• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
  • Українською
  • English
  • Français
  • Español
  • Português
  • العربية
Брифінг в МЗС
Опубліковано 15 липня 2014 року о 16:36

Насамперед, висловлюємо щирі співчуття сім’ям загиблих, пораненим мирним громадянам України внаслідок авіаційного удару, завданого сьогодні вранці невідомим літаком по населеному пункту Сніжне Донецької області.

По цьому трагічному факту розпочато офіційне розслідування, яке дасть відповідь на питання, хто стоїть за цим бомбардуванням.

Російські ЗМІ, в традиційному для себе пропагандистському дусі, поспішили звинуватити українських військовослужбовців. Знову маємо справу з поширенням російськими ЗМІ відверто провокаційної, упередженої і неперевіреної інформації.

Натомість, ми отримали підтвердження від сил антитерористичної операції про те, що авіаудар у м.Сніжне Донецької області жодним чином не міг бути вчинений українською авіацією.

З учорашнього дня, поки триває пошуково-рятувальна операція стосовно українських льотчиків збитого учора військово-транспортного літака АН-26, жодних польотів літаків Збройних Сил України в зоні АТО не було.

Тому ми вважаємо, що цей злочин є цинічною і кривавою провокацією, спрямованою на дискредитацію українських військових.

Винні у цій провокації будуть обов’язково знайдені та притягнені до відповідальності.

Особливу увагу буде приділено подальшому збору доказів ролі російської сторони як у ситуації із збитим літаком АН-26, так і сьогоднішнім авіаударом.

Вчора в Адміністрації Президента України було проведено зустріч із послами іноземних країн, яким було представлено достовірні факти підтримки Росією терористів, у тому числі зброєю, військовою технікою та бойовиками.

Ми вкотре закликаємо міжнародне співтовариство дати належну оцінку діям російської сторони, яка всіляко намагається уникнути відповідальності як за окупацію Автономної Республіки Крим, так і за участь в ескалації ситуації у східних областях України.

Міжнародне співтовариство, у тому числі Європейський Союз, не повинен зволікати з рішучою, спільною реакцією на протиправну політику Росії, щоб зберегти фундамент міжнародного права та демократичних цінностей як основи взаємовідносин у світовій політиці.   

***

16 липня у Брюсселі відбудеться засідання Європейської Ради, під час якого буде обговорено поточну ситуацію у східних областях України.

Як відомо, у попередніх висновках ЄР від 27 червня було зазначено про готовність Ради оцінити розвиток подій у східних регіонах України та «прийняти необхідні рішення», а також провести позачергове засідання для схвалення рішення про запровадження більш жорстких обмежувальних заходів щодо РФ.  

Україна сподівається, що такі заяви сторони ЄС не залишаться декларативними. Триваюче загострення ситуації на Донбасі, численні докази причетності РФ до діяльності бойовиків дають усі підстави для застосування третього рівня санкцій з метою протидії російській агресії.  

***

Наразі в Європейському Парламенті є проекти окремих груп резолюцій щодо ситуації в Україні. Українська сторона розраховує на гідну оцінку діям РФ у східних областях України, а також засудження Росії за підтримку терористичних і сепаратистських угрупувань у східних областях України.

***

Сьогодні в Бразилії, у м.Форталеза, розпочнеться саміт держав БРІКС.

Наші очікування щодо цього саміту є чіткі і однозначні.

Ми сподіваємося, що Бразилія, як приймаюча сторона, зуміє використати цей майданчик, зокрема, участь президента Російської Федерації, для ефективної допомоги в деескалації ситуації в східних областях України.

Важливо, щоб саміт засвідчив, що принципи міжнародного права, у тому числі повага до суверенітету і територіальної цілісності незалежних держав, повинні бути визначальними для сучасної системи міжнародних відносин, і жодній країні світу не можна дозволяти ці принципи порушувати.

Ми розуміємо, що існують міцні політичні та економічні партнерські відносини країн БРІКС з Росією. Однак, жодні політичні та економічні дивіденди не повинні здобуватися коштом міжнародного права і демократичних цінностей, від збереження яких залежить світовий порядок, міжнародний мир і стабільність.

Відтак, ми звертаємося до бразильського уряду та інших країн БРІКС з проханням дати об’єктивну і неупереджену оцінку діям Росії по відношенню до України, зрозуміти відповідальність Росії за ескалацію ситуації на сході нашої держави, а також вплинути на Москву задля досягнення двостороннього припинення вогню без жодних передумов, звільнення терористами заручників та унеможливлення подальшого проникнення в Україну озброєнь, військової техніки та бойовиків з території Росії.

***

11 липня Міністр закордонних справ України Павло Клімкін здійснив візит до Брюсселя з метою участі у тристоронніх консультаціях Україна-ЄС-РФ, присвячених проблематиці імплементації Угоди про асоціацію, у тому числі функціонування поглибленої та всеохоплюючої зони вільної торгівлі між Україною та ЄС.

За підсумками засідання було ухвалено Спільні висновки, які визначили алгоритм подальших дій сторін.

Зокрема, до 20 липня російська сторона надасть власні оцінки щодо можливих ризиків для економіки Росії.

До 1 вересня – їх опрацюють експерти та 12 вересня планується наступний раунд тристоронніх консультацій в форматі Україна-ЄС-РФ на міністерському рівні.

У ході наступної міністерської зустрічі українська сторона також має намір, і це право було підтверджено Європейською Комісією на зустрічі у Брюсселі, порушити питання щодо можливих ризиків для української економіки, які можуть виникнути внаслідок початку функціонування з 1 січня 2015 року Євразійського економічного союзу, а також входження до нього нових держав-членів, зокрема Вірменії.

Зокрема, постає питання, чи буде змушена Вірменія як країна-член СОТ переглядати закріплені в рамках СОТ мирні тарифи у торгівлі з іншими країнами СОТ, у тому числі з Україною.

Загалом важливо наголосити на такому:

-         подальші консультації у дво- чи тристоронньому форматі жодним чином не пов’язані з питанням ратифікації та початку імплементації Угоди про асоціацію;

-         про внесення жодних змін до тексту Угоди не йдеться.

-         існує спільне розуміння: Угода про асоціацію не несе проблем. Ми говоримо лише про потенційні ризики від імплементації документа, ми готові обговорювати ці ризики.

***

Міністерство закордонних справ України здійснює заходи з підготовки до ратифікації Угоди про асоціацію між Україною та ЄС.

Жодних затримок чи зволікань не має і не може бути, оскільки керівництво держави особливо зацікавлене в тому, щоб Угода якнайшвидше почала застосовуватися. 

Робота ведеться у відповідності до вимог Закону України «Про міжнародні договори України» від 29 червня 2004 року та інших актів законодавства.

Розроблений МЗС законопроект про ратифікацію Угоди був без зауважень погоджений центральними органами виконавчої влади України та 11 липня ц.р. направлений на правову експертизу до Міністерства юстиції України.

Після отримання висновку Мін’юсту відповідний пакет документів у невідкладному порядку буде надісланий Президентові України для подальшого внесення на розгляд Верховної Ради України.

***

Що стосується ініціативи російської сторони запросити спостерігачів ОБСЄ на пункти пропуску Донецьк і Гуково на російсько-українському кордоні:

-         останнім часом МЗС України неодноразово дипломатичними нотами вказувала російській стороні на безпідставність звинувачень нею українських силовиків, задіяних в антитерористичній операції, в обстрілах прикордонних районів РФ;

-         згадані обстріли здійснювалися саме терористичними формуваннями, які підтримуються організаційно, матеріально та технічно РФ. Українські військовослужбовці ніколи не обстрілювали, не обстрілюють і не обстрілюватимуть території сусідньої держави;

-         за умов продовження провокаційних дій терористичними формуваннями, зокрема обстрілів території РФ, ініціатива МЗС РФ щодо розміщення спостерігачів ОБСЄ виключно на російських пунктах пропуску очевидно має на меті дезорієнтацію міжнародного співтовариства щодо об’єктивної ситуації на державному кордоні, дискредитацію антитерористичної операції;

-         об’єктивність висновків місії ОБСЄ може забезпечити одночасний моніторинг ситуації у прикордонних районах на території України та РФ, зокрема за умов встановлення режиму взаємного припинення вогню, а також припинення підтримки РФ терористичних озброєних формувань на території України;

-         чинною залишається пропозиція, висловлена українською стороною у своїх неодноразових офіційних зверненнях щодо необхідності вжиття російською стороною рішучих дії з метою недопущення систематичних порушень державного кордону озброєними особами та військовою технікою, що суттєво сприяло б припиненню провокацій на державному кордоні. Ці звернення також залишаються без відповіді з боку компетентних органів РФ.

Відтак, ми закликаємо російську сторону не займатися спробами дезорієнтації міжнародного співтовариства, намагаючись перекласти з себе відповідальність за нинішню ескалацію ситуації на сході України, а радше почати практичні кроки з метою досягнення реальної деескалації ситуації.

***

Минулого тижня делегація РФ при ОБСЄ виступила з ініціативою щодо схвалення проекту рішення Постійної ради ОБСЄ стосовно гуманітарної ситуації в Україні, використавши при цьому вже традиційні для російської сторони антиукраїнські штампи.

9 липня під час неформальних консультацій, скликаних Швейцарським головуванням в ОБСЄ, обговорення пропозиції РФ не одержало підтримки.

Жоден з присутніх представників 57-ми держав-учасниць Організації не виявив готовності працювати із запропонованим проектом, що вкотре свідчить про повну ізоляцію РФ в її трактуванні подій в Україні та причин виникнення силового протистояння у східних областях нашої держави.

***

14 липня Постійним представником України при ООН було офіційно доведено до Генсекретаря ООН беззаперечні свідчення прямого залучення Російської Федерації до дестабілізації ситуації в Україні. До Бан Кі-муна було адресовано звернення сприяти формуванню адекватної оцінки дій Росії на території України з боку світового співтовариства та здійсненню впливу на російську сторону з метою негайного припинення дій, спрямованих проти територіальної цілісності і миру в нашій державі. Вказане офіційне звернення було також поширено серед членів Раді Безпеки ООН, а також діячів української громади США та ЗМІ.

***

В Україні занепокоєні ескалацією ситуації довкола сектора Газа впродовж останнього тижня, особливо численними жертвами серед мирного населення.

Закликаємо ізраїльську і палестинську сторони до стриманості та припинення насильства.

У цьому контексті ми вітаємо згоду Ізраїлю на єгипетські пропозиції з припинення вогню, які можуть стати важливим кроком на шляху досягнення перемир’я і деескалації конфлікту. 

В Україні переконані, що питання миру на Близькому Сході можна вирішити лише шляхом переговорів та розбудови взаємної довіри.

***

У зв’язку із загостренням безпекової ситуації в Ізраїлі та ескалацією ізраїльсько-палестинського конфлікту МЗС у взаємодії з закордонними дипломатичними установами України на території цієї країни, Єгипту та Йорданії вживаються заходи щодо забезпечення захисту прав та інтересів громадян України, які постійно проживають або тимчасово перебувають на території Сектору Газа, зокрема організації їх безпечної евакуації із зони конфлікту до Ізраїлю (через КПП «Ерец») і Єгипту (через КПП «Рафах»), а також надається сприяння, у разі необхідності, у їхньому подальшому виїзді в Україну.

У рамках проведення зазначених заходів консульським посадовим особам вказаних дипустанов доручено прибути до названих контрольно-пропускних пунктів з метою надання ними необхідної допомоги громадянам України у безперешкодному проходженні прикордонних та митних процедур.

Станом на сьогодні, Представництвом України при ПНА надано сприяння 25 громадянам України у виїзді із Сектору Гази через КПП «Рафах» на територію Єгипту. За оціночними даними на території Сектору Газа перебуває орієнтовно 800 громадян України.

За інформацією українських дипустанов, дані щодо наявності серед постраждалих внаслідок збройних дій громадян України наразі відсутні.

***

Незважаючи на всі запевнення російської сторони щодо надання необхідного сприяння, на жаль, змушені констатувати, що консул, станом на цю хвилину, не був допущений до відвідання ув’язненої громадянки України Н.Савченко.

Як відомо, на доручення Президента України Петра Порошенка вчора відбулася телефонна розмова Міністра закордонних справ України Павла Клімкіна з міністрами закордонних справ Німеччини та Франції, а також Главою Адміністрації Президента Російської Федерації.

З російського боку було обіцяно врешті допустити консула до Надії Савченко. Натомість, знову маємо справу із розходженням у словах та діях російських офіційних представників.

МЗС та Посольство України в Російській Федерації продовжують вживати всебічних заходів дипломатичного та консульсько-правового характеру щодо забезпечення звільнення та повернення на Батьківщину утримуваної на території РФ громадянки України Надії Савченко.

12 липня МЗС України отримано ноту МЗС РФ з поясненнями російської сторони щодо обставин потрапляння Н.Савченко на територію РФ, її затримання місцевими компетентними органами, а також здійснюваного проти неї кримінального провадження.

У своїй ноті російське зовнішньополітичне відомство фактично відтворює інформацію, оприлюднену днями на сайті Слідчого комітету РФ щодо порушення проти українки кримінальної справи за обвинуваченням нібито у пособництві у вбивстві російських журналістів, та зазначає, що «Н.Савченко в повній мірі користується правами у відповідності до російського законодавства і міжнародних зобов’язань Росії».

У відповідь 12 липня російську сторону було повідомлено про те, що МЗС України вважає надані пояснення неприйнятними та такими, що мають на меті приховати здійснювані РФ заходи щодо фабрикування неправдивих обвинувачень проти Надії Савченко, а також виправдати неправомірні дії осіб, причетних до її захоплення, переміщення та кримінального переслідування.

***

Станом на 15 липня, ситуація у справі Олега Сенцова та інших громадян України, які утримуються у слідчому ізоляторі Лефортово, м.Москва, за підозрою у нібито вчиненні злочинів, пов’язаних із терористичною діяльністю, незважаючи на численні звернення МЗС та Посольства України в РФ, залишається незмінною, російськими компетентними органами не надано дозволу на відвідання затриманих у місці тримання під вартою.

***

Сьогодні Міністр закордонних справ Республіки Польща Радослав Сікорський здійснить робочий візит в Україну.

Програмою візиту глави зовнішньополітичного відомства Польщі передбачені його зустрічі з Президентом України Петром Порошенком, Прем’єр-міністром України Арсенієм Яценюком та Міністром закордонних справ України Павлом Клімкіним.

Очікується, що центральною темою переговорів буде підтримка мирного врегулювання на Донбасі, а також розвиток двостороннього політичного діалогу.

***

16-17 липня Міністри закордонних справ Латвії Едгарс Рінкевичс та Ісландії Гуннар Брагі Свейнссон здійснять спільний робочий візит до України.

Програма візиту глав зовнішньополітичних відомств Латвії та Ісландії передбачає їхню зустріч з Президентом України Петром Порошенком.

Відбудуться також переговори Міністра закордонних справ України Павла Клімкіна з міністрами Едгарсом Рінкевичсом та Гуннаром Брагі Свейнссоном.

Латвійський та ісландський керівники МЗС здійснять поїздку до м.Дніпропетровськ, де матимуть зустрічі з керівництвом міста та області.

Під час перемовин іноземних міністрів з керівництвом України планується обговорити ситуацію у східних областях України та перспективи європейської інтеграції нашої держави, у тому числі в контексті реалізації Угоди про асоціацію України з Європейським Союзом.

***

17 липня в Україні з робочим візитом перебуватиме Міністр закордонних справ Японії Фуміо Кісіда.

У рамках візиту планується проведення його зустрічей з керівництвом держави та уряду, а також переговорів з Міністром закордонних справ України Павла Клімкіним з усього спектру питань двостороннього співробітництва та українсько-японської взаємодії в рамках міжнародних організацій.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux