{video}https://youtu.be/sjV1YCFy0oU{/video}
Брифінг
(17 березня 2017р)
Вітаю, друзі!
Розпочинаємо брифінг МЗС України щодо найбільш важливих питань зовнішньої політики.
1.Візити Міністра
15 березня 2017 р. відбувся робочий візит Міністра закордонних справ України Павла Клімкіна до Республіки Польща.
Міністр П.А.Клімкін провів важливі зустрічі з керівництвом держави.
Міністри закордонних справ України і Польщі відкрили VI засідання Українсько-польського Форуму партнерства, який після тривалої перерви відновив свою роботу. Глава зовнішньополітичного відомства України взяв участь у церемонії відкриття скверу імені Василя Стуса у Варшаві.
Поглиблення українсько-польського стратегічного партнерства залишається незмінним зовнішньополітичним пріоритетом Києва та Варшави.
Детальну інформацію про візит ви можете знайти на сайті МЗС України.
2. Роковини незаконної окупації та анексії Криму
Цими днями виповнюється 3 роки з часу незаконного і нелегітимного референдуму в АРК та незаконної окупації та анексії Російською Федерацією Автономної Республіки Крим та міста Севастополь всупереч нормам міжнародного права. Три роки страждань, три роки зруйновагого життя, три роки зламаних доль.
Здійснивши цей міжнародний злочин, Росія порушила Статут ООН, Гельсінський Заключний акт 1975 року, Будапештський Меморандум, базові принципи міжнародного права та європейського устрою, спровокувала найбільшу з часів Другої світової війни безпекову кризу в Європі.
Фактично, це більше ніж злочин. РФ зруйнувала всю систему міжнародного права, міжнародної безпеки та систему світового правопорядку.
За грубі порушення основоположних норм і принципів міжнародного права весь цивілізований світ засудив незаконні дії РФ і застосував до Російської Федерації санкції.
Територальна ціліність України в межах її міжнародно-визнаних кордонів підтверджена резолюцією Генеральної Асамблеї ООН 68/262 від 27 березня 2014 року «Територіальна цілісність України». Резолюцією ГА ООН від 16 грудня 2016 року «Права людини в окупованому Криму та м.Севастополь» (Україна) Росія вперше на міжнародному рівні визнана державою-окупантом.
Окупувавши Крим, російська влада принесла на півострів атмосферу страху, безправ’я та репресій. Вона свідомо і безкарно продовжує порушувати на окупованій території права людини, здійснює терор проти незгодних. На півострові фактично відсутні свобода слова, свобода ЗМІ, свобода віросповідань, свобода об’єднань та асоціацій. Щоденно відбуваються систематичні утиски прав кримськотатарського народу та етнічних українів, які виступають проти незаконної окупації Криму. Переслідування, насильницькі зникнення, тортури – щоденне життя українських громадян в окупованому Криму. Окупаційна влада вийшла на новий рівень цинізму – переслідування адвокатів політв’язнів та правозахисників з метою послабленнч їхнього захисту.
Барометр несвободи на окупованому півострові досяг своєї критичної позначки та вимагає негайної реакції міжнародної спільноти.
МЗС робить і робитиме все можливе для відновлення контролю над півостровом. Російського агресора і окупанта обов’язково буде притягнуто до відповідальності за усі вчинені злочини. Крим був, є і залишатиметься невід'ємною частиною суверенної території України.
Закликаємо світове співтовариство консолідувати міжнародний тиск на Росію з метою її невідкладного повернення в русло міжнародного права, скасування всіх незаконних рішень, які призвели до тимчасової окупації української території, компенсації збитків, завданих нею Україні та її громадянам.
Санкціії мають тривати до тих пір, поки Крим не буде деокупований і Україна не відновить свій контроль над півостровом. І ми вдячні нашим партнерам за підтримку і солідарність з Україною в цьому питанні.
3. Щодо питання деокупації Криму
Україна веде постійну політико-дипломатичну боротьбу за звільнення Криму і припинить її лише після повної де-окупації півострова та відновлення територіальної цілісності нашої держави.
- Звичайно, без міжнародної підтримки та консолідації зусилля будуть не достатніми. Тут вкрай важлива єдина позиція світової спільноти. Вона є. І не лише тому, що всі підтримують Україну. А тому, що всі усвідомлюють важливість поваги до міжнародного права та всю глибину наслідків порушення міжнародного права.
- Цю боротьбу можна поділити на декілька треків: політичний (санкційний сегмент та сегмент невизнання незаконної окупації Криму), міжнародно-правовий, інформаційний.
- Я маю на увазі перш за все секторальні і персональні санкції як проти Росії, так і проти так званої влади Криму, рішення міжнародних судових інстанцій, рішення спеціалізованих міжнародних форматів.
Санкції на сьогодні залишаються фактично найбільш ефективними інструментами політики деокупації. Тому МЗС на постійній основі працює з ключовими партнерами України з метою продовження і посилення «кримських пакетів» обмежувальних заходів.
- Рішення міжнародних організацій формують міжнародну політику невизнання анексії Криму, дають політичну оцінку незаконним діям РФ як держави-агресора і окупанта. Це - та політична основа, на якій на яку опираються всі інші міжнародні механізми, здатні призвести до якісних змін у позиції Росії та захистити інтереси України.
27 березня 2014 року ухвалено резолюцію ГА ООН 68/262 «Територіальна цілісність України», де закріплюється невизнання будь-якої зміни статусу АРК та міститься заклик до уникнення дій чи кроків, що могли б тлумачитися як визнання такого зміненого статусу, як імперативними для всіх служб ООН та організацій її системи. Цей документ очевидно є відправною крапкою у міжнародному визначенні статусу Криму та його приналежності.
Протягом 2014-2017 років в рамках ключових міжнародних організацій - ООН, Ради Європи, ЄС, НАТО, ОБСЄ - було ухвалено значну кількість документів, що створили солідну правову базу у питанні закріплення статусу Криму, оцінки дій Російської Федерації, містять чіткі та беззаперечні вимоги до російської окупаційної влади.
Одним з останніх важливих здобутків української дипломатії є ухвалення Резолюції Генасамблеї ООН 71/205 «Стан з правами людини в Автономній Республіці Крим та місті Севастополь (Україна)», ухваленої у грудні минулого року. Резолюція підтверджує суверенітет та територіальну цілісність України та визнає АР Крим та місто Севастополь тимчасово окупованою територією. Важливим елементом також є вперше застосування у термінології ООН визначення «окупаційна влада» щодо статусу РФ у Криму. Документ містить заклик до РФ дотримуватись зобов'язань країни-окупанта у відповідності до міжнародного права, зокрема Женевських конвенцій від 12 серпня 1949 року, а також гарантувати безперешкодний доступ до окупованого Криму міжнародним правозахисним механизмам.
- 16 січня 2017 року Україна подала позов до Міжнародного Суду ООН у рамках Міжнародної конвенції про боротьбу з фінансуванням тероризму 1999 року та Міжнародної конвенції про ліквідацію всіх форм расової дискримінації 1965 року. Остання має безпосереднє відношення до Криму. РФ порушує Конвенцію про ліквідацію всіх форм расової дискримінації, беручи участь в кампанії дискримінації щодо неросійських громад, які проживають на окупованій території Кримського півострова, зокрема, спільнот етнічних українців і кримських татар.
- Інформаційний трек є надзвичайно важливим. Про всі порушення та тяжкі злочини РФ в окупованому Криму світ має знати. У цьому зв’язку ми активно працюємо в рамках міжнародних організацій. Активно проводимо публічні кампанії разом з нерядовими організаціями щодо кричущих порушень прав людини в окупованому Криму.
- Зрозуміло, що політичні і міжнародно-правові інструменти не можуть дати негайного результату в плані де-окупації Криму. Однак, за умови синергії міжнародних зусиль, постійного наростання економічного і політичного тиску на державу-окупанта, підтримки міжнародної ізоляції незаконної влади півострова ми в перспективі зможемо отримати сприятливу ситуацію для приведення ситуації в Криму до міжнародно-правового русла.
4. Щодо позову України проти Російської Федерації до Міжнародного суду ООН
Як ви знаєте, 16 січня ц.р. Україна подала позов до Міжнародного суду ООН з метою притягнення Російської Федерації до відповідальності за вчинення актів тероризму і дискримінації протягом її незаконної агресії проти України. Позов подано в рамках Міжнародної конвенції про боротьбу з фінансуванням тероризму та Міжнародної конвенції про ліквідацію всіх форм расової дискримінації.
Україна стверджує, що Російська Федерація порушує Конвенцію про боротьбу з фінансуванням тероризму шляхом надання зброї та інших видів допомоги незаконним збройним формуванням, які вчинили низку актів тероризму на території України. До найбільш трагічних терористичних атак російських маріонеток слід віднести збиття літака малайзійських авіаліній рейсу MH17, обстріли жилих районів Маріуполя та Краматорська, знищення цивільного пасажирського автобуса неподалік від Волновахи і смертоносний вибух під час мирного зібрання в Харкові.
Крім того, Україна стверджує, що Російська Федерація порушує Конвенцію про ліквідацію всіх форм расової дискримінації, беручи участь в кампанії дискримінації щодо неросійських громад, які проживають на окупованій території Кримського півострова, зокрема, спільнот етнічних українців і кримських татар. Починаючи з незаконного “референдуму”, проведеного в атмосфері залякування, російська окупаційна влада здійснює політику культурного знищення цих громад. Така дискримінаційна політика була засуджена Генеральною Асамблеєю ООН, і проявилася у забороні діяльності Меджлісу кримськотатарського народу, хвилі зникнень, вбивств, самовільних обшуків, затримань, спроб припинити мовлення ЗМІ, а також у обмеженні на викладання української і кримськотатарської мови.
Україна також звернулася до Міжнародного суду ООН з проханням запровадити тимчасові заходи, спрямовані на запобігання продовженню порушень прав людини з боку Російської Федерації протягом розгляду справи Судом по суті.
6-9 березня 2017 року в Гаазі відбулися усні слухання у справі щодо запровадження запобіжних заходів. Рішення Суду має бути винесе за 1,5-2 місяці і є обов'язковим до виконання.
5. Порушення РФ Мінських домовленостей
Змушені вкотре констатувати, що Росія досі не виконала жодного пункту Мінських домовленостей. Очевидно, що абсолютно відсутня політична воля Москви їх виконувати.
Ситуація на Донбасі залишається вкрай напруженою. Збільшується кількість збройних провокацій проти підрозділів Збройних Сил України з боку бойовиків незаконних збройних формувань (НЗФ) за підтримки Російської Федерації.
Щоденно з боку підтримуваних Росією бойовиків фіксуються десятки обстрілів. При цьому активно використовується артилерія, міномети, броньовані автомобілі, реактивні системи залпового вогню «Град».
За минулу добу російсько-терористичні війська 77 разів обстріляли позиції українських захисників. За добу загинуло двоє та поранено вісім українських захисників. Висловлюємо щирі співчуття родинам загиблих і бажаємо швидкого одужання нашим захисникам.
Постійні порушення Російською Федерацією Мінських домовленостей підривають зусилля України і міжнародної спільноти, спрямовані на відновлення миру і безпеки в окремих районах Донецької і Луганської областей.
Події останнього місяця стали показовою демонстрацію з боку Кремля наміру продовжувати курс на ескалацію розпочатого нею збройного конфлікту та небажання дотримуватися взятих на себе зобов’язань.
У зв’язку з ескалацію безпекової ситуації на Донбасі, захопленням та «експропріацією» російсько-терористичними угрупуваннями українських підприємств, розташованих на території окремих районів Донецької та Луганської областей, посиленням загроз економічній та енергетичній безпеці України, спровокованих свідомими діями незаконних збройних формувань та РФ (визнання на території РФ псевдодокументів, виданих в ОРДЛО, запровадження «рубльової зони», де-факто конфіскацію українських активів, оголошення ватажком терористів Захарченком лінії розмежування державним кордоном тощо), 15 березня 2017 року Рада національної безпеки та оборони України вирішила тимчасово, до виконання Росією безпекових положень Мінських домовленостей, а також до повернення під українську юрисдикцію захоплених підприємств припинити переміщення вантажів через лінію зіткнення.
Захоплення українських підприємств російсько-терористичними силами – новий елемент гібридної війни Росії проти України та ще один потужний удар по економіці України, оскільки зазначені підприємства свого часу знайшли спосіб залишитися у правовому полі України, платили податки до українського бюджету, включно з військовим збором на підтримку українських Збройних Сил, забезпечували працевлаштування тисяч громадян України, підживлювали металургію як одне з ключових джерел валютних надходжень до України.
МЗС України закликало іноземних партнерів поставитися з розумінням до зазначеного рішення як безальтернативного за обставин, що склалися внаслідок злочинних дій РФ, спрямованих на ескалацію ситуації на Донбасі та подальший відхід Кремля від Мінських домовленостей.
Україна, зі свого боку, і надалі залишатиметься відданою Мінським домовленостям та докладатиме цілеспрямованих зусиль з метою їхньої імплементації у повному обсязі. При цьому, як і раніше, продовжуватимемо дотримуватися принципової позиції, що запорукою успішного виконання політичних, соціально-економічних та гуманітарних аспектів Мінських домовленостей є комплексне виконання їхнього військово-безпекового блоку.
6. Щодо поїздки групи сербських парламентаріїв на територію тимчасово окупованої Автономної Республіки Крим
Міністерство закордонних справ України рішуче засуджує поїздку групи сербських парламентаріїв до тимчасово окупованої Російською Федерацією Автономної Республіки Крим.
Всупереч численним попередженням з боку української сторони сербські політики демонстративно порушили законодавство України та міжнародне право та відкрито закликали до визнання Криму територією РФ, знехтувавши цим самим офіційною позицією Республіки Сербія, яка твердо стоїть на захисті суверенітету і територіальної цілісності України.
Розглядаємо дії цих політиків як вияв свідомої зневаги до ключових принципів міжнародного права, передусім суверенітету і територіальної цілісності незалежних держав, і схвалення ними злочинної політики Росії, спрямованої на системні і масштабні порушення прав людини на окупованому півострові.
Наголошуємо, що порушники будуть притягнуті до відповідальності згідно з чинним українським законодавством. Також очікуємо на відповідну оцінку їхніх дій з боку сербської влади.
МЗС України викликало сьогодні Посла Сербії для надання роз’яснень.
МЗС вкотре звертається з вимогою до усіх іноземних громадян чітко дотримуватися законодавства України.
7. Щодо ухвалення Європейським Парламентом резолюції щодо українських в’язнів в Росії та ситуації в Криму
У Міністерстві закордонних справ України вітають ухвалення Європейським Парламентом 16 березня резолюції щодо українських в’язнів в Росії та ситуації в Криму.
Цим рішенням законодавчий орган Європейського Союзу вкотре підтвердив беззаперечну підтримку суверенітету і територіальної цілісності України у міжнародно визнаних кордонах і дав чіткий сигнал Російській Федерації, що її спроба анексії Криму ніколи не буде визнана ЄС та його державами-членами.
Європейський Парламент також комплексно і об’єктивно навів факти масштабних і тяжких злочинів російської окупаційної влади і порушень прав людини.
Європейський Парламент вкотре висловив вимогу до Росії негайно звільнити усіх громадян України, які незаконно утримуються на території РФ та окупованого Криму, та припинити будь-які подальші переслідування наших співвітчизників.
Вітаємо також чіткий наголос європейських парламентаріїв на тому, що санкції, запроваджені проти держави-окупанта за спробу анексії невід’ємної частини України, можуть бути скасовані лише після відновлення суверенітету України над Кримським півостровом, а також заклик до розширення персональних санкцій проти осіб, відповідальних за грубі порушення прав людини.
Європарламент підтримав позов України проти РФ у Міжнародному суді ООН щодо відповідальності Росії за підтримку тероризму на сході України та акти дискримінації проти етнічних українців і кримських татар на території окупованого Криму.
Як знак повної відданості міжнародному праву і одностайності з Україною у протидії російській агресії сприймаємо висловлену в резолюції підтримку ініціатив нашої держави щодо започаткування міжнародного переговорного формату з деокупації Криму за участі ЄС.
Російська Федерація має негайно звільнити усіх незаконно утримуваних громадян України на території окупованого Криму та на території РФ, припинити агресію і відновити повагу до міжнародного права, суверенітету і територіальної цілісності України.
8. Щодо продовженням мандату Спеціальної моніторингової місії ОБСЄ в Україні
На звернення України 16 березня 2017 р. Постійна Рада ОБСЄ схвалила рішення про продовження на 12 місяців до 31 березня 2018 року мандату Спеціальної моніторингової місії ОБСЄ (СММ) в Україні, який розповсюджується на всю територію України у межах її міжнародно-визнаних кордонів, включаючи Автономну Республіку Крим та м.Севастополь.
У цьому зв’язку делегацією України було виголошено інтерпретуючу заяву, у якій відзначається важлива роль ОБСЄ та СММ у сприянні мирному врегулюванню ситуації на Донбасі на основі поваги до незалежності, суверенітету, політичної єдності та територіальної цілісності України.
Україна підтримує подальше зміцнення СММ людськими ресурсами і технічними засобами з метою забезпечення ефективного спостереження за виконанням Мінських угод, насамперед щодо всеосяжного припинення вогню, відведення важких озброєнь та моніторингу ділянки українсько-російського державного кордону, що тимчасово не контролюється урядом України.
Вкотре закликаємо Російську Федерацію вжити всіх заходів для забезпечення безперешкодного доступу та свободи пересування спостерігачів Місії в окремих районах Донецької та Луганської областей та на території Автономної Республіки Крим і міста Севастополь.
Розглядаємо прийняте рішення як підтвердження готовності держав-учасниць ОБСЄ і надалі підтримувати нашу державу у протидії агресії Російської Федерації, якою було порушено основоположні норми міжнародного права та фундаментальні принципи ОБСЄ.
9. Політичні в'язні
Постійно збільшується кількість громадян України, затриманих нелегітимними російськими органами на території окупованого Криму за обвинуваченнями у «тероризмі», «екстремізмі» та «диверсійній діяльності».
За інформацією українських правозахисників, на території окупованого півострова незаконно утримуються як мінімум 27 громадян України.
На сьогоднішній день на території РФ продовжують незаконно утримуватись щонайменше 15 громадян України (Роман Сущенко, Олег Сенцов, Олександр Кольченко, Олексій Чирній, Микола Карпюк, Станіслав Клих, Валентин Вигівський, Олександр Костенко, Сергій Литвинов, Руслан Зейтуллаєв, Нурі Прімов, Рустем Ваітов, Ферат Сайфуллаєв, Віктор Шур, Андрій Коломієць).
Українська сторона висловлює протест щодо продовження РФ практики порушення прав людини, незаконних затримань, дискримінації та репресій стосовно громадян України у Криму та на тимчасово непідконтрольній українській владі території Донецької та Луганської областей.
Україна вимагає безумовного та негайного звільнення РФ усіх незаконно утримуваних нею громадян України відповідно до норм міжнародного права та припинення політики незаконних затримань українських громадян на території РФ та в окупованому Росією Криму.
Питання незаконного утримування РФ громадян України постійно порушується МЗС під час зустрічей та переговорів з іноземними партнерами, в тому числі і в рамках міжнародних організацій та під час тематичних міжнародних заходів.
Звільнення наших політв’язнів – справа кожного з нас!
10. Щодо рішення нелегітимного російського суду на території тимчасово окупованої Автономної Республіки Крим продовжити термін утримання під вартою громадян України Євгена Панова та Андрія Захтея
Міністерство закордонних справ України висловлює рішучий протест у зв’язку з рішенням т.зв. російського “Київського районного суду Сімферополя”, нелегітимного з точки зору як законодавства України, так і міжнародного права, продовжити до 07.06.2017 термін тримання під вартою громадян України Євгена Панова та Андрія Захтея, переміщених в лютому 2017 року з Росії на територію тимчасово окупованої Автономної Республіки Крим.
Вкотре заявляємо, що відповідно до Закону України “Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України” будь-який акт (рішення, документ), виданий незаконними органами, є недійсним і не створює правових наслідків.
Вимагаємо задовільнити неодноразові звернення Посольства України в РФ з вимогою забезпечити доступ українських консулів до Євгена Панова та Андрія Захтея.
Відмови російських органів влади надати дозвіл українським консулам на зустріч з Є.Пановим та А.Захтеєм є грубим порушенням Віденської конвенції про консульські зносини і Консульської конвенції між Україною та РФ, а також черговим свідченням систематичного ігнорування Російською Федерацією прав незаконно утримуваних громадян України.
Крім того, наявна інформація про застосування до Євгена Панова тортур. Категорично засуджуємо такі незаконні дії і вимагаємо від РФ негайно дотримуватись прав людини.
11. Питання надання Україні безвізового режиму
Питання безвізового режиму виходить на фінальну стадію. Як ви знаєте, Україна виконала усі критерії безвізового діалогу Україна-ЄС, незважаючи на складне внутрішньополітичне становище в державі. Факт виконання нашою державою усіх зобов’язань неодноразово підтверджувався усіма інституціями ЄС та державами-членами ЄС.
Відповідно до вимог законодавчих процедур ЄС законодавча пропозиція щодо запровадження ЄС безвізового режиму для України у подальшому повинна пройти наступні етапи:
1. Підтвердження результатів тріалогу щодо безвізового режиму з Україною:
- Комітет постійних представників при ЄС: 2 березня (підтверджено).
- ЛІБЕ: 9 березня (підтверджено).
2. Проведення дебатів і схвалення рішення щодо безвізового режиму з Україною на пленарному засіданні Європейського Парламенту.
3. Схвалення рішення щодо безвізового режиму з Україною Радою ЄС.
4. Підписання законодавчого акту.
5. Публікація законодавчого акту.
6. Набуття чинності рішенням про запровадження безвізового режиму для України: - на 20-й день з часу публікації.
Ми розраховуємо на виконання нашими європейськими партнерами своїх зобов’язань, що передбачає лібералізацію ЄС візового режиму для України без жодних подальших зволікань. І щиро сподіваємось, що вже цього літа наші громадяни зможуть вільно подорожувати до Європи.
12. Щодо чергових кроків РФ з легітимізації окупації регіонів Грузії
Міністерство закордонних справ України висловлює підтримку суверенітету і територіальної цілісності Грузії і рішуче засуджує проведення 12 березня 2017 року незаконних «парламентських виборів» в окупованому Абхазькому регіоні Грузії, підписання «угоди між РФ і Республікою Південна Осетія про порядок входження окремих підрозділів ЗС Республіки Південна Осетія до складу ЗС РФ» та «референдум щодо перейменування Цхінвальського регіону Грузії».
Україна розглядає такі дії проявом втілення російської імперської політики та намаганням легітимізувати окупаційний режим, що є нікчемним і не має юридичної сили.
13. Щодо підписання 14.03.17р. в м.Анкара Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Турецької Республіки про внесення змін до Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Турецької Республіки про умови взаємних поїздок громадян
Відповідно до положень Угоди громадяни України та громадяни Турецької Республіки, які користуються паспортами у формі картки (ID), що містять безконтактний електронний носій, матимуть змогу в’їжджати, виїжджати, прямувати транзитом та перебувати без віз на території держави іншої сторони строком до 90 днів протягом 180 днів.
Водночас, слід звернути увагу, що Угода набире чинності з дати отримання дипломатичними каналами останнього письмового повідомлення, якими Сторони поінформують одна одну про виконання внутрішньодержавних процедур, необхідних для набрання цією Угодою чинності.
З цією метою МЗС України вживає заходів щодо розробки та погодження проект постанови Кабінету Міністрів України про затвердження вищезгаданої Угоди до початку туристичного сезону.
14. Про випадки затримання громадян України за кордоном за підозрою в причетності до обігу наркотичних речовин
Аналіз динаміки затриманих/засуджених на території іноземних країн, в тому числі за злочини у сфері незаконного обігу наркотиків, свідчить про помітне збільшення кількості громадян України затриманих на території Російської Федерації за обвинуваченням в незаконному обігу наркотичних та психотропних речовин.
Найбільша кількість таких випадків фіксується в Росії (протягом 2014-2016 років понад 2000 громадян України засуджені за вчинення кримінального правопорушення у сфері незаконного обігу наркотичних речовин), а також у незначній кількості в країнах Латинської Америки та Азіатсько-Тихоокеанського регіону (зокрема, Таїланді, Малайзії, Індонезії).
За наявною інформацією, є підстави вважати, що існують сталі схеми з вивезення громадян України до РФ за посередництва низки структур, які видають себе за агенції з підбору персоналу для роботи як в Україні, так і в країнах СНД. З цією метою відповідні оголошення розміщуються в багатолюдних місцях, у т.ч. у метрополітені, на вокзалах, в друкованих ЗМІ, зокрема регіональних.
МЗС України застерігає українців від прийняття рішень у пошуку праці через домовленість з неперевіреними/сумнівними посередниками.
Ми повинні розуміти, що безпечне працевлаштування за кордоном можливе тільки законним шляхом з дотриманням встановлених вимог. Інший шлях веде до порушення законів іноземної країни, а отже, – до наслідків, про які ведемо розмову, до затримань, обвинувачень, ув’язнень.
Ми на постійній основі застерігаємо громадян України не приймати пропозиції сумнівних посередників у справі працевлаштування за кордоном.
На сайті Міністерства ми розмістили відповідні рекомендації громадянам України, які мають намір виїхати за кордон з метою працевлаштування. У співпраці з Представництвом МОМ в Україні розробили листівку щодо запобігання випадкам вербування громадян як наркокур’єрів, яка розповсюджується в МЗС, ЗДУ в РФ та в місцях великого скупчення людей в Україні.
Громадянам України необхідно брати до уваги контекст українсько-російських відносин – агресію Росії проти України і на цьому тлі спробу скласти негативний образ українців.