• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
  • Українською
  • English
  • Français
  • Español
  • Português
  • العربية
Санкції проти РФ
Опубліковано 04 липня 2024 року о 10:00

З моменту початку неспровокованої повномасштабної збройної агресії російської федерації проти України 24-го лютого 2022 року, Україна та міжнародні партнери запровадили низку санкцій проти РФ.

З 31 січня 2024 року в Україні почав функціонувати Державний реєстр санкцій (https://drs.nsdc.gov.ua/) – інформаційно-комунікаційна система, що забезпечує надання безоплатного публічного доступу до актуальної та достовірної інформації про всіх суб’єктів, щодо яких застосовано українські обмежувальні заходи.

Дані в Реєстрі є відкритими, загальнодоступними, оперативно оновлюються. Джерелами інформації для Реєстру є відповідні рішення Ради національної безпеки і оборони України, введені в дію указами Президента України, а також судові рішення з питань санкцій.

Ведення Реєстру забезпечує Апарат Ради національної безпеки і оборони України. На сайті є можливість в електронній формі отримати витяг з відповідною інформацією. Реєстр доступний українською й англійською мовами.

На сьогодні Російська Федерація є найбільш підсанкційною країною світу і наразі саме санкції є найбільш дієвим інструментом впливу на країну-агресора з боку цивілізованої світової спільноти.

Важливим елементом роботи Міністерства закордонних справ України на санкційному напрямі є взаємодія зі столицями держав-членів ЄС, США, Великої Британії, Канади, Швейцарії, Австралії, Японії, Нової Зеландії та низки інших країн-партнерів.

1. ЄС

Станом на липень ц.р. Радою ЄС ухвалено чотирнадцять пакетів економічних та індивідуальних санкцій у зв’язку з військовою агресією Росії проти України.

Загалом обмежувальні заходи ЄС щодо дій, які підривають або загрожують територіальній цілісності, суверенітету та незалежності України, на сьогодні поширюються на понад 2300 фізичних та юридичних осіб. 

Їхні активи підлягають замороженню, а громадянам і компаніям ЄС заборонено надавати їм кошти. Фізичні особи також підпадають під заборону на в’їзд, яка забороняє їм в’їзд або транзит через територію ЄС. 

24 червня ц.р. Рада ЄС ухвалила 14-ий пакет індивідуальних та економічних обмежувальних заходів проти РФ. 

Нові санкції ЄС спрямовані на такі важливі сектори російської економіки, як енергетика, фінанси та торгівля, а також боротьбу з обходом санкцій. 

Запроваджено обмежувальні заходи щодо 69 фізичних осіб, відповідальних за дії, що підривають або загрожують територіальній цілісності, суверенітету та незалежності України. Зазначені особи підлягають замороженню активів, підпадають під заборону надавати їм кошти, а також на них поширюється заборона на в’їзд до ЄС і транзит через територію ЄС. 

Додано 47 компаній до переліку юридичних осіб, які безпосередньо підтримують ВПК Росії у війні проти України, серед яких зокрема фігурують «Волга-Днепр Груп», «Уральські авіалінії, «Совкомфлот», «Компель» та «Залізничні дороги Новоросії». 

Запроваджено санкції до компаній, які розташовані в третіх країнах та брали участь в обході торговельних обмежень, займалися закупівлею чутливих товарів, що використовуються, наприклад, у виробництві дронів, а також надавали матеріальну підтримку російським військовим операціям. Ці структури підпадають під жорсткіші експортні обмеження щодо товарів і технологій подвійного використання, а також товарів і технологій, які можуть сприяти технологічному вдосконаленню російського сектору оборони та безпеки. 

Енергетика.

ЄС забороняє на своїй території послуги з перевантаження російського зрідженого природного газу (LNG) у треті країни. Заборона охоплює як перевезення з судна на судно, так і перевезення з судна на берег, а також операції з перевантаження, однак не впливає на імпорт, а лише стосується реекспорту до третіх країн через ЄС. 

Крім цього, ЄС забороняє нові інвестиції, а також надання товарів, технологій і послуг для завершення споруджуваних проектів LNG, таких як Arctic LNG 2 і Murmansk LNG. Вводяться обмеження на імпорт російського LNG через термінали ЄС, не підключені до системи природного газу. 

Недопущення обходу санкцій.

ЄС унормовує положення щодо відповідальності європейських компаній за діяльність їхніх філій у третіх країнах. Зокрема, вводиться умова, відповідно до якої материнські компанії ЄС повинні докладати зусиль з метою гарантування неучасті їхніх дочірніх компаній у третіх країнах у будь-якій діяльності, яка призводить до результатів, яким санкції прагнуть запобігти. З метою протидії реекспорту товарів військового призначення, критичних для розвитку російського ВПК, оператори ЄС, які продають такі товари третім країнам, повинні запровадити механізми належної обачності для оцінки ризиків реекспорту до Росії. 

Фінанси.

Заборонено використання «Системи передачі фінансових повідомлень», – спеціалізованого сервісу обміну фінансовими повідомленнями, розробленого Центробанком Росії для нейтралізації ефекту обмежувальних заходів. Організаціям ЄС, які працюють за межами Росії, буде заборонено підключатися до «Системи передачі фінансових повідомлень» або еквівалентних спеціалізованих служб обміну фінансовими повідомленнями. Операторам ЄС буде заборонено здійснювати транзакції з особами, які входять до санкційного списку, використовуючи «Систему передачі фінансових повідомлень» за межами Росії. Запроваджується також заборона на операції з цільовими кредитними та фінансовими установами та постачальниками криптоактивів, заснованими за межами ЄС, коли ці організації сприяють транзакціям, які підтримують оборонно-промислову базу Росії шляхом експорту, постачання, продажу, передачі або транспортування до росії товарів і технологій подвійного використання, чутливих товарів, товарів військового призначення, вогнепальної зброї та боєприпасів.

Фінансування політичних партій та інших організацій.

Вводиться заборона політичним партіям та фондам, неурядовим організаціям, включаючи аналітичні центри, або постачальникам медіа-послуг у ЄС приймати фінансування, що надходить від російської держави та її довірених осіб. 

Транспорт.

ЄС вперше ухвалив заборони, спрямовані на конкретні судна (27 одиниць), які беруть участь у війні Росії проти України, які підпадають під заборону на доступ до портів і заборону на надання послуг. Під заборони підпадають судна, причетні до транспортування військового обладнання для Росії і вкраденого українського зерна та підтримки розвитку енергетичного сектору Росії, наприклад, через транспортування компонентів LNG або перевалку LNG. Цей захід також націлений на танкери, що є частиною «тіньового флоту» РФ, які обходять обмеження ЄС і Price Cap Coalition, використовуючи при цьому оманливу практику судноплавства, повністю нехтуючи міжнародними стандартами. 

Розширюються заборони на:

- польоти в ЄС, зокрема на посадку, зліт або проліт над територією ЄС будь-яких повітряних суден, які використовуються для нерегулярних польотів (відпочинок чи ділова зустріч) фізичною або юридичною особою, організацією чи органом РФ; 

Крім цього, оператори повинні надавати будь-яку інформацію, яка вимагається національними компетентними органами держав-членів, щодо нерегулярних рейсів, включаючи інформацію про власність повітряного судна та, можливо, пасажирів; 

- перевезення вантажів автомобільним транспортом по території ЄС, зокрема транзитом, таким чином, щоб охопити операторів ЄС, які мають 25% або більше частку російських фізичних або юридичних осіб;

імпортно-експортний контроль та обмеження, якими розширюється список заборонених предметів, що можуть сприяти технологічному вдосконаленню російського сектору оборони та безпеки (верстати та «всюдиходи»). 

Запроваджуються подальші обмеження на експорт товарів, які сприяють, зокрема, збільшенню російського промислового потенціалу (наприклад, хімікатів, зокрема марганцевих руд і сполук рідкоземельних металів, пластмас, землерийної техніки, моніторів та електричного обладнання), а також на подальше обмеження імпорту гелію з Росії, який є джерелом значних доходів режиму. 

Захист операторів ЄС.

Пакет містить заходи, які дозволять операторам ЄС вимагати компенсацію за збитки, завдані російськими компаніями через впровадження санкцій та експропріацію. Він також створює інструмент для складання списку компаній, які підпадають під заборону на операції через втручання в арбітраж і компетенцію суду. 

Інші заходи.

14-ий пакет запроваджує обмеження на прийом заявок на реєстрацію в ЄС певних прав інтелектуальної власності російськими громадянами та компаніями з метою компенсації дій російського уряду та судів, які незаконно позбавляють власників прав інтелектуальної власності ЄС їхнього захисту в Росії. Встановлюється заборона купувати, ввозити, переміщувати чи вивозити українські культурні цінності та інші товари археологічного, історичного, культурного, рідкісного наукового чи релігійного значення, якщо є обґрунтовані підстави підозрювати, що ці товари були незаконно вивезені з України. 

Ліхтенштейн додано до списку країн-партнерів, які застосовують набір обмежувальних заходів щодо імпорту чавуну та сталі з росії, а також набір заходів контролю за імпортом, які по суті еквівалентні тим, що застосовуються в ЄС. 

28 червня ц.р. Рада ЄС внесла доповнення до переліку 14-го пакету обмежувальних заходів. Зокрема, до списку включено двох осіб і чотири організації, причетні до обходу санкцій ЄС та матеріальну підтримку уряду РФ. 

ЄС також включив до списку санкцій транспортну компанію ПАТ «ТрансКонтейнер», яка є найбільшим залізничним контейнерним оператором РФ, задіяним у перевезенні білоруських вантажів та схемах незаконної торгівлі зброєю з КНДР за підтримки російського уряду.

24 червня ц.р. Рада ЄС також ухвалила рішення щодо обмежувальних заходів у зв’язку з кібератаками, які загрожують Союзу або його державам-членам.  ЄС вперше запровадив обмежувальні заходи проти кіберзлочинців, які здійснювали кібератаки на інституції у сфері охорони здоров'я та банківської справи. 

До відповідних санкційних списків ЄС були включені два учасники пов’язаної ГРУ ЗС рф «групи Каллісто», два члени пов’язаної з ФСБ рф хакерської групи Армагеддон», а також дві особи, причетні до поширення шкідливих програм Conti і Trickbot, які є учасниками групи Wizard Spider.

Ухвалено також рішення, відповідно до якого «Дослідницька організація джихаду Корпусу вартових ісламської революції (IRGC SSJO)» визнана причетною до військової підтримки Іраном загарбницької війни Росії проти України, а також збройних груп та організацій на Близькому Сході і в регіоні Червоного моря, а відтак включена до санкційного списку ЄС. 

29 червня ц.р. Рада ЄС запровадила новий пакет економічних обмежувальних заходів проти Білорусі. У роз’ясненні наголошується, що Рада ЄС запровадила обмежувальні заходи, спрямовані проти білоруської економіки, з огляду на участь режиму в незаконній, неспровокованій і невиправданій загарбницькій війні Росії проти України. Ці комплексні заходи спрямовані на віддзеркалення низки обмежувальних заходів, які вже діють проти Росії, та покликані вирішити проблему обходу санкцій, яка має місце внаслідок високого рівня інтеграції, що існує між російською та білоруською економіками. Санкції ЄС поширюватимуться на такі галузі білоруської економіки: 

Торгівля.

Продовжено заборону на експорт інноваційних товарів і технологій подвійного використання, а також запроваджуються подальші обмеження на експорт товарів, які можуть сприяти збільшенню промислового потенціалу Білорусі. Вводяться подальші обмеження на експорт до Білорусі товарів і технологій морського судноплавства, а також предметів розкоші. Забороняється прямо чи опосередковано імпортувати, купувати чи передавати, зокрема, золото та алмази з Білорусі, а також гелій, вугілля та мінеральні продукти, включаючи сиру нафту. Додано нову заборону на експорт товарів і технологій, придатних для використання в нафтопереробці та зрідженні природного газу.

Послуги.

Введено заборону на надання певних послуг Білорусі, її уряду, державним органам, корпораціям чи агентствам, а також будь-якій фізичній чи юридичній особі, яка діє від імені чи за їхньою вказівкою: 

• бухгалтерські послуги, аудиторські послуги, включаючи державний аудит, податкові консультаційні послуги, консультаційні послуги з питань бізнесу та управління, послуги зі зв’язків з громадськістю; 

• архітектурні та інженерні послуги, а також консультаційні послуги у сфері ІТ та юридичні консультації;

• послуги з реклами, дослідження ринку та опитування громадської думки, а також послуги з тестування продукції та технічної перевірки. 

Транспорт.

Розширено заборону на перевезення вантажів автомобільним транспортом по території ЄС на причепах і напівпричепах, зареєстрованих у Білорусі, у тому числі на вантажівках, зареєстрованих за межами Білорусі. У контексті мінімізації ризиків обходу санкцій операторам ЄС, які належать на 25% або більше білоруській фізичній або юридичній особі, забороняється подальша діяльність та надання автотранспортних послуг у ЄС, у тому числі транзитом. 

Недопущення обходу санкцій.

Обов’язковості для експортерів ЄС набула вимога включати до своїх майбутніх контрактів т.зв. «статтю про заборону Білорусі», за допомогою якої вони договірно забороняють реекспорт до Білорусі або реекспорт для використання в Білорусі чутливих товарів і технологій, товарів військового призначення, вогнепальної зброї та боєприпасів. У частині мінімізації ризиків обходу санкцій ЄС заборонив транзит через територію Білорусі товарів і технологій подвійного використання, товарів і технологій, які можуть сприяти військово-технологічному зміцненню Білорусі або розвитку її сектору оборони та безпеки. Під заборону підпадають товари та технології для використання в авіаційній чи космічній промисловості, а також зброя, що експортується з ЄС. 

З метою недопущення реекспорту товарів військового призначення, знайдених в Україні в російській зброї або критичних для розвитку російського ВПК, було вирішено, що оператори ЄС, які продають товари військового призначення третім країнам, повинні запровадити механізми належної обачності для оцінки ризиків реекспорту до Росії. 

Захист операторів ЄС.

Пакет також включає заходи, які дозволяють операторам ЄС вимагати компенсацію за збитки, заподіяні білоруськими фізичними особами та компаніями через застосування санкцій та експропріацію, за умови, що громадянин держави-члена або відповідна компанія не мають ефективного доступу до засобів правового захисту. 

2. США

Сполучені Штати є одним із лідерів у сфері санкційної підтримки України. Загалом з лютого 2022 року Міністерство фінансів і Державний департамент США санкціонували понад 4600 юридичних і фізичних осіб, пов’язаних з повномасштабною агресією росії проти України.

21 червня ц.р. Міністерство фінансів США оголосило про санкції проти дванадцятьох людей, які обіймають керівні посади в російській компанії-розробнику програмного забезпечення "Лабораторія Касперського".

Раніше Міністерство торгівлі США винесло остаточне рішення, що забороняє Kaspersky Lab, Inc., її філіям, дочірнім і материнським компаніям прямо чи опосередковано надавати антивірусне програмне забезпечення та продукти чи послуги кібербезпеки в Сполучених Штатах або особам США.  

3 червня ц.р. США запровадили санкції проти чотирьох іранських юридичних осіб та одну фізичну, пов’язаних із розробкою, виробництвом і розповсюдженням дронів, які Іран надає Росії. 

16 травня ц.р. Сполучені Штати запровадили санкції проти п’яти фізичних та юридичних осіб, які проживають у Росії, пов’язаних із передачею військового обладнання та компонентів між КНДР і РФ в порушення ембарго ООН на постачання зброї КНДР.

1 травня ц.р. США запровадили санкції проти російської військово-промислової бази та програм хімічної та біологічної зброї, а також компаній і осіб у третіх країнах, які допомагають Росії придбати ключові ресурси для виробництва зброї чи оборонного виробництва.

Майже 300 суб’єктів, на які запроваджено санкції як Міністерством фінансів, так і Державним департаментом, включають санкції проти десятків суб’єктів, які дозволили Росії придбати вкрай необхідні технології та обладнання з-за кордону. 

Окрім майже 200 цілей, на які запроваджує санкції Міністерство фінансів, Державний департамент запроваджує санкції проти понад 80 юридичних та фізичних осіб, які займаються ухиленням від санкцій та їх обходом або пов’язані з російськими програмами хімічної та біологічної зброї та оборонно-промисловою базою. 

Ключові напрями:

Санкціоновано майже 60 суб’єктів, розташованих в країнах Азії та Європи, які дозволяють Росії отримати вкрай необхідні технології та обладнання з-за кордону.

Більш ніж 100 суб’єктів господарювання, які працюють або працювали в технологічному, оборонному та пов’язаному з ними матеріально-технічному, виробничому або транспортному секторах економіки РФ. 

Також санкції спрямовані на основних російських імпортерів бавовняної целюлози, нітроцелюлози та ключових матеріалів для виробництва нітроцелюлози, таких як бавовняна целюлоза, а також на двох постачальників, які надсилають ці речовини до Росії.  Бавовняна целюлоза та нітроцелюлоза необхідні для виготовлення пороху, ракетного палива та інших вибухових речовин.

Санкціоновано три російські організації та двох осіб, які беруть участь у закупівлі товарів для військових інститутів, які беруть участь у російських програмах хімічної та біологічної зброї. 

Дві російські організації, які беруть участь у будівельних проектах, пов’язаних із природним газом та залучені у будівельний сектор економіки РФ.

25 квітня ц.р. Міністерство фінансів США запровадили санкції на понад десяток організацій, осіб і суден, які відігравали центральну роль у сприянні та фінансуванні таємного продажу іранських БПЛА для Міністерство оборони та матеріально-технічне забезпечення збройних сил Ірану (MODAFL), яке само бере участь у підтримці Корпусу вартових ісламської революції (КВІР) Ірану та війни Росії в Україні. Також запроваджено санкції на дві компанії та судно, залучені до перевезення іранських товарів. 

Одночасно з цією дією Сполучене Королівство та Канада запроваджують санкції проти кількох юридичних та фізичних осіб, причетних до закупівлі Іраном БПЛА та іншої військової діяльності.

3. Канада

У зв’язку з агресією проти України Канада запровадила персональні санкції проти понад 2 000 фізичних та юридичних осіб РФ, включаючи федеральні міністерства і відомства, російські державні банки, суверенні фонди, нафтогазові компанії, компанії військово-промислового і оборонного секторів, ЗМІ та пропагандистські структури.

19 червня ц.р. Уряд Канади оголосив про внесення Корпусу вартових Ісламської революції (КВІР, Islamic Revolutionary Guard Corps) до списку терористичних організацій відповідно до Кримінального кодексу Канади. 

13 червня ц.р. Канада запровадила додаткові санкції проти РФ щодо 11 фізичних та 16 юридичних осіб, причетних до поширення російської дезінформації та пропаганди. Крім того, новий пакет передбачає запровадження обмежень щодо підприємств ВПК РФ, які постачають ключові технології та електричні компоненти для ведення війни проти України. Обмеження також включають низку юридичних осіб, які забезпечують обхід санкцій та сприяють РФ у доступі до підсанкційних товарів або в отриманні доходів від продажу нафти вище цінової стелі, встановленої країнами G7. 

Рішення також включає заборону на експорт верстатів з цифровим програмним управлінням, які РФ може використовувати у виробництві та виготовленні зброї. Ці обмеження поєднуються із заходами інших держав в рамках документу «Рівень IV (B) Спільного переліку товарів високого пріоритету (Common High Priority Items List)», та забороняють особам на території Канади та канадцям за кордоном передавати ці товари до РФ. 

31 травня ц.р. ухвалено рішення доповнити закон про «Спеціальні економічні заходи - Україна» (SEMA) і розширити список підсанкційних фізичних осіб, «причетних до грубих порушень міжнародного миру та безпеки, які призвели до серйозного міжнародної кризи». Зокрема, санкції запроваджено щодо низки колишніх українських посадовців, стосовно яких у 2014 році вже були запроваджені обмеження в рамках іншого санкційного закону - «Про замороження активів іноземних корумпованих службовців» (FACFOA - Freezing Assets of Corrupt Foreign Officials Act). На відміну від санкцій FACFOA санкції, накладені згідно SEMA, є безстроковими та передбачають більшу кількість обмежень. 

21 травня ц.р. Канада оголосила про запровадження санкцій проти двох фізичних та шести юридичних осіб, які сприяли незаконному транспортуванню зброї, зокрема балістичних ракет, із КНДР до Росії.

Фізичні особи, стосовно яких запроваджено санкції, є високопоставленими представниками російських підприємств, які тісно пов’язані з російською армією та залучені до транспортування зброї з КНДР до Росії. Юридичні особи — це російські транспортні компанії, які володіють, керують та/або експлуатують літаки та вантажні судна, які використовувалися для сприяння та здійснення перевезень зброї з КНДР до Росії.

4. Швейцарія

Від початку повномасштабної агресії рф проти України Швейцарською Конфедерацією було запроваджено санкційні обмеження проти понад 2000 фізичних та юридичних осіб РФ. 

Наразі Швейцарія приєдналась  до 13 пакетів санкцій ЄС, запроваджених у відповідь на військову агресію Росії проти України. Зокрема, санкції застосовано насамперед до осіб і компаній, що працюють у російському ВПК, зокрема, займаються виробництвом ракет, безпілотників, зенітно-ракетних комплексів та іншої військової техніки. Також під санкції потрапили російські компанії та фізичні особи, які займаються постачанням військової техніки з КНДР до Росії, а також судді та чиновники з окупованих територій України, й особи та установи, причетні до примусового викрадення українських дітей. 

Були введені додаткові заходи в сфері торгівлі з метою запобігання придбання Росією чутливих товарів і технологій для російської армії. Ці заходи включають заборону на експорт товарів подвійного використання та товарів для військово-технологічного зміцнення Росії ще 27 компаніям.

Також розширено перелік товарів, щодо яких поширюється заборона на експорт, зокрема заборонено продаж і експорт до Росії комплектуючих, які використовуються для розробки та виробництва БПЛА.

5. Велика Британія

У зв’язку з агресією проти України Сполучене Королівство Великої Британії та Північної Ірландії запровадило персональні санкції проти понад 2 000 фізичних та юридичних осіб РФ.

13 червня ц.р. Британія розширила санкції проти Російської Федерації, додавши до списку санкційних обмежень загалом ще 50 нових суб’єктів, серед яких шість кораблів так званого "тіньового флоту". 

Санкції також спрямовані проти постачальників боєприпасів, верстатів, мікроелектроніки та матеріально-технічного забезпечення для російських військових, включаючи компанії, що базуються в країнах Азії, а також судна, які перевозять військові товари з КНДР до Росії.

Крім того, під санкції потрапили найбільша в РФ за обсягом торгів біржа "Московська біржа" та голова правління, "СПБ-біржа", "Національний кліринговий центр", "Національний розрахунковий депозитарій Росії", "Ингосстрах". 

17 травня ц.р. уряд Великої Британії запровадив новий пакет санкцій проти незаконних поставок зброї в обмін на нафту між Росією та КНДР. Під санкційні обмеження потрапили три компанії та одна особа, яких було визнано «сприятливими» для цієї торгівлі зброєю в обмін на нафту. 

13 квітня ц.р. Велика Британія разом з США ухвалили рішення заборонили імпорт алюмінію, міді й нікелю з РФ. 

Скоординована заборона США і Сполученого Королівства на імпорт російських металів охоплює російський експорт алюмінію, міді та нікелю на близько $40 млрд. 

Окрім того, російським виробникам цих металів заблокували можливість отримувати прибутки на Лондонській біржі металів і товарній біржі у Чикаго (Chicago Mercantile Exchange) – двох найбільших біржах металів. 

6. Японія

Від початку повномасштабної агресії РФ проти України Японією було запроваджено 26 пакетів санкцій проти РФ та інші обмежувальні заходи. Всього з початку повномасштабної російської агресії Японією запроваджено санкції проти понад 1600 фізичних та юридичних осіб, що підтримують війну рф проти України.

21 червня ц.р. Урядом Японії ухвалено рішення щодо розширення санкційного списку фізичних та юридичних осіб РФ, РБ та представників інших іноземних країн, які вважаються причетними до анексії АР Крим і м.Севастополь (Україна), а також до дестабілізації ситуації на Сході України. Зокрема, до загального списку підсанкційних осіб уряду Японії було включено додатково 10 фізичних та 27 юридичних осіб РФ, по однієї фізичної та юридичної особи, що були призначені у якості офіційних представників окупаційної влади Росії – т.зв. «колаборанти» та одну логістичну компанію. 

Запроваджується заборона на проведення банківських транзакцій та заморожуються їхні активи в фінансових установах країни акредитації.

Крім цього, визначено 14 окремих суб’єктів господарської діяльності Росії та 10 підприємств та установ іноземних країн, у т.ч. зареєстрованих в КНР, відповідно до яких запроваджено заборону на експорт окремої номенклатури товарів.

24 травня ц.р. Японія запровадила черговий санкційний пакет проти РФ у зв’язку із порушенням резолюцій РБ ООН, що забороняють придбання та передачу з/до КНДР зброї та супутніх матеріалів та обладнання. 

Відповідним рішенням уряду Японії передбачається запровадити заборону на проведення банківських транзакцій та заморозити активи 9 юридичних та однієї фізичної особи РФ, а також двох європейських компаній, діяльність яких пов’язана з наданням транспортних та логістичних послуг. 

7. Австралія

Всього з початку повномасштабної російської агресії Австралія запровадила санкції проти понад 1400 фізичних та юридичних осіб РФ та інших країн, які надають Росії підтримку у веденні війни проти України.

25 червня ц.р. Міністерство закордонних справ і торгівлі Австралії оприлюднило заяву на підтримку прийнятого 24 червня ц.р. рішення ЄС запровадити санкції проти російських кіберзлочинців за зловмисну кіберактивність, спрямовану проти ЄС та України.

17 травня ц.р. Уряд Австралії оголосив, що запроваджує цільові фінансові санкції проти шести суб'єктів, пов'язаних з постачанням КНДР зброї та пов'язаних з нею матеріальних засобів до Росії.

8 травня ц.р. Австралія запровадила цільові фінансові санкції та заборону на в'їзд для громадянина Росії Дмітрія Хорошєва за його керівну роль в хакерському угрупованні «LockBit», яке займається кіберздирництвом. Санкції передбачають кримінальну відповідальність за надання, використання та здійснення операцій з активами Д.Хорошєва.

8. Нова Зеландія

Новою Зеландією запроваджено 26 пакетів санкцій, прийнятими з початку повномасштабної агресії РФ проти України у лютому 2022 року. Всього у санкційних списках Нової Зеландії знаходяться вже понад 1600 фізичних та юридичних осіб, які підтримують агресію РФ проти України. Крім цього, Нова Зеландія запровадила низку галузевих антиросійських санкцій.

16 травня ц.р. Нова Зеландія оголосила про подальші санкції проти 28 фізичних та 14 юридичних осіб, які надають військову та стратегічну підтримку російській збройній агресії проти України, а також осіб які сприяють примусовому переміщенню українських дітей до Росії та ТОТ України.

Зазначені санкції, зокрема, націлені на фізичних та юридичних осіб, які причетні до передачі зброї з КНДР до Росії для використання проти України, а також на іранських суб'єктів, які беруть участь у наданні військової допомоги Росії.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux