leaders. So this work is ongoing with the incoming administration.
And when Minister Sybiha was in Washington, D.C., he basically spoke to both parties. And Ukraine has always enjoyed this bipartisan support in the United States. We cherish this support, cherish the fact that it's bipartisan, and we are confident that it will remain so in the future.
Then the various ideas and plans that are being floated in the media, right? And if I understood it correctly, your question – look, we look at the actions, not words. This is our general approach when dealing with partners in general and with the incoming administration in particular. And I urge all of you to look at actions, not words.
So we are very confident at the process that is going on, and we understand that the United States needs to be a strong leader in the world. And this is only possible through the – with the peace through strengths approach, and we have been underscoring many times, Minister and President Zelenskyy, that peace through strengths is the only approach that is realistic to end Russian aggression against Ukraine, and we hope that this is the approach that is being shared in Washington right now and will be shared after January 20th.
Рано розкривати деталі, і поки що не буду. Щоб не підважувати нашу позицію, просто зазначу: таких систем у світі кілька, і це не лише та, яку ви назвали. Ми вважаємо, що будь-яка система, здатна протидіяти та ефективно боротися з такими загрозами, має бути сьогодні в Україні. Адже саме в Україні, як ми бачимо, ця загроза є щоденною, реальною і безпосередньо загрожує життю людей.
Це те ж саме, що ми говорили, переконуючи надати нам систему Patriot. Patriot дійсно є дуже якісною і ефективною системою. Вона єдина, яка здатна збивати балістичні ракети з такою високою ефективністю. На сьогоднішній день не так багато місць у світі, де загроза балістичних ударів є щоденною. Мабуть, на такому рівні це взагалі спостерігається лише в Україні.
Тому логічно, щоб ці системи були розміщені саме тут і працювали на захист життя, інфраструктури та держави, яка прагне лише нормального життя і свободи. Україна не заслуговує на такі удари. Тому ми будемо переконувати партнерів і продовжувати працювати в цьому напрямку.
Можу підтвердити, що Керівник Офісу Президента активно залучений у процес формування команди. Він підтримує контакти з командою президента-електа та з обома американськими партіями. Щодо конкретних візитів, ми ніколи їх не анонсуємо заздалегідь. Давайте дочекаємося офіційних оголошень.
Не хочу заздалегідь анонсувати будь-які візити чи конкретні зустрічі. Але факт у тому, що Керівник Офісу Президента активно залучений у переговори, і робота триває. Міністр щойно їздив до Вашингтона, де зустрічався з представниками обох партій, включно із сенаторами, які мають прямий контакт із Трампом. Робота триває на всіх рівнях.
Стратегічне партнерство України та США — це масштабна історія, яка не обмежується одним рівнем або лише двома співрозмовниками. Це партнерство пронизує всі рівні — від президента до профільних міністерств і навіть нижче. І так має бути.
Усі мають взаємодіяти, щоб це партнерство було міцним, а обмін інформацією — ефективним. Варто підкреслити, що, на нашу думку, майбутнє стратегічного партнерства України та США ґрунтується на взаємній вигоді — економічній, безпековій, прагматичній.
Україна не просто просить про допомогу чи благодійність. Наша країна пропонує додану вартість у сфері безпеки, економіки та інвестицій. Враховуючи масштаби майбутньої програми відновлення, що стане однією з найбільших у світі через руйнування, спричинені російською агресією, Україна є дуже привабливим партнером.
Україна пропонує багато переваг і цікавих можливостей для партнерів, передусім для нашого головного безпекового партнера — Сполучених Штатів. Ми впевнені в майбутньому цього партнерства.
Ми вважаємо, що це дуже важлива зустріч. Очікуємо від неї великих важливих рішень і стратегічних, і тих, які стосуються безпосередньої підтримки, військової підтримки насамперед України і інвестицій в український оборонно-промисловий комплекс. Це теж одна з форм підтримки України.
Міністр запрошений на цю зустріч. Планується його участь, але я не хочу забігати наперед, і коли буде анонс, коли все буде точно домовлено, то тоді будемо анонсувати. Ви маєте розуміти, що в нас в країні війна, у нас така безпекова ситуація, що іноді плани бувають змінюватися в залежності від розвитку обставин, але станом на зараз він дійсно має таке запрошення на цю зустріч, колеги хочуть його бачити, і можливість його участь розглядається.
Дякую вам, колеги. Завжди будемо раді вас бачити знову! Гарного дня!
Відео брифінгу за посиланням: https://www.facebook.com/share/v/19ePQcpgiz/