1. Яку суму виділив Кабінет Міністрів на іміджеву підтримку України?
Як відомо, Державний бюджет на 2010 р. було прийнято лише у квітні ц.р. (27.04.10). Відповідно Порядок використання коштів для фінансування забезпечення міжнародного позитивного іміджу України прийнято лише 19 липня ц.р. (постанова Кабінету Міністрів №617 від 19.07.10).
Цим документом на іміджеву підтримку на 2010 р. передбачено 9,202 млн. грн.
2. Як будуть використані ці кошти?
На реалізацію програми розроблено комплекс заходів, зокрема:
1. проведення соціологічних досліджень з метою визначення бачення іміджу України іноземцями, тобто, іншими словами, якою хочуть бачити Україну за кордоном;
2. посилення присутності України в міжнародному інформаційному просторі та проведення міжнародної інформаційно-іміджевої кампанії спільно з провідним світовими виданнями;
3. виготовлення і поширення за кордоном сучасної презентаційно-іміджевої продукції:
a) друкованих фотоальбомів іноземними мовами;
b) презентаційно-іміджевих брошур (про економічний, інвестиційний та туристичний потенціал України, а також брошур про Україну як про суб’єкта міжнародних відносин);
c) презентаційних відео роликів та відеофільмів про Україну (про її економічний, інвестиційний та туристичний потенціал та про Україну як європейську державу, в якій відбуваються демократичні перетворення, розвиток відносин з ЄС, виконання зобов’язань як члена ООН, ОБСЄ, РЄ).
3. Хто виконуватиме роботи з підготовки іміджевих матеріалів? Чи будуть проводитись тендери для пошуку оптимальних виконавців цих робіт?
Підготовка іміджевих матеріалів на замовлення держави здійснюється за державний кошт, відтак регулюється Законом України про здійснення державних закупівель (від 1.06.10 р.).
Відповідно, всі державні закупівлі здійснюватимуться у рамках тендерного законодавства.
4. Яким буде зміст іміджевих матеріалів? На чому вони акцентуватимуть увагу?
МЗС України вважає за доцільне зробити акценти на туристичному та інвестиційному потенціалі нашої держави, а також на інформації про Україну як учасника міжнародних відносин.
Я поясню, чому саме такий акцент:
- Україна є перспективним туристичним центром. Триває активна робота по створенню туристичної інфраструктури в нашій державі. Не можна не погодитись з тим, що Україні є що продемонструвати. Для цього потрібно інформувати закордонну громадськість про туристичний потенціал України, її природні та культурні особливості, одночасно розвиваючи цю галузь.
- Наразі на міжнародних ринках капіталів значна частина ресурсів направляється у країни, що розвиваються. Іноземні інвестори готові вкладати кошти в такі країни, проте, за ці ресурси ведеться жорстка конкурентна боротьба. Для того, щоб залучити інвестиції у економіку України, необхідно формувати інвестиційний імідж держави, а саме інформувати про її реальний можливості, потенціал, про перспективні галузі тощо.
- Наших міжнародних партнерів цікавить не лише загальна інформація про Україну, її економіку, а й її активність на міжнародній арені. Для того, щоб з нами мали справу, ми повинні розповісти про себе.
МЗС України вважає за доцільне донести до міжнародної громадськості інформацію про Україну як європейської держави, держави, в якій відбуваються демократичні перетворення.