24 листопада відбувся онлайн-семінар для українського бізнесу «Перспективи українського експорту до Південної Кореї у світлі змін споживацького ринку під впливом COVID-19», організований посольством України в Республіці Корея, Корейською асоціацією імпортерів (KOIMA) та Радою експортерів та інвесторів при МЗС України (РЕІ). У семінарі взяли участь заступник міністра закордонних справ (CDTO) Дмитро Сенік, посол України в Республіці Корея Олександр Горін, почесний Консул України в Республіці Корея Кім Хі Джун та президент KOIMA Хонг Кванг-Хі.
Учасники обговорили останні тенденції розвитку українсько-корейської торгівлі. Товарообіг щорічно зростає, наразі найбільш динамічним товаром є українське зерно: його доля в українському експорті щорічно збільшується як у відсотках (з 53,6% до 85,9% за останні 3 роки), так і в грошах (з 176 до 280 млн доларів США за останні 3 роки). За прогнозом посольства України в Республіці Корея, за результатами 2020 року Україна вирівняє сальдо у торгівлі з цією країною, а експорт, попри COVID-19, зросте на 20%.
ТОРГІВЛЯ УКРАЇНИ ТА РЕСПУБЛІКИ КОРЕЯ У 2018-2020 РОКАХ
|
2018 |
2019 |
2020 (9 місяців) |
Товарообіг |
$ 764 млн. |
$ 831 млн. |
$ 669 млн. |
Експорт з України |
327,4 млн дол. США зростання +6,1% |
375,9 млн дол. США зростання +14,8% |
327 млн дол. США зростання +44,2% |
Імпорт в Україну з РК |
436,6 млн дол. США зростання +35,8% |
455,9 млн дол. США зростання +4,4% |
342 млн дол. США зростання +5,7% |
Сальдо |
-109,2 млн дол. США |
-80 млн дол. США |
-15 млн дол. США |
Джерело: Державна служба статистики України
Як зазначив посол України в Республіці Корея Олександр Горін, корейський ринок харчових продуктів є надзвичайно конкурентним, проте перспективним для українських виробників. Зокрема, цікавим є ринок різноманітних соусів, адже корейці традиційно вживають їх у великій кількості на додачу до рису. Також серед корейців дедалі популярнішими стають європейські продукти: наприклад, дуже активно розвиваються мережі кафе з випічкою.
Представник Корейської асоціації імпортерів розповів про місцевий споживчий ринок. Оскільки Корея практично взяла під контроль поширення COVID-19, а також мала можливість виділити державну допомогу на кожне домогосподарство, споживчий ринок за обсягами майже не змінився, порівняно з 2019 роком. У той самий час, деякі зміни у вподобаннях корейців все ж відбулися: онлайн-торгівля зросла на 10%, порівняно з 2019 роком. Змінилася і структура онлайн-торгівлі: якщо у 2019 році доставка харчів та напоїв була на 4-му місці, то у 2020 вже на 1-му, а доставка готової їжі вийшла з 7-го на 3-тє місце.
Учасникам семінару також була презентована інтегрована електронна система KONEPS, через яку здійснюються всі закупівлі корейськими органами центральної і місцевої влади, а також державними підприємствами. Іноземним компаніям для участі в тендерах необхідно пройти процедуру реєстрації.
Цей семінар став черговим елементом розвитку економічного напрямку в роботі МЗС. «У новій реальності COVID-19 ми намагаємось максимально сприяти двосторонній торгівлі з нашими партнерами та підтримувати український бізнес у пошуку шляхів на зовнішні ринки. Це – найважливіше завдання, яке сьогодні стоїть перед МЗС України у сфері економічної дипломатії. Тому ми запроваджуємо нові інструменти взаємодії та співпраці в рамках Ради експортерів та інвесторів при Міністерстві, такі як онлайн-зустрічі та конференції», – зазначив заступник міністра Дмитро Сенік.
Довідково: Рада експортерів та інвесторів при МЗС України (РЕІ) – майданчик, на якому МЗС акумулює інформацію про інвестиційні та торговельні можливості з усього світу, а також сприяє налагодженню ділових контактів між українськими експортерами та імпортерами за кордоном. У практичному плані роботи РЕІ запроваджено механізм опрацювання звернень вітчизняних компаній щодо просування їх продукції та пошуку партнерів на іноземних ринках із використанням можливостей економічних відділів у складі закордонних диппредставництв.